Jeg vil kraftigt anbefale, at folk, som er ude for den slags, beder om at få oplyst den pågældende medarbejders navn, og herefter indsender en skrifligt klage.muni skrev:Jeg har været nede og aflevere vores ansøgning om fs via EU-reglerne, og komme tilbage til Danmark.
De sagde der nede at det ikke var noget jeg kunne søge om.
og at et års arbejde i sverige ikke er nok.
Men heldigvis havde jeg kopier der kunne dekumentere at det kunne jeg godt, ifølge love.
Så sendte hun mig et ondt smil og sagde (det er smart at du kan komme tilbage på den måde ik´??
Ja det er det sagde jeg.
Hun sagde også at jeg ikke kan søge når jeg stadig har adresse i sverige.
Dertil sagde jeg også at det kan jeg godt.
Jeg har bare ikke noget der dokumentere dette, jeg ved det kun fra folk herinde, der fortalte mig at det er muligt.
ER der nogen der kan fortælle mig mere omkring det, og hvor det skulle stå henne.
Altså man skriver sobert og konkret, at man er blevet givet vildledende oplyninger om ens rettigheder på det og det punkt. Lad være med at skrive, at medarbejderen optrådte "arrogant" eller lignende ting, for det er en subjektiv vurdering. En konkret bemærkning som "det er nok smart, at du kan gøre sådan" kan man derimod nævne, idet medarbejderen naturligvis ikke på den måde må give udtryk for sine private holdninger til lovgivningen.
Den eneste måde at få ryddet op i de medarbejdere, som misbruger deres stilling til at drive deres egen udlændingepolitik, er, at alle, som bliver udsat for det, indsender en formel klage. En enkelt klage vil sikkert ikke få konsekvenser for den pågældende medarbejder, men kommer der klage på klage over den samme, så tror jeg faktisk det vil føre til en påtale og evt. afskedigelse.