Hjälp - E.U eller national regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrohibil

Hjälp - E.U eller national regler

Indlæg af hrohibil » 31.03.2012 11:15:28

Hej med jer.

Tusind takker for alle de gange i har hjulpet mig herinde på Danmarks bedste forum :D

Nu er tiden kommet til hjälp til en af mine näre venner i Sverige. Situationen:
HAM: Han er svensker fra födsel, men han er förtids pensionist.
HENDE: Hun er Iraner og har väret hos ham de sidste 10 månader. Hendes visum i passet er udlöbet flere månader siden :( Hun er bange for at skilles fra ham.

Kan i ikke nok komme med nogle forslag hvad kan man göre her, eller hvad er den bedste fremgangsmåde???

De er bange for at de kigger på hans månadlige inkomster da han jo er en slags förtids pensionist og for vist minimums belöb udbetalt.

Hjälp!!!!! :roll:

Ser frem til jeres svar...

Mvh H

skaanebo

Re: Hjälp - E.U eller national regler

Indlæg af skaanebo » 31.03.2012 11:43:25

Hun kan ikke søge om en svensk opholdstilladelse, mens hun opholder sig i Sverige, oven i købet illegalt. Men de kan jo gøre brug af EU-reglerne ved at flytte til fx Danmark eller Norge i en periode og derefter retur til Sverige, hvis det er der, de ønsker at bo.

closed1

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 11:57:49

Det er i det hele taget en meget dårlig ide at leve illegalt det giver kun problemer , og signalere kun dårlig omtale ,til større problemer for dem som gør det rigtig.
Det er en appelsin i turbanen på de politiker som gerne så alle fremmede sendt til langbordistan . " Se hvor mange indvandre der lever illegalt ,lad os se at få dem alle smidt ud " :( . Hvis de ikke er gift kan de godt blive det i Sverige ,og derefter skynde sig at flytte feks til Danmark og så gøre brug af eu retten . Eu reglerne gælder jo i hele eu .så din svenske ven kan da læse den her på siden under vejledninger . God påske

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 31.03.2012 12:07:51

Jeg kan udemärket godt se problematikken.

Og det har jeg også gjordt dem opmärksom på..

De vil ikke bo udenfor Sverige.... Så det er vel kun den mulighed at rejse hjem og söge om svensk national opholdstilladelse, da de måske ser mindre streng på hans inkomst der...

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 31.03.2012 12:45:01

Ja, hvis de ikke er parat til at flytte, må de leve adskilt i en periode, indtil opholdstilladelsen bevilges. Hvis han er svensk statsborger, stilles der ingen krav til hans økonomi.

Besvar