Opholdskort eller Opholdstilladesle i Sverige til forældrer?
-
Mister Boy
Re: Opholdskort eller Opholdstilladesle i Sverige til foræld
Hej Fundiver,
Så du mener at hun ikke kan komme igen>?
Når domstolen beslutter at hun kan beviljes tre måneder ekstra nu, hvorfor kan hun ikke komme tilbage?
VH
Så du mener at hun ikke kan komme igen>?
Når domstolen beslutter at hun kan beviljes tre måneder ekstra nu, hvorfor kan hun ikke komme tilbage?
VH
-
fundiver199
Fordi hendes visum sandsynligvis kun galdt til en indrejse i Sverige, og den har hun jo brugt allerede. For at rejse tilbage igen skulle hun derfor bruge et nyt visum. Sagen er jo ganske speciel, så hvis du vil have et mere sikkert svar end mit gæt, så må du altså spørge nogen i Sverige.
-
Mister Boy
Hej Fundiver,
Tak for din svar.
Jeg vil henvende mig til MV på mandag så.
Men spørgesmålet er ; " Når dommen har besluttet at hun har ret til at være her tre måneder ekstra" gælder ikke så også for svenske ambassaden i Tyrkiet?
- Kan de ikke give hende det tror du?
Tak
VH
Tak for din svar.
Jeg vil henvende mig til MV på mandag så.
Men spørgesmålet er ; " Når dommen har besluttet at hun har ret til at være her tre måneder ekstra" gælder ikke så også for svenske ambassaden i Tyrkiet?
- Kan de ikke give hende det tror du?
Tak
VH
-
fundiver199
Hun har jo ikke det, som hun skal bruge for at komme igennem en paskontrol, nemlig et gyldigt visum. Det er det, der er problemet.
-
Mister Boy
Hej igen,
Ja det har hun ikke dog er der et beslut fra domstol.
Kan svenske ambassaden i Tyrkiet ikke hjælpe for det tror du, når de har set domstolens beslut?
Gælder dommen ikke der?
Tak
Ja det har hun ikke dog er der et beslut fra domstol.
Kan svenske ambassaden i Tyrkiet ikke hjælpe for det tror du, når de har set domstolens beslut?
Gælder dommen ikke der?
Tak
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Selvfølgelig gælder dommen i forhold til den svenske ambassade. Men hvordan de vil stille sig til ansøgning, når din mor har forladt Sverige, kan vi ikke vide.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Mister Boy
Hej Igen,
Så kom min mor igen på besøg.
Hendes Ut kort for tre måneder var sendt til mit hjemme adresse.
Og jeg sendte den virede til min mor i Tyrkiet, hvor hun så kom dagen efter.
Nu kan vi endelig være sammen under jul, nyt år.
Nu undrer jeg mig bare om hvorfor MV skriver i sit beslutning om at min mor kan tage beslut fra MV eller sin UT kort med til Skatteverket for at folkbokføre sig?
Når det kun er et UT för besok.?
Og et andet så. er om hvornår min mor så mon kan ansøge på nyt om schengen? fra Tyrkiet?=
- Hun havde rejs men kom igen med UT kort. på svenske regler.
Kan hun så ikke ansøge på nyt till MV når hun har rejs efter tre mndr?
Eller er hun nødt til at vente tre mndr også i Tyrkiet?
Hilsen
Så kom min mor igen på besøg.
Hendes Ut kort for tre måneder var sendt til mit hjemme adresse.
Og jeg sendte den virede til min mor i Tyrkiet, hvor hun så kom dagen efter.
Nu kan vi endelig være sammen under jul, nyt år.
Nu undrer jeg mig bare om hvorfor MV skriver i sit beslutning om at min mor kan tage beslut fra MV eller sin UT kort med til Skatteverket for at folkbokføre sig?
Når det kun er et UT för besok.?
Og et andet så. er om hvornår min mor så mon kan ansøge på nyt om schengen? fra Tyrkiet?=
- Hun havde rejs men kom igen med UT kort. på svenske regler.
Kan hun så ikke ansøge på nyt till MV når hun har rejs efter tre mndr?
Eller er hun nødt til at vente tre mndr også i Tyrkiet?
Hilsen
-
Mister Boy
Hje,,skaanebo skrev:Afvisning kan du oversætte med deportation eller hjemsendelse. Din mor har altså fået afslag på sin ansøgning om ophold, men hun kan frit søge om et nyt besøgsvisum efter de gældende regler.
Og ja, hvis man søger ophold efter national svensk lovgivning, skal ansøgningen fra de pårørende familiemedlemmer til dig være indgivet inden for et år efter, at du selv kom til Sverige, så tidsfristen er ikke overholdt og derfor får din mor afslag.
Hvis I er parate til at flytte over en landegrænse, kan I derimod gøre brug af EU-regler, men det kræver en del, fx at I først flytter sammen med din mor i hendes hjemland, dernæst samlet flytter til et EU-land, fx Sverige, og endelig St du kan dokumentere, at din mor er økonomisk afhængig af dig for hendes forsørgelse
Kan jeg spørge om hvordan jeg kan finde mere info og oplysninger om disse regler?
Altså hvad kaldes for på svensk? At flytte til et land, og bagefter flytte til et eu land og ansøge om opholdstilladelse for personer som er afhængige til andre der bo i et eu land?
Tak
-
Mister Boy
Hej,
Kan jeg bede om lidt mere info om disse regler?
-Hvad kræves der præcis for at man ska vise at ens mor eller familie medlemmer er afhængige af en?
