Hej folkens..
Jeg skal til at invitere min mand til Danmark. Jeg regner med at gå igang her i næste måned. Han har ugandesisk statsborgerskab. I øjeblikket arbejder han som lærer i den nordelige somalia, så regner med at den nærmeste ambassade må være Ethopian. Jeg er gravid og er 6 måneder henne og det er en af grundene til at jeg gerne vil sende invitation til ham. Men er meget i tvivl om hvor stor er chancen for at han bliver accpeteret, når nu han er fra uganda?
Mit anden problem er vi blev gift i somalia i oktober sidste år, men jeg er bange for de ikke vil acceptere vores ægteskabsatest da den er på islamisk og ofte vil papirer fra somalia ikke være gældene. Kan man evt. lave den om i ethopia? Håber I kan hjælpe mig..
På forhånd tak ..
Hjælp! Visum til min mand
-
fundiver199
Re: Hjælp! Visum til min mand
Et ugandisk statsborgerskab er ikke noget problem ved en visumansøgning, hvis man skal besøge sin ægtefælle, men en somalisk vielsesattest kan givetvis godt være en udfordring. Andet og mere ved jeg desværre ikke.
Re: Hjælp! Visum til min mand
Hvis du går ned på borgerservice der hvor du bor ,så kan du få hjælp der med hensyn til din vielses attest .Hvordan kommunerne ser på disse, er meget forskelligt fra sted til sted . Nogen steder er det overraskende nemt at få dem til at acceptere et dokument andre steder skal der legaliseres og apostille på .