familiesammenføring: ansøgning skemaer.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
huage85

familiesammenføring: ansøgning skemaer.

Indlæg af huage85 » 20.05.2012 20:12:57

Kære alle,

jeg har tænke mig familiesammenføre med min kommende kone.

Familiesammenføring ansøgnings pakke er dele op 2 skemaer,
Mig ( i Danmark ) skal aflevere skema 2 i Udlændingestyrelsen, eller må jeg aflevere begge dele til Udlændingestyrelsen.
Planen er jo jeg rejse til Kina snart for giftes med hende, og udfylde begge skemaer og alle dokumenter, jeg kommer tilbage til Danmark og aflevere begge skemaer.

hende ( i Kina) ): skal hun mødes personligt i den danske ambassade i Beijing med hendes pas, fordi der er kommet den biometri med ansigtfoto osv.

håber i kan hjælp mig med spørgsmålen.

på forhånd tak.

Mvh. Hua

fundiver199

Re: familiesammenføring: ansøgning skemaer.

Indlæg af fundiver199 » 21.05.2012 05:39:30

Du kan godt hjælpe din kone med at udfylde sin del af ansøgningsskemaet. Men normalt vil man nok forvente, at hun afleverer den ved personligt fremmøde på den danske ambassade.

Hvis dette er meget ubekvemt for jer, kan du jo spørge Udlændingestyrelsen, om det er muligt, at du kan få lov at aflevere begge dele af pakken direkte til dem, når du er kommet tilbage til Danmark.

Jeg ved ikke, om de vil acceptere en sådan løsning. Men måske er det ok, forudsat at din kone så til sin tid møder personligt op på ambassaden og legitimerer sig, når hun henter opholdstilladelsen. Den bedste måde at få et svar er ved at spørge.

En anden mulighed er, at hun kan søge om visum, når I er blevet gift, og så kan I tage sammen hen til US og aflevere ansøgningen der. Så kan hun vente i Danmark på processuelt ophold, til hun får et svar.

Dette er den hurtigste måde at få hende til Danmark på, og desuden kræves det jo, at hun har været her mindst en gang, hvis I skal opfylde tilknytningskravet. Ulempen er dog, at hun får en venteperiode, hvor hun hverken kan arbejde eller studere i Kina eller Danmark.

Besvar