Hej
Er det rigtigt at disse regler snart bliver gældende.
Jeg er flyttet til Sverige for at blive familiesammenført med min mand, vi venter stadig på svar (der er gået 6 mdr)
Nye regler om ægtefællesammenføring på vej [/b]Regeringen har 2. marts 2012 fremsat et lovforslag L104, der medfører ændringer i reglerne for ægtefællesammenføring:
•Fjernelse af pointsystemet.
•Genindførelse af 24-års reglen.
•Tilknytningskravet føres tilbage til sin tidligere form og 28-års grænsen for, hvornår kravet stilles, ændres til 26 år.
•Indvandringsprøven afskaffes.
•Ægtefællesammeførte skal til gengæld bestå en danskprøve efter senest 9 måneder for at bevare deres opholdstilladelse.
•Gebyrene for ansøgninger om familiesammenføring, forlængelse og permanent opholdstilladelse afskaffes.
•Den økonomiske sikkerhedsstillelse på 102.900 kroner sænkes til 50.000 kroner.
De Ny Regler
-
fundiver199
Re: De Ny Regler
Ja hvis lovforslaget bliver vedtaget i Folketinget, bliver det gældende. Og det gør det vel, da regeringspartierne og Enhedslisten støtter det, og de tilsammen råder over mere end 90 mandater. Men når I bor i Sverige er det da ikke så relevant for jer, da I jo så kan bruge EU-reglerne i Danmark. Så hvorfor søger I ikke bare efter dem?
Altså hvordan søge efter EU-reglerne. Min mands opholdstilladelse er ikke kommet endnu.
Kan vi også søge efter Eu-regeler nu, hvor hans kort ikke er kommet ?
Hvilken regler er der for Eu-reglerne?
Kan vi også søge efter Eu-regeler nu, hvor hans kort ikke er kommet ?
Hvilken regler er der for Eu-reglerne?
-
fundiver199
Prøv at gå over i forum "ophold efter EU-regler" og læs vores vejledning om at "flytte hjem til Danmark" under menupunktet vejledninger. Så får du svar på alle dine spørgsmål. Der er forskellige krav for, at din mand kan have ret til ophold efter EU-reglerne i Danmark, men ingen af dem har noget at gøre med, hvilke papirer han har eller ikke har fået udstedt af de svenske myndigheder. Det afgørende er alene de faktiske forhold omkring jeres ophold i Sverige, din økonomiske situation mm.