Hurtigt visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Parsifal25

Hurtigt visum

Indlæg af Parsifal25 » 12.04.2008 07:36:30

Hej,
Min forlovede fra Ukraine søgte visum på den Danske Ambassade i Kiev fredag d. 4/4 og modtog i går (11/4) besked om, at hun har fået visum til Danmark :D Ingen krav om garanti og ingen langsom sagsbehandling i US.
Selvom det er anden gang hun skal besøg mig er jeg stadig imponeret over den imødekommenhed og service som Yana og jeg har oplevet.
Så selvom det nogen gange ser sort ud og man føler, at alt er op ad bakke, så skinner solen heldigvis når man når bakketoppen :D

Parsifal

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 13.04.2008 06:59:52

Hej parsifal,

tillykke med det. Det lyder meget godt at det tog så kort tid. Men hvordan gik første gang så? tog det også lige så kort tid eller?

skal nemlig til at søge til kæresten fra indien, men det er dog første gang... første gang er vel altid den sværeste.

miss fighter

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 13.04.2008 07:01:45

Desuden, jeg har spurgt i et andet forum, kan det faktum at min kæreste har fået visum til et andet I-land, have en god betydning når vi søger om besøgsvisum til ham til danmark?

Det er dog ikke et andet schengenland, ...

Parsifal25

Indlæg af Parsifal25 » 13.04.2008 07:52:03

Hej Miss Fighter,

Du kan læse hvordan det gik første gang vi søgte visum. Se her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/php ... highlight=

Mvh.

Parsifal

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 13.04.2008 08:40:48

Hej parsifal,

tak for the prompte svar.

Det tog alligevel ikke så lang tid første gang, så jeg er lidt optimistisk, men igen indien er kendt for at gøre tingene langsomt, men håber alligevel på det bedste. :-)

Jeg tror også at dem i US gør deres bedste...

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 15.04.2008 14:20:35

Ja sagsbehandlingstiden afhænger givetvis meget af, hvilken dansk ambassade i udlandet, der er tale om. Det er ofte dem og ikke US, som sylter visumsager. På Filippinerne, som jeg kender mest til, er den f.eks. helt gal. Ikke alene tager sagerne ofte langt længere tid, end de burde, men personalet på den norske ambassade (som Danmark benytter som agent i landet) er også både arrogante og vrangvillige.

Jeg kender f.eks. en, som indtil videre har ventet 5 måneder på et au-pair visum, selvom det ikke burde tage mere end et par måneder. "Needless to say" trækker dette hårdt på tålmodigheden, både hos hende og selvfølgelig også hos hendes danske værtsfamilie, som venter og venter og venter på at få den hjælpende hånd i dagligdagen, de har brug for og har glædet sig til.

Og ansvaret for den grotesk lange sagsbehandlingstid ligger i dette tilfælde stort set 100% hos den norske ambassade i Manila, ikke hos US i København. US har faktisk fået reduceret deres sagsbehandlingstider en del, hvad man trods alt bør anerkende og være glad for.

Besvar