Ægteskab i Egypten

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
E.F.D.R.

Ægteskab i Egypten

Indlæg af E.F.D.R. » 17.04.2012 07:48:15

Hvilke krav er der til mig ,hvis jeg vil giftes med min Egyptiske kæreste i Egypten.
Hvordan er hans chancer for at komme til danmark efter vi er blevet gift.
Mange hilsner Eva

fundiver199

Re: Ægteskab i Egypten

Indlæg af fundiver199 » 17.04.2012 09:45:53

E.F.D.R. skrev:Hvilke krav er der til mig ,hvis jeg vil giftes med min Egyptiske kæreste i Egypten.
Du skal være myndig og ugift og kunne dokumentere, hvem du er. Dette er universelle krav, der gælder i næsten alle lande. Din danske kommune skal udstede en ægteskabsattest til dig, og den skal sandsynligvis legaliseres af Udenrigsministeriet. Resten skal I ordne i Egypten.
E.F.D.R. skrev:Hvordan er hans chancer for at komme til danmark efter vi er blevet gift.
Hvordan er chancen for at få kørekort? Hvis man lever op til de krav, der stilles i loven, er den god. Men ellers er den naturligvis lig nul. Og sådan er det også med opholdstilladelser. Så du må sætte dig ind i reglerne for at få en opholdstilladelse i Danmark. Og et godt sted at starte er ÆUG´s vejledning om familiesammenføring. Du finder den under menupunktet "vejledninger".

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab i Egypten

Indlæg af mh1 » 17.04.2012 17:27:30

Du skal tænke dig grundigt om, og sætte dig ind i de egyptiske regler for at indgå ægteskab. Du må først og fremmest IKKE tro på at du er blevet officielt og gyldigt viet ved en religiøs ceremoni, og ej heller et besøg hos en advokat og nogle dokumenter med en masse stempler er nok. Vielsen SKAL registreres i det offentlige, ellers er den ikke gyldig og kan ikke bruges til noget som helst.

Du kan læse noget her:
http://ukinegypt.fco.gov.uk/en/help-for ... r-marriage
og her:
http://www.islamawareness.net/Marriage/Urfi/urfi3.html
og spørge her:
Den Egyptiske Ambassade / Embassy of the Arab Republic of Egypt
Adresse:
Kristianiagade 19
2100 København Ø
Danmark
Telefon: +45 3543 7070
mh