Separeret, søge om visum til kæreste
Separeret, søge om visum til kæreste
Er det rigtig forstået, at man ikke kan søge om visum til sin kæreste, Når man kun er separeret. Min skilsmisse vil være endelig d. 12 aug. 2012. Jeg har inviteret min kæreste til at besøge mig fra 1 maj og 3 mdr frem.
-
fundiver199
Re: Separeret, søge om visum til kæreste
Nej det er ikke korrekt forstået. En separeret person kan godt have en kæreste, og dette kan godt anerkendes i forbindelse med visumansøgninger. Visum til besøg hos kærester er til gengæld betinget af, at parret kender hinanden fysisk og har mødtes inden for de sidste 12 måneder.
Re: Separeret, søge om visum til kæreste
Det er ikke rigtigt. Troskabspligten ophører ved separation.
I må dog nok forberede jeg på at visumansøgningen vil blive gennemgået MEGET nøje, men der er ikke nogen lov der siger at man ikke kan.
Og så lige som en teknisk detalje. Du søger ikke om visum til en kæreste. Din kæreste kan derimod søge om visum til at komme til Danmark, og du kan så stå som personen der inviterer, og står inde for at betale for mad og yde logi osv under din kærestes besøg.
I må dog nok forberede jeg på at visumansøgningen vil blive gennemgået MEGET nøje, men der er ikke nogen lov der siger at man ikke kan.
Og så lige som en teknisk detalje. Du søger ikke om visum til en kæreste. Din kæreste kan derimod søge om visum til at komme til Danmark, og du kan så stå som personen der inviterer, og står inde for at betale for mad og yde logi osv under din kærestes besøg.