visum til sverige

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Kinamanden

Re: visum til sverige

Indlæg af Kinamanden » 24.02.2012 16:48:28

Hej jeg er i Kina nu for tredje gang og min kone som er herfra har været i Danmark og føde os en lille skøn datter, her i august måned på turist visum.
Nu har hun så en returbillet til midt i juli 2012 og mit spørgsmål er så om vi kan købe en rejse til England, tre måneder efter.
Så hun har bevis på at hun rejser ud af schengen igen,
efter de tre måneders turistvisum ?
Det er jo noget billigere at købe billet til England end Kina !
Hvis det kan lade sig gøre, skal man så have visum til England ?
(som bevis når man rejser ind i schengen)

Det er jo så meningen at hun skal blive i Danmark i længere tid, ca et års tid, da hun har en søn på 16 år her i Kina, som hun selfølgelig gerne vil tilbage til i kortere tid.
Det kan jo også være at vi bliver nød til at bo i Sverige, men det har vi heller ikke noget imod da jeg er tømrer og at der skulle være mere arbejde i Malmø end i København.

Ps. Vi vil søge familiesammenføring, når hun kommer til Danmark, da det vist nok tar noget længere tid, med vores skeptiske/fremmedhadske system derhjemme.

Mvh Kinamanden.

resser
Geografisk sted: København

Indlæg af resser » 24.02.2012 17:35:02

Hej

jeg er også gift med kinesisk kvinde, så jeg ved at du skal lave en visa ansøgning til England, for din hustru, da England ikke er med i Schengen, du kan lave visa ansøgningen på internettet hos den Engelske ambassede i Danmark.
Det er normalt ikke noget problem at få familie sammenføring i Danmark med en
kineser, bare at man er gift og har orden i tingene.

Kinamanden

Indlæg af Kinamanden » 25.02.2012 05:30:56

Ok det lyder godt, men hvor lang tid tar det ca. at få svar på familiesammenføring ?
Vores halvt år gamle pige er Dansk statsborger og vi er gift i Kina.

Vh A.

soreng

Indlæg af soreng » 25.02.2012 10:42:38

Det kommer jo an på mange ting, blandt andet arbejdstrykket på US på det tidspunkt ansøgningen bliver indleveret, og om der er nogle ting i ansøgningen som US mener ikke er ordentligt belyst.

Men et sted mellem 3 og 6 måneder er nok et meget godt bud, hvis ellers alle papirer er der og sagen er rimelig ligetil. Din kone vil jo så få en processuel opholdstilladelse hvis i indgiver ansøgningen i Danmark, der giver hende ret til at opholde sig i Danmark mens sagen bliver behandlet.

Kinamanden

Indlæg af Kinamanden » 25.02.2012 12:04:40

Ok så er det nok mest sikkert at søge turistvisum først, med en retur til England. (selfølgelig med visum)
Bagefter så søge familiesammenføring fra Danmark !
Er det så lovligt nok at hun ikke rejser ud efter de 3 mdr. da vi jo så søger FSF ?
Det er jo ikke lovligt at søge FSF og Turistvisum samtidigt.
Tusinde tak Søren, det er en stor trøst at man bare kan spørge løs herinde !
Man får simpelhen så meget fejl information mange andre steder, fks. US. :roll:
Ps. Jeg har brugt meget af min tid førhen på at vente inde i gratis Retshjælp, som jo også giver stor hjælp !
Men det er jo nok mere til hvis man skal sætte en retsag igang !
Endnu engang tak og gud velsigner helt sikkert alle de folk der lægger arbejde bag ÆUG !.. :D

Mvh Alex.

firat

Indlæg af firat » 17.04.2012 13:49:04

Hej

jeg er i gang med at flyde visum blanket til min kone som bor i tyrkiet.

Jeg har et spørgsmål til nogle af ruplikkerne efter jeg er tvivl om de er rigtige, da jeg helst ