Hej forum Medlemmer,
Jeg har et par spørgsmål vedrørende Turistvisum til min kæreste fra Kina,
som jeg gerne vil have på besøg i Danmark.
Jeg har lige kommet hjem fra Kina, og har besøgt hende i 2uger derover,
nu vil jeg gerne have hende på besøg i Danmark.
Er der nogen som kender noget til hvilken slags forsikring hun skal have? Jeg tænker på den helbredsforsikring, som vist er et krav i forbindelse med turistvisum.
Hvor kan man købe dem henne? gør hun det i Kina, eller skal jeg købe en online for hende i Danmark?
Hun har ikke været ude at rejse i europa eller danmark før, er det nogen forhindring?
Vi har tænkt os at søge om et 90dage visum, således hun kan være her i ca. 3 mdr, forefter vi har tænkt os, at gifte os i Danmark efter hun har været her i ca. 1 mdr, for at sikret at hun kan lide omgivelserne i DK, og derefter søge familiesamføring inden hendes turistvisum udløber. Kan dette lade sig gøre?
Det er vores planer, jeg håber det kan lykkes, da jeg ellers vil komme til at savne min kæreste meget, efter hun skal tilbage til kina.
Men i første omgang, vil jeg høre, om der er nogen af jer, der har erfaring med helbredsforsikring fra kina iforbindelse med turistvisum til Danmark.
mange tak.
Turist Visum til Kæreste fra Kina.
Re: Turist Visum til Kæreste fra Kina.
Hej
Jeg står i præcis samme situation.
Min kinesiske skønhed er dog bosat i Singapore, men kinesisk statsborger, så hun skal alligevel have visum til Danmark.
Under mit besøg i Singapore var vi på ambassaden for at søge visum til hende, men de var MEGET mistroiske, og selv om hun har en datter i Singapore, frygter de stadig at hun vil tage illegal ophold i Danmark, så nu har de sendt Visum ansøgningen til København til godkendelse, med en svartid på 30-60 dage....
Ved nærmere forspørgsel sagde de at det var "beordret" praksis at gøre...
Nu venter vi, og venter vi.......
Så du skal nok væbne dig med tålmodighed i forhold til at hun kan få et Visa.
Held og lykke
Jeg står i præcis samme situation.
Min kinesiske skønhed er dog bosat i Singapore, men kinesisk statsborger, så hun skal alligevel have visum til Danmark.
Under mit besøg i Singapore var vi på ambassaden for at søge visum til hende, men de var MEGET mistroiske, og selv om hun har en datter i Singapore, frygter de stadig at hun vil tage illegal ophold i Danmark, så nu har de sendt Visum ansøgningen til København til godkendelse, med en svartid på 30-60 dage....
Ved nærmere forspørgsel sagde de at det var "beordret" praksis at gøre...
Nu venter vi, og venter vi.......
Så du skal nok væbne dig med tålmodighed i forhold til at hun kan få et Visa.
Held og lykke