Vi har gjort det samme men hun sagde at vi må vente til d 15. før vi ved om de kan tage hensyn til dette. Det lød ikke til at det sker automatisk hvis man skal tro US.jksq skrev:Hejsa min kone var ude i det samme problem og jeg har snakket med US og de siger at hvis min kone ikke går op til indvandre prøven vil hun automatisk blive behandlet efter de nye regler med dansk prøve og kun de 50k i garenti. og det blev også skrevet ind i vores sag. De kunne så ikke sige om noget om behandlings tiden da de forventer at der kommer masser af sager ind nu her.
Mvh
Jesper Kristensen
Indvandringsprøven
Re: Indvandringsprøven
Og hvis du læser de svar igennem som du får, så kan du se at man kan bede om det for sager under behandling, men jeres sag var ikke under behandling da i bad om det. Den havde været færdigbehandlet i omkring 2 måneder på det tidspunkt. Men det er simpelt hvad i kan gøre.menneske skrev: Hvis du læser tråden igennem så er vi blevet rådet til at vente med at meddele dette til loven var blevet ændret..................................................................................!
1) Tag den prøve og lev med at i har fået FS efter de nuværende regler.
2) Søge igen efter den 15. maj efter de nye regler, med det ventetid som i nok må forvente der vil være på at behandle ansøgningerne på det tidspunk (de 3 måneders behandlingstid kan jeg næsten med sikkerhed sige vil blive overskredet for ansøgninger indleveret fra den 15. maj og 5-6 måneder frem).
Men jeg må indrømme at det er første gang at jeg har hørt nogen være så ked af at US har behandlet deres ansøgning hurtigere end 3 måneder.
-
solskinsglad
menneske skrev: Hvis du læser tråden igennem så er vi blevet rådet til at vente med at meddele dette til loven var blevet ændret..................................................................................!
Jeg husker at jeg ringede men US meddelte at UANSET hvad vi gjorde ville vi være under den gamle lov. Ja det er sgu pisseforvirrende, ingen ved noget som helst..
Vi der besvarer spørgsmål her på siden, gør det, fordi vi ønsker at hjælpe. Det nytter ikke at bide hovedet af os. Jeg kan sagtens forstå, at du er frustreret, men det står ikke i vores magt at ændre på faktiske forhold. Vi kan kun oplyse og vejlede dig ud fra gældende forhold.menneske skrev: Vi søgte FS iden min mands visa udløb ( 1. Feb ) og han har nu været på processuelt ophold siden da. Nu har vi modtaget brev om at han skal tage indvandringsprøven inde d. 8. Juni. Vi vil gerne at han tager prøven to gange da det betyder større chance for at bestå. Vi har planer om at han tager prøven ca 1. Maj og lige inden d. 8 Juni. Mit spørgsmål lyder: Hvis han tager den 1. prøve den 1. Maj og de ændrer loven lige bagefter, så er vi under den gamle lov. Men hvis vi venter og kun tager EN prøve, nemlig efter de har vedtaget den nye lov, kan vi så håbe på at komme under den nye lov?
Jeg ringede og spurgte US og hun sagde at vi er under den gamle lov uanset hvad vi gør! Stemmer det? Hvad vil være det mest fornuftige at gøre? Tage to prøver eller en og hvornår?
I dit første indlæg skriver du, at du har modtaget en afgørelse. Allerede der ville det have været for sent at bede US om at sætte behandlingen i bero. Du har muligvis ikke helt opfattet brevet, som det det var, men der kan ikke herske tvivl om, hvorvidt du allerede i marts har modtaget afgørelsen. I var godkendt til familiesammenføring, og der skulle derfor bestås en prøve og stilles en garanti for at kunne modtage opholdstilladelsen.
Som jeg skrev i mit foregående indlæg, og som Søren også siger, så har du to muligheder. Uanset hvor meget du skælder ud, og hvor frustreret du bliver, så er det sådan det forholder sig. Ingen her på ÆUG kan give dig det svar, du gerne vil høre. Og en klage over, at US har behandlet din ansøgning for hurtigt, vil du ganske givet ikke komme ret langt med.
Alt er relativt, så vil jeg da bare kommentere at jeg ikke bider hovedet af nogen men det er som man opfatter det.
-
fundiver199
En sag er ikke faerdigbehandlet, foer der er meddelt en afgoerelse i den. Og et brev om at man skal bestaa indvandringsproven inden den og den dato er ikke en afgoerelse, det er bare et brev som led i sagsbehandlingen, ligesom US f.eks. kan skrive og bede om yderligere oplysninger og dokumentation.
Saa menneske og aegtefaellen behoever saamaend ikke goere andet end at vente, til fristen for at bestaa indvandringsproeven er udloebet. Saa giver US afslag efter de gamle regler og foretager samtidig en "ex officio" vurdering af ansoegningen efter de nye regler. Det fremgaar helt klart af det lovforslag, som nu er vedtaget.
Saa problemet her er vist mest, at menneske forsoeger at faa nogle ansatte i US Servicecenter til at forklare noget, som de ikke selv har fuldt overblik over og vel heller ikke kan forventes at have det, naar loven slet ikke er vedtaget endnu. Nu er den vedtaget, og dermed starter vel saa oplaeringen af de ansatte i, hvad den betyder, saaledes at de fremover kan give korrekte svar paa spoergsmaal som dette.
Og ja det er da fustrerende, at "ingen ved noget som helst". Men saaden er det nu engang, naar der er nye regler paa vej, men de ikke engang er vedtaget endnu. Saa maaske skal man i en saadan situation bare lade vaere med at spoerge saa meget og i stedet vente, til man modtager et brev fra US og saa herefter forholde sig til indholdet i det brev.
Saa menneske og aegtefaellen behoever saamaend ikke goere andet end at vente, til fristen for at bestaa indvandringsproeven er udloebet. Saa giver US afslag efter de gamle regler og foretager samtidig en "ex officio" vurdering af ansoegningen efter de nye regler. Det fremgaar helt klart af det lovforslag, som nu er vedtaget.
Saa problemet her er vist mest, at menneske forsoeger at faa nogle ansatte i US Servicecenter til at forklare noget, som de ikke selv har fuldt overblik over og vel heller ikke kan forventes at have det, naar loven slet ikke er vedtaget endnu. Nu er den vedtaget, og dermed starter vel saa oplaeringen af de ansatte i, hvad den betyder, saaledes at de fremover kan give korrekte svar paa spoergsmaal som dette.
Og ja det er da fustrerende, at "ingen ved noget som helst". Men saaden er det nu engang, naar der er nye regler paa vej, men de ikke engang er vedtaget endnu. Saa maaske skal man i en saadan situation bare lade vaere med at spoerge saa meget og i stedet vente, til man modtager et brev fra US og saa herefter forholde sig til indholdet i det brev.