Tak
Kan jeg bede om lidt mere info om disse regler?
-Hvad kræves der præcis for at man ska vise at ens mor eller familie medlemmer er afhængige af en?
Tak
-
mh1
- Kontakt:
Da det er EU-reglerne, der er på tale, så kan du læse om det hele her. De er jo ens, uanset om du vil bruge dem i Danmark, England eller Spanien
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... retten.htm
Hvis du overfører/har overført penge til din mor i udlandet løbende, og har kvittering på det, og hun ikke har egen indtægt, så kan det formodentlig bruges.
Hvis du overfører/har overført penge til din mor i udlandet løbende, og har kvittering på det, og hun ikke har egen indtægt, så kan det formodentlig bruges.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Mister Boy
mh skrev:Da det er EU-reglerne, der er på tale, så kan du læse om det hele her. De er jo ens, uanset om du vil bruge dem i Danmark, England eller Spanien![]()
Hej igen
Mange tak det har jeg nu læst.
Dvs. at hvis jeg flytter til det land min mor bor i et vis period og beslutte mig senere om at flytte tilbage, så kan jeg få hende herovre ?
Det lyder lidt svært men hvad er sværest ved jeg ikk :-:
Men nu indtil videre skal jeg nøjes med at ha hende her på besøg på 6 mndr
Jeg tænkte at hun skal søge om turist visum på 6 mndr fra Tyrkiet så vi ikke behøver søge det her igen efter 3 mndr turist visum. Men jeg tvivler stadig over om vi skal gøre det?
- Sidst har hun søgt på 3 mndr fra Tyrkiet også fik hun 3 mndr ekstra her for besøg.
MV siger at hvis man anser at være på besøg mere end tre måneder så skal man søge fra Hjemland. Men er det en fordel eller nakkedel ka jeg ikke finde ud af..
Hvad er bedst?
Vh
Hej,
Jeg har sidst stillet et sp. men jeg fik ikke et svar.
I har sidst sagt at man kunne måske opnå et opholdstilladelse sag for ofrældrerne efter EU regler, og at det kræver en del.
Men for at kunne opnå et opholdstilladelse sag, at jeg skulle flytte først fra Sverige til et andet land, og komme tilbage til Sverige og indenfor et tidspunkt give et ansøgning om opholdstilladelse for min mor, som et tegn på at hun er afhængig af mit hjælp.
Men nu er jeg lidt forvirret. Fordi hvad mener men helt med at flytte til et andet land?
- Jeg har læst eu reglerne men er blevet mere forvirret over det.
Går det at flytte til Tyrkiet, og komme tilbage og give ansøgningen om det for mor, eller skal man flytte til et EU land for at kunne opnå eu reglerne?
( Tyrkiet er ikk med eu derfor.)
Og har man slet ikke et mulighed for at kunne opnå opholdstilladelse sag på en helt andet måde?
Min mor er økonomisk meget afhængig af mig,har ingen søskende i Tyrkiet og hun har heller ikke nogen søskende i Tyrkiet.
Så hun er alene.
Mvh
Jeg har sidst stillet et sp. men jeg fik ikke et svar.
I har sidst sagt at man kunne måske opnå et opholdstilladelse sag for ofrældrerne efter EU regler, og at det kræver en del.
Men for at kunne opnå et opholdstilladelse sag, at jeg skulle flytte først fra Sverige til et andet land, og komme tilbage til Sverige og indenfor et tidspunkt give et ansøgning om opholdstilladelse for min mor, som et tegn på at hun er afhængig af mit hjælp.
Men nu er jeg lidt forvirret. Fordi hvad mener men helt med at flytte til et andet land?
- Jeg har læst eu reglerne men er blevet mere forvirret over det.
Går det at flytte til Tyrkiet, og komme tilbage og give ansøgningen om det for mor, eller skal man flytte til et EU land for at kunne opnå eu reglerne?
( Tyrkiet er ikk med eu derfor.)
Og har man slet ikke et mulighed for at kunne opnå opholdstilladelse sag på en helt andet måde?
Min mor er økonomisk meget afhængig af mig,har ingen søskende i Tyrkiet og hun har heller ikke nogen søskende i Tyrkiet.
Så hun er alene.
Mvh
-
mh1
- Kontakt:
@ Hakan, vil du ikke være sød og oprette en hel ny tråd, og begynde forfra?
Du klikker på "Familiesammenføring i andre lande end Danmark", og så på boksen 'Nyt emne' ude til venstre. Skriv din egen overskrift og forklar
- dit statsborgerskab
- hvor du bor nu
- om du forsørger din mor og kan bevise det.
Du kan ikke forlange, at nogen af de frivillige her skal kunne svare på dine spørgsmål vedr. din mor ud fra de få oplysninger du giver om dig selv her i denne tråd, og du kan heller ikke forvente at nogen skal kunne huske eller lede efter, hvad du har skrevet tidligere.
Du klikker på "Familiesammenføring i andre lande end Danmark", og så på boksen 'Nyt emne' ude til venstre. Skriv din egen overskrift og forklar
- dit statsborgerskab
- hvor du bor nu
- om du forsørger din mor og kan bevise det.
Du kan ikke forlange, at nogen af de frivillige her skal kunne svare på dine spørgsmål vedr. din mor ud fra de få oplysninger du giver om dig selv her i denne tråd, og du kan heller ikke forvente at nogen skal kunne huske eller lede efter, hvad du har skrevet tidligere.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG