Nemmeste vej til at få kæreste og barn til DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ret64

Nemmeste vej til at få kæreste og barn til DK

Indlæg af ret64 » 17.05.2012 09:13:38

Hej Alle.... (jeg er ny her..)

Håber på lidt venlige svar......

Jeg har været så heldig at finde en sød kæreste fra Filippinerne og går i tanker med at dette skal være "den eneste ene". Jeg er 47 år og er økonomisk godt forankret, ingen gæld overhovedet, og har haft fast arbejde i 25 år uden afbrydelse, hun er 39 år og har en lille pige på 4 år. Hun har ikke tidligere været i europa før, og vi har begge en ren straffeattest. Hun har heller ikke tidligere været gift.

Lige nu er hun i danmark på 90 dages touristvisa (siden den 3/5 2012). Hun har medbragt div. papirer fra filippinerne..., dåbsattest, attest på at hun ikke er gift, osv...

Jeg må tilstå, blot det at søge visa for hende til at komme til Danmark har været et helvede :( , så jeg frygter kun det værste :(.

Min største bekymring er hvordan vi får hendes barn til Danmark og hvor lang tid dette vil tage.

Mit mål er at blive gift med hende og få hendes barn til Danmark hurtigst muligt :-), og mit spørgsmål går på, hvordan gøres dette på den hurtigste mulige måde (hvis der findes en sådan?).

Jeg vil ikke have nogen som helst problemer med at kunne forsørge hende og hendes datter.

Spørgsmål:

Hvad skal vi gøre for at for at hun kan få opholdstilladelse i Danmark (hvis dette kræver at vi er gift, så antag at vi er det :D ).
Hvad skal vi gøre for at få hendes barn til Danmark hurtigst muligt

Der er sikkert ingen nemme svar til dette...., men hvis der kan beskrives en rækkefølge at gøre tingene i så vil jeg være glad..., og også hvis nogen kan fortælle hvor lang tid dette vil tage.

Mvh.
René

N.B. Jeg ved godt at det er muligt at søge i dette forum.., men der er så mange svar som aldrig lige passe 100% på ens spørgsmål..., så helst ingen "sure" opstød, på forhånd tak

DBS

Re: Nemmeste vej til at få kæreste og barn til DK

Indlæg af DBS » 17.05.2012 09:54:58

Er du opmærksom på at der oppe i hovedmenuen findes nogle vejledninger ?

Metode 1 (den danske)
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing

Metode 2 (eu regler)
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Og måske tilbage til DK derefter
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... r/flyttedk

Jeg tror det er meget almindeligt, at man bliver forvirret, og synes det er uoverskueligt, men det er et spørgsmål, om at dele det op i små bider, der er til at overskue :wink:

mvh DBS

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.05.2012 05:45:57

Med hensyn til barnet er der to forudsætninger, der skal være opfyldt:

1) Barnets mor skal have en opholdstilladelse i Danmark, så barnet kan (naturligvis) ikke søge, før moderen har gjort det. Men de kan godt søge samtidig.

2) Barnets far skal give sit samtykke til, at barnet flytter til Danmark, med mindre faderen er død eller ukendt eller frakendt enhver ret til at se sin søn/datter.

Servicemålene for ansøgninger om familiesammenføring er 3 måneder for simple sager og 7 for komplicerede, og dette gælder uanset om det er en voksen eller et barn, der søger om opholdstilladelse.

I skal gøre følgende, hvis I ønsker barnet til Danmark så hurtigt som muligt:

a) I gifter jer

b) Hun rejser hjem igen hurtigst muligt

c) Hun fremskaffer papirer, som dokumenterer, at ingen og naturligvis især barnets far retsmæssigt har noget at indvende imod, at hendes barn flytter til Danmark

d) Mor og barn søger begge om et nyt visum. Dette kræver, hvis det skal gå hurtigt, at hendes nuværende besøg er på mindre end 90 dage, ellers kan hun tidligst indrejse 03.11.2012

e) Når begge er kommet til Danmark, søger de om familiesammenføring ved at udfylde henholdsvis FA1 og FA2

Alternativt til d) og e) kan de aflevere ansøgningerne om familiesammenføring på den norske ambassade i Manila og så vente med at rejse til Danmark, til ansøgningerne er godkendt. Dette vil tage lidt længere tid, men til gengæld vil papirarbejdet så være klaret, før de rejser hertil, og det er ikke nødvendigt med rejsesygeforsikring eller returbilletter.

ret64

Indlæg af ret64 » 28.05.2012 09:34:28

fundiver199 skrev:Med hensyn til barnet er der to forudsætninger, der skal være opfyldt:

1) Barnets mor skal have en opholdstilladelse i Danmark, så barnet kan (naturligvis) ikke søge, før moderen har gjort det. Men de kan godt søge samtidig.

2) Barnets far skal give sit samtykke til, at barnet flytter til Danmark, med mindre faderen er død eller ukendt eller frakendt enhver ret til at se sin søn/datter.

Servicemålene for ansøgninger om familiesammenføring er 3 måneder for simple sager og 7 for komplicerede, og dette gælder uanset om det er en voksen eller et barn, der søger om opholdstilladelse.

I skal gøre følgende, hvis I ønsker barnet til Danmark så hurtigt som muligt:

a) I gifter jer

b) Hun rejser hjem igen hurtigst muligt

c) Hun fremskaffer papirer, som dokumenterer, at ingen og naturligvis især barnets far retsmæssigt har noget at indvende imod, at hendes barn flytter til Danmark

d) Mor og barn søger begge om et nyt visum. Dette kræver, hvis det skal gå hurtigt, at hendes nuværende besøg er på mindre end 90 dage, ellers kan hun tidligst indrejse 03.11.2012

e) Når begge er kommet til Danmark, søger de om familiesammenføring ved at udfylde henholdsvis FA1 og FA2

Alternativt til d) og e) kan de aflevere ansøgningerne om familiesammenføring på den norske ambassade i Manila og så vente med at rejse til Danmark, til ansøgningerne er godkendt. Dette vil tage lidt længere tid, men til gengæld vil papirarbejdet så være klaret, før de rejser hertil, og det er ikke nødvendigt med rejsesygeforsikring eller returbilletter.
Hej Fundiver199

Tusind tak for din beskrivelse......, det var lige det havde brug for :-) :-) :-) :-) :-)

Mvh.
René

ret64

Indlæg af ret64 » 28.05.2012 10:00:31

Hej Fundiver199

Kunne du evt. hjælpe med lidt uddybenden spørgsmål ???

Min kæreste som lige nu er i Danmark med medbragt samtlige nødvendige papirer omkring sig selv og sin datter (... håber jeg :-) ).

Hvis vi gifter os nu og her og søger om familiesamføring, er det så muligt for hende at blive her i Danmark ???, eller skal hun stadigvæk
rejse ud den 27/7 ???? (Jeg er helt med på at dette afhænger af om dette evt. bliver godkendt inden den 27/7)

Mvh.
René

soreng

Indlæg af soreng » 28.05.2012 10:30:16

Hvis hun søger om FS mens hun er i danmark så får hun processuelt ophold, så hun må blive i landet indtil at afgørelsen på hendes fs er klar.

ret64

Indlæg af ret64 » 28.05.2012 10:56:58

soreng skrev:Hvis hun søger om FS mens hun er i danmark så får hun processuelt ophold, så hun må blive i landet indtil at afgørelsen på hendes fs er klar.
Tak :-)

Besvar