Hej ÆUG brugere
har et spørgsmål vedrørende familiesammenføring.
lige min historieførst: jeg er dansk statsborger og har været det hele mit liv, jeg blev gift i dec 2009 i brasilien, fik barn i marts 2010, kom til dk i nov 2011 for at forberede familie sammenføring. Jeg er registreret i cpr som gift men ikke officelt.
skal lige siges at jeg har to børn her i danmark fra tidligere forhold.
har læst mig til følgende: at jeg kan sammenføre med "særbørn" hvilke ting skal jeg opfylde, kan ikke overskue reglerne. er der en der kan sige hvad jeg mere skal opfylde?
mvh tandreasen
Gift i udlandet og vil familiesammenføres.
-
Tandreasen
Gift i udlandet og vil familiesammenføres.
Senest rettet af Tandreasen 27.04.2012 10:51:42, rettet i alt 1 gang.
Re: Gigt i udlandet og vil familiesammenføres.
her står det ganske godt beskrevet http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
-
Tandreasen
Re: Gift i udlandet og vil familiesammenføres.
tak
lure på det nu, men det virker forvirrende...
Hvad mener du lige præcis når du skriver "Jeg er registreret i cpr som gift men ikke officelt."?
Men reglerne er beskrevet i linket du har fået af closed1.
Men kort om særbørn...Har du fælles forældremyndighed over børn fra tidligere ægteskab, og ser du dem med jævne intervaller (tommelfingerreglen er at de skal være hos dig minimum hver 2. weekend), så kan du/i få dispensation pga disse børn for så godt om alle regler på nær at i skal være gift, og at ægteskabet skal være indgået frivilligt.
Men reglerne er beskrevet i linket du har fået af closed1.
Men kort om særbørn...Har du fælles forældremyndighed over børn fra tidligere ægteskab, og ser du dem med jævne intervaller (tommelfingerreglen er at de skal være hos dig minimum hver 2. weekend), så kan du/i få dispensation pga disse børn for så godt om alle regler på nær at i skal være gift, og at ægteskabet skal være indgået frivilligt.
-
fundiver199
Prøv at print vejledningen ud og start med at læse de afsnit, der er mest relevante for jer, f.eks. det om særbørn. Så bliver forvirringen nok lidt mindre. Der er også links til information om de enkelte regler på Nyidanmark, som du selvfølgelig bør læse. Når vi har valgt at gøre det på den måde er det for ikke at gøre vejledningen endnu længere, end den allerede er, og fordi det efter vores mening bør være unødvendigt at gengive faktuel information, der allerede er beskrevet fyldestgørende på myndighedernes egen hjemmeside.Tandreasen skrev:taklure på det nu, men det virker forvirrende...
At kompleksitetsniveauet i reglerne er ret højt, kan vi desværre ikke gøre noget ved, så det må du og andre bare forsøge at leve med.