Søgt opholdsjort intet svar
Søgt opholdsjort intet svar
Hej,
Jeg vil høre om nogen kan svare på mit spørgsmål.
Jeg har søgt opholdskort til min mand den 24. september, vi har ikke modtaget noget svar fra dem om de har modtaget vores ansøgning.
Vil bare høre om der er nogen som har erfaring med det, hvornår høre man fra dem? jeg ved ikke om jeg skal ringe til dem om det er tidligt??
Hilsen Ayce
Jeg vil høre om nogen kan svare på mit spørgsmål.
Jeg har søgt opholdskort til min mand den 24. september, vi har ikke modtaget noget svar fra dem om de har modtaget vores ansøgning.
Vil bare høre om der er nogen som har erfaring med det, hvornår høre man fra dem? jeg ved ikke om jeg skal ringe til dem om det er tidligt??
Hilsen Ayce
-
fundiver199
Re: Søgt opholdsjort intet svar
I hvilket land har I søgt opholdskort? Og har I sendt ansøgningen med posten, siden I ikke ved, om den er modtaget eller ej?
Hej,
Jeg har søgt det i Sverige. Vi mødte op på migrationsverket for at søge om opholdskort efter EU, vi fik en ansøgning som vi udfyldte samt med alle dokumenter.
Vi fik så af vide vi skulle aflever i deres post kasse i migrationsverket og det har vi gjort samme dag.
Hun sagde at i vil få en kvittering på at de har modtaget vores ansøgning, men jeg har intet hørt fra dem. Vil jeg bare høre om det normalt at der går flere uger før man høre fra dem?? eller har vi gjort noget forkert..
Hilsen Ayce
Jeg har søgt det i Sverige. Vi mødte op på migrationsverket for at søge om opholdskort efter EU, vi fik en ansøgning som vi udfyldte samt med alle dokumenter.
Vi fik så af vide vi skulle aflever i deres post kasse i migrationsverket og det har vi gjort samme dag.
Hun sagde at i vil få en kvittering på at de har modtaget vores ansøgning, men jeg har intet hørt fra dem. Vil jeg bare høre om det normalt at der går flere uger før man høre fra dem?? eller har vi gjort noget forkert..
Hilsen Ayce
Det er for lang tid I venter. Vi har søgt den 7. juli - har fået kvittering hurtigt. Jeg kan ikke huske hvor hurtigt, men det var ikke mere end 1 måned ventetid. Prøv at ringe til Migrationsverket og spørge dem (det er ikke så nemt, fordi de har en vanvittigt system der håndtager telefonopkald). Og anden dårlig ting vi har oplevet i forbindelse med hvordan deres system fungerer: nogle gange forsvinder papirer på vej til sagsbehandler. Så man skal hellere ringe for tit end for sjældent.
Vi valgte efter 1 månedstid at møde op på migrationsverken og fik det udleveret.. Jeg har skrevet til sagbehandleren for to mdr siden han skrev at der var op til 6 mdr vente tid på opholdskort, og hvis jeg havde andre spørgsmål måtte jeg kontakte kundeservice.. så jeg ved ikke om jeg skal ringe igen eller sende ham en rykker mail?
Har i stadikvæk ikke hørt noget endnu? nu bliver jeg meget mere nervøs om vi overhovedet for opholdskort
Har i stadikvæk ikke hørt noget endnu? nu bliver jeg meget mere nervøs om vi overhovedet for opholdskort
vi fik vores kvittering efter en uge men efter har jeg ikke hørt noget og min mands visum udløber næste måned og jeg aner ikke en dyt om han skal tilbage eller han skal vente her til han får et svar?
-
fundiver199
Din mands kvittering er et fuldt tilstrækkeligt bevis på, at han opholder sig lovligt i det land, hvor I bor.