Hejsa
Jeg har et spørgsmål, det drejer sig jeg skal snart giftes med min indonesiske kæreste.
Hun er p.t Au Pair i Oslo, men kommer til Danmark en måned før hendes kontrakt udløber så hun har officielt stadig en måned tilbage af sin opholdstilladelse i Norge, Gør det så at hun skal bestå den omtalte stopprøve omgående?
Det skal lige siges at hun har været Au Pair i 2 år i Danmark, før hun tog til Norge
Mvh MartinWahl
Indonesisk kæreste
Re: Indonesisk kæreste
Du kunne måske starte med at fortælle hvilken form for opholdstilladelse i har tænkt jer at søge til hende?
-
Vi søger om familiesammenføring
Mvh Martin
Mvh Martin
Så er spørgsmålet nok mere under Familiesammenføring efter danske regler , men kort.
Nej, din kæreste skal ikke bestå nogen former for tests, før end at US beder hende om det, så hun skal ikke bestå nogen stopprøve omgående når i ansøger.
Nej, din kæreste skal ikke bestå nogen former for tests, før end at US beder hende om det, så hun skal ikke bestå nogen stopprøve omgående når i ansøger.
-
Ifølge lovforslaget skal "stopprøven" bestås med det samme, hvis ansøgeren i forvejen bor i Danmark men blot har en anden slags opholdstilladelse som f.eks. studerende. Men det gør din kæreste jo ikke, hun bor i Norge. Og der står ikke noget i lovforslaget om, at fristen til at bestå prøven vil være "øjeblikkelig", bare fordi man tidligere har boet i Danmark. Desuden forventes prøven slet ikke at være klar før cirka januar 2013, så før da er der jo i hvert fald ingen, der bliver bedt om at bestå den.
Jeg tror lige, at man skal vende skråen en gang og lade være med at spekulere alt for meget over den prøve. Jeg er sikker på, at det ikke er regeringens hensigt, at der skal startes 100-vis af inddragelsessager op i Udlændingestyrelsen, så mon ikke man finder en fornuftig og pragmatisk løsning på tingene.
Jeg tror lige, at man skal vende skråen en gang og lade være med at spekulere alt for meget over den prøve. Jeg er sikker på, at det ikke er regeringens hensigt, at der skal startes 100-vis af inddragelsessager op i Udlændingestyrelsen, så mon ikke man finder en fornuftig og pragmatisk løsning på tingene.