Den forstår jeg ikke ligemh skrev:Jeg kan ikke huske alle detaljer i din sag - er der noget i vejen for at I indsender ansøgning om fs nu her den 15. maj? Så ville noget af sagsbehandlingstiden jo være overstået allerede inden din mand kommer til DK, og kan måske nøjes med at blive 90 dage, før han tager til USA for at ordne sit papirarbejde
Jow, vi havde da snakket om, at han skulle søge her til maj fra USA, men jeg var helt sikker på, at så snart han fik hans opholdstilladelse, så gik hans "6 måneders udrejse forbud" igang?... Synes bare jeg har læst/hørt, at de første 180 dage, må man ikke rejse ud af Danmark....
Mht til den tilbagerejsetilladelse - det er den der kun gives, i humanitære årsager, ikke?... Det kan jeg slet ikke forestille mig, at vores tilfælde går ind under...
Eller kan han vel komme til DK i august - bliver 45 dage, rejse tilbage til USA, ordne de ting han skal have ordnet efter 1. dec. rejse tilbage til DK, stadig have 45 dage tilbage af hans 90 visum indenfor 6 mdr., SÅ søge om FS, OG - forhåbelig få svar tilbage fra US indenfor de 45 dage, og dermed få processuelt ophold indtil ansøgningen er færdigbehandlet?...
Men umiddlebart lyder det som om, at den bedste løsning er, at vi søger i August, får processulet ophold - og det du faktisk siger er, at han så kan til enhver tid rejse tilbage til USA, omkring 1. dec. f.eks., og så bare BLIVE der, indtil US har færdigbehandlet hans ansøgning????.. Og når han så får hans opholdstilladelse, skal han vel have den med sig, når han rejser tilbage til DK???
Men skulle de have færdigbehandlet den INDEN 1. dec (man ved jo aldrig