Så fik vi dansk opholdskort.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

closed1

Re: Så fik vi dansk opholdskort.

Indlæg af closed1 » 19.03.2012 20:34:07

I kan sagtens søge tilbage og bruge eu reglerne angående 24 års reglen , det er under de danske regler .I kan sagtens søge opholdskort til din kone selvom i stadig bor i Sverige .og det er en rigtig god ide ,da når det er udstedt så kan i i ro og mag finde et sted og bo ,og din kone kan med det samme begynde hendes liv sammen med dig . Uden at skulle vente på opholdskort . Så søg i bare allerede i morgen :D

Sara A

Indlæg af Sara A » 19.03.2012 22:31:27

closed1 skrev:Nej man skal ikke sende den igen , det er et standart brev i har fået.
Ja, det er jeg godt klar over. Jeg overvejede blot at give besked om, at vi på nuværende tidspunkt ikke ønskede at indsende yderligere dokumentation, således at de ikke sidder og venter på det?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 20.03.2012 08:26:58

@ Sara A, man skal som hovedregel ikke 'svare' på noget, som myndighederne ikke har spurgt om.

Jeg tror, at hvis du sender sådan en 'uopfordret henvendelse' vil det kunne udløse, at din sag havner nederst i bunken igen. Hvis du venter, til du evt. får brev om at de vil se mere dokumentation, og du SÅ svarer, at det har du desværre ikke, så forbliver din sag oppe i toppen af bunken.
mh
Rådgiver for ÆUG

solskinsglad

Indlæg af solskinsglad » 20.03.2012 08:50:40

I vores brev står der (jeg vil tro, I har modtaget et identisk brev), at de vil forsøge at behandle sagen iden for 3 måneder efter, at de senest har modtaget information fra os. Vi har allerede afleveret 300 siders dokumentation, så de har alt. Hvis jeg nu senderr dem en mail og gør opmærksom på, at de allerede har modtaget det hele, så er dette jo information, hvilket betyder, at de senest har modtaget information i dag og ikke i januar, hvor vi indgav ansøgningen.

(de gjorde faktisk dette, da vi for nogle år siden søgte efter danske regler: Vi fik et brev, at der manglede information om boligforhold, da jeg var udstationeret. Jeg svarede i en mail, at jeg havde vedlagt dokumentation, hvad mere de ønskede, og derefter modtog jeg et nyt brev, hvor der stod at de på datoen for min mail anså sagen for fuldt oplyst, og at den ville blive behandlet inden for tre måneder)

Besvar