hjælpp
hjælpp
Hej jeg er er helt ny i emnet familiesammenføring min mand var besøg i DK som turist i 3 mdr. i mens han var her fik jeg flyttet min adresse hos min kusine som c/o adresse, bor sammen med hende i malmö. jeg søger efter lejlighed i Sverige men det ser ud til at være svært. min mand er rejst tilbage inden de 90 dage var nået
mit spørgsmål er hvordan jeg kan søge om familiesammenføring i Sverige hvilken papir skal de bruge i migrationsverket?
infor om mig selv:
er 22 år
danskstatsborger
har fået svensk personnumer og id kort
arbejder ikke modtager dagpenge i DK indtil min supplerende dagpenge slutter til juni
håber i kan hjælpe mig
mit spørgsmål er hvordan jeg kan søge om familiesammenføring i Sverige hvilken papir skal de bruge i migrationsverket?
infor om mig selv:
er 22 år
danskstatsborger
har fået svensk personnumer og id kort
arbejder ikke modtager dagpenge i DK indtil min supplerende dagpenge slutter til juni
håber i kan hjælpe mig
Re: hjælpp
Alt det kan du læse om under "Flytte til sverige" her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Men kort skal din mand jo søge om visum på den Svenske ambasade i hans hjemland.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Men kort skal din mand jo søge om visum på den Svenske ambasade i hans hjemland.
tak for hjælpen ja han skal søge næste måned om et turist visum , men vil det være et problem når det er et c/o adresse, vi tænker på at søge om opholdskort når han har fået visummet. men jeg fået at vide når man søger at man skal havde en lejekontrakt nogle lønsedler og arbejdskontrakt?? nu har jeg intet lejekontrakt bor på c/o adresse og mangler et job ville min dagpengelønseddel gælde?
mit andet spørgsmål er jeg overvejger at flytte tilbage til DK for at søge om familesammenføring når jeg har fyldt 24 år ville det være et problem da jeg har boet i sverige et stykke tid men har intet foretaget angående min mand
-
fundiver199
Når I har boet sammen i Sverige, har din mand opholdsret i Danmark efter EU-reglerne. Læs ÆUG´s vejledning om at flytte tilbage til Danmark for yderligere information. Og så skal du over i forum "ophold efter EU-regler", da det er det, dine spørgsmål primært må antages at dreje sig om. Dette forum er kun til, hvis man gerne vil søge FS efter et lands nationale regler f.eks. i USA, Fiji-øerne eller Japan.
Det er også muligt at søge efter nationale regler i Sverige, men det er ikke nødvendigt, hvis I opfylder betingelserne for at have opholdsret efter EU-reglerne. Og i den situation vælger langt de fleste bare at benytte deres opholdsret efter EU-reglerne.
Det er også muligt at søge efter nationale regler i Sverige, men det er ikke nødvendigt, hvis I opfylder betingelserne for at have opholdsret efter EU-reglerne. Og i den situation vælger langt de fleste bare at benytte deres opholdsret efter EU-reglerne.
tak for info..
jeg er lidt forvirret ved ikke rigitg hvad der passer bedst til mig jeg har en c/o adresse og modtager dagpenge i danmark er det nok til jeg kan søge om fs i Sverige? min adresse blev først registeret i sverige efter min mand var rejst tilbage til sit hjemland. hvilken dokumentationer skal man havde for at søge om fs i sverige efter EU-reglerne
jeg er lidt forvirret ved ikke rigitg hvad der passer bedst til mig jeg har en c/o adresse og modtager dagpenge i danmark er det nok til jeg kan søge om fs i Sverige? min adresse blev først registeret i sverige efter min mand var rejst tilbage til sit hjemland. hvilken dokumentationer skal man havde for at søge om fs i sverige efter EU-reglerne