Jeg har fulgt med i AEUGs indlaeg et stykke tid nu, og det har vaeret en kaempe hjaelp. Min mand og jeg vil soege om familiesammenfoering efter eu-reglerne, saa efter ca 4 mdr i Sverige, vil vi til Danmark og bo.
Jeg vil meget gerne hoere om andres erfaringer om hvor det er bedst at flytte hen i Danmark, hvilken kommune har de bedste tilbud om kurser osv for at blive godt integreret?
Da jeg kommer fra Gladsaxe, ville det vaere naturligt for os at flytte dertil, men jeg har, her paa AEUG, laest at de ikke har saa mange tilbud. Vi vil jo gerne blive paa sjaelland, men ellers er vi meget aabne for forslag
Da min mand er fra Ecuador, ville jeg hoere om der maaske er nogle der har erfaringer med danskundervisning for spansktalende? Er det helt fint at han meldes ind i en alm sprogskole? Er det ikke svaert at foelge med i undervisningen, hvis man kun kan spansk? Er der nogle der kender til sprogskoler med forskellige undervisningssprog? eller er det bedre at blive tilmeldt et alm sprogcenter, og haabe paa han opfanger det hurtigt?
Haaber I kan hjaelpe