Indvandringsprøven

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Indvandringsprøven

Indlæg af fundiver199 » 26.03.2012 06:36:33

Når ansøgningen er godkendt, får man cirka 14 dage til at stille garantien. Det er en rigtig god ide, at man har snakket med sin bank, allerede inden man får brevet fra US. Ellers bliver det let meget stresset. Hvis man har pengene kontant og skal lave en deponeringskonto, kan man vel altid finde en bank, der vil tage imod ens penge og have en som kunde. Men skal man låne pengene i form af en anfordringsgaranti, så skal man jo kreditvurderes, og så kan man i hvert fald ikke komme rendende i sidste sekund, før fristen udløber. I så fald bør man vel nærmest undersøge, om man kan få lånet, før man overhovedet søger, for ellers er det hele jo omsonst.

menneske

Indlæg af menneske » 01.05.2012 18:27:44

hej igen!

Nu nærmer tiden sig for at vi måske får loven ændret så vi venter i spændning. Jeg er i tvivl: Skal vi skrive en mail til US og meddele at vi vil ind under den nye lov eller skal vi vente med at gøre det til de HAR ændret loven?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 01.05.2012 19:29:41

Det er helt op til jer. Men da der kun er en uge, til loven forventes vedtaget, kan I måske lige så godt vente den uge mere, når I har ventet så længe allerede?

menneske

Indlæg af menneske » 09.05.2012 10:49:45

Okey.. nu har de ændret loven og jeg ringede til US og meddelte at vi vil under den nye lov men hun sagde at fordi vi har indgivet ansøgningen om FS omkring d. 1. Feb. så er vi under den gamle lov ( 100 000 kr ).

Det kan da ikke være rigtigt da der på NY I DANMARK står:

" En ansøgning om ægtefællesammenføring, der er indgivet før den 15. maj 2012, kan behandles efter de nye foreslåede nye regler om ægtefællesammenføring, hvis ansøger meddeler dette til Udlændingestyrelsen. "

Hun sagde at ja det er rigtigt at det har stået på vores side men det er ikke korrekt!!

Det er sgu forvirrende,, hjælp..

soreng

Indlæg af soreng » 09.05.2012 10:55:00

Er jeres ansøgning under behandling, eller er den allerede færdigbehandlet?

Med al ære og respekt for dem der sidder ved telefonerne når man ringer ind, så er de altså ikke specielt dybt inde i regler og love...De kan svare på mere "overfladiske" ting.

menneske

Indlæg af menneske » 09.05.2012 11:03:26

soreng skrev:Er jeres ansøgning under behandling, eller er den allerede færdigbehandlet?

Med al ære og respekt for dem der sidder ved telefonerne når man ringer ind, så er de altså ikke specielt dybt inde i regler og love...De kan svare på mere "overfladiske" ting.

Vi har først i Marts fået et brev om at de vurderer at vi opfylder kravene og at min mand skal op til dansk prøve før d. 8. Juni. så svaret må være at de ikke har færdigbehandlet vores sag, vel..

Det er lidt nervepirrende idet vi ikke har 100 000 kr til garanti men kan skaffe de 50.

Hvad gør vi nu?

soreng

Indlæg af soreng » 09.05.2012 11:25:59

Så er jeres sag vel færdigbehandlet, og din mand har fået tilsagn om opholdstilladelse som FS efter de nuværende regler. At bestå indvandringsprøven er jo bare et af de krav der er til at blive FS efter de nuværende regler, ligesom det er et krav at man fortsat er gift, at der bliver stillet økonomisk sikkerhed osv.

jksq

Indlæg af jksq » 09.05.2012 13:29:07

Hejsa min kone var ude i det samme problem og jeg har snakket med US og de siger at hvis min kone ikke går op til indvandre prøven vil hun automatisk blive behandlet efter de nye regler med dansk prøve og kun de 50k i garenti. og det blev også skrevet ind i vores sag. De kunne så ikke sige om noget om behandlings tiden da de forventer at der kommer masser af sager ind nu her.

Mvh
Jesper Kristensen

soreng

Indlæg af soreng » 09.05.2012 13:40:05

Og problemet i det vil jo så være at hun vel starter "forfra" med at være på processuelt ophold, med de begrænsninger for adgang til sundhedsvæsnet, og at hun ikke må udføre nogen form for arbejde imens...Og ja...Behandlingstiden vil HELT sikkert stige til et godt stykke over 3 måneder.

menneske

Indlæg af menneske » 10.05.2012 10:09:44

Præsis det er også hvad vi gør men hvor er US`s service M E G A dårlig! Hvis de skriver at man kan meddele HVIS man vil under den nye lov så skal de sgu da rette sig efter deres egne anvisninger og ikke forvirre endnu mere :evil:

soreng

Indlæg af soreng » 10.05.2012 10:15:10

menneske skrev:Præsis det er også hvad vi gør men hvor er US`s service M E G A dårlig! Hvis de skriver at man kan meddele HVIS man vil under den nye lov så skal de sgu da rette sig efter deres egne anvisninger og ikke forvirre endnu mere :evil:
De skriver at man kan meddele at man ønsker sin ansøgning behandlet efter reglerne i den nye lov. De skriver ikke at man kan vælge at få betingelserne for en allerede behandlet opholdstilladelse lavet om til til reglerne i den nye lov.

Der er altså forskel. :wink:

menneske

Indlæg af menneske » 10.05.2012 20:31:20

Det er en vurderingssag, jeg synes ikke at sagen er behandlet færdig før man har fået en afgørelse. Vi venter jo stadig..

solskinsglad

Indlæg af solskinsglad » 11.05.2012 07:44:24

menneske skrev: Vi har først i Marts fået et brev om at de vurderer at vi opfylder kravene og at min mand skal op til dansk prøve før d. 8. Juni. så svaret må være at de ikke har færdigbehandlet vores sag, vel..
Dette betyder, at ansøgningen er færdigbehandlet, og han kan være sikker på at få opholdstilladelse, når de sidste to krav er opfyldt: indvandringsprøve og garanti. Hvis et af de to krav ikke bliver opfyldt, afvises sagen.

Problemet i jeres sag er jo så egentlig lidt modsat, da det ligger i, at us har behandlet sagen for hurtigt og dermed ikke har givet jer de tre måneders ventetid, så I kunne komme ind under de nye regler.

Jeg kan finde på mange grimme ting at sige om US, men hvis I ikke har meddelt dem, at I ikke ønskede jeres ansøgning behandlet, før de nye regler trådte i kraft, så kan man dårligt klandre US for, at de har behandlet ansøgningen og rent faktisk gjort det på kortere tid end den lovede.

Det er let at være bagklog, men I burde have givet US besked straks efter ansøgningen var indgivet. Det er desværre for sent nu, og der er derfor kun to muligheder: At gennemføre det I har sat i gang, eller at indgive en ny ansøgning/aflyse den nuværende og dermed komme bagerst i køen.

soreng

Indlæg af soreng » 11.05.2012 08:23:43

menneske skrev:Det er en vurderingssag, jeg synes ikke at sagen er behandlet færdig før man har fået en afgørelse. Vi venter jo stadig..
I havde fået et brev i marts, om at i nu bare skulle bestå dansk prøve ikk'? Så er sagen altså færdigbehandlet, og afgørelsen står i brevet. Afgørelsen er i det tilfælde at hun har får opholdstilladelse hvis hun opfylder det punkt de beskriver i brevet inden en bestemt dato.

Der er altså ikke meget vurderingssag over det :wink:

menneske

Indlæg af menneske » 11.05.2012 10:25:27

solskinsglad skrev:
menneske skrev: Vi har først i Marts fået et brev om at de vurderer at vi opfylder kravene og at min mand skal op til dansk prøve før d. 8. Juni. så svaret må være at de ikke har færdigbehandlet vores sag, vel..
Dette betyder, at ansøgningen er færdigbehandlet, og han kan være sikker på at få opholdstilladelse, når de sidste to krav er opfyldt: indvandringsprøve og garanti. Hvis et af de to krav ikke bliver opfyldt, afvises sagen.

Problemet i jeres sag er jo så egentlig lidt modsat, da det ligger i, at us har behandlet sagen for hurtigt og dermed ikke har givet jer de tre måneders ventetid, så I kunne komme ind under de nye regler.

Jeg kan finde på mange grimme ting at sige om US, men hvis I ikke har meddelt dem, at I ikke ønskede jeres ansøgning behandlet, før de nye regler trådte i kraft, så kan man dårligt klandre US for, at de har behandlet ansøgningen og rent faktisk gjort det på kortere tid end den lovede.

Det er let at være bagklog, men I burde have givet US besked straks efter ansøgningen var indgivet. Det er desværre for sent nu, og der er derfor kun to muligheder: At gennemføre det I har sat i gang, eller at indgive en ny ansøgning/aflyse den nuværende og dermed komme bagerst i køen.

Hvis du læser tråden igennem så er vi blevet rådet til at vente med at meddele dette til loven var blevet ændret..................................................................................!

Jeg husker at jeg ringede men US meddelte at UANSET hvad vi gjorde ville vi være under den gamle lov. Ja det er sgu pisseforvirrende, ingen ved noget som helst..
Senest rettet af menneske 11.05.2012 10:31:24, rettet i alt 1 gang.

Besvar