Har fåt afslag på familiesammenføring på grund af tilknytningskravet.
Hvad skal jeg gøre ? Jeg håber at i kan hjælpe mig med det . tak
hjælllllllllllllp
-
fundiver199
Re: hjælllllllllllllp
Hvad skal du gøre, hvis du har søgt en stilling i Superbrugsen og ikke får den? Det er jo op til dig og afhænger af mange forskellige ting, som du ikke oplyser noget om samt overvejelser, du kun selv kan gøre dig sammen med din ægtefælle.
Har du grund til at tro, at det er en forkert vurdering, at du ikke opfylder tilknytningskravet? Eller mener du, at der er forhold, som gør, at I burde have dispensation? Eller er sagen ikke blevet prøvet efter de nye regler, selvom afgørelsen er truffet efter 15. maj 2012? Så er det nok en god ide at klage over afslaget.
Men ellers må I jo bare acceptere det og så lægge en ny plan, der f.eks. kan gå ud på at arbejde på at opfylde tilknytningskravet, eller bosætte jer i et andet land end Danmark, eller anvende EU-reglerne i Danmark efter et ophold i et andet EU-land, eller måske søge om en arbejdstilladelse eller et studieophold i Danmark. Eller måske bare aflevere en ny ansøgning, hvis afgørelsen er truffet før 15. maj 2012 og dermed efter de gamle regler, og du mener, at I opfylder den udgave af tilknytningskravet, der nu er gældende.
Hvis du vil have et lidt mere præcist svar i forhold til netop jeres situation kan du scanne afslaget og sende det til raadgivning@aegteskabudengraenser.dk og samtidig fortælle meget mere om jeres situation og baggrund, end du har gjort i dette indlæg.
Har du grund til at tro, at det er en forkert vurdering, at du ikke opfylder tilknytningskravet? Eller mener du, at der er forhold, som gør, at I burde have dispensation? Eller er sagen ikke blevet prøvet efter de nye regler, selvom afgørelsen er truffet efter 15. maj 2012? Så er det nok en god ide at klage over afslaget.
Men ellers må I jo bare acceptere det og så lægge en ny plan, der f.eks. kan gå ud på at arbejde på at opfylde tilknytningskravet, eller bosætte jer i et andet land end Danmark, eller anvende EU-reglerne i Danmark efter et ophold i et andet EU-land, eller måske søge om en arbejdstilladelse eller et studieophold i Danmark. Eller måske bare aflevere en ny ansøgning, hvis afgørelsen er truffet før 15. maj 2012 og dermed efter de gamle regler, og du mener, at I opfylder den udgave af tilknytningskravet, der nu er gældende.
Hvis du vil have et lidt mere præcist svar i forhold til netop jeres situation kan du scanne afslaget og sende det til raadgivning@aegteskabudengraenser.dk og samtidig fortælle meget mere om jeres situation og baggrund, end du har gjort i dette indlæg.
Re: hjælllllllllllllp
Som fundiver skriver. Har de begået fejl i afslaget, eller er det rent faktisk korrekt at i bare ikke lever op til tilknytningskravet?Josh skrev:Har fåt afslag på familiesammenføring på grund af tilknytningskravet.
Hvad skal jeg gøre ? Jeg håber at i kan hjælpe mig med det . tak
Hvis man ikke lever op til de regler der er for fs efter danske nationale regler, og man ikke lever op til nogle af de muligheder der er for dispensation, så må man jo prøve noget andet.
FS efter EU reglerne kunne måske være en ide, da det er den bedste måde at "kortslutte" systemet på, men det er jo svært at vide efter de 2 linier som du har skrevet om dig/jer og jeres sag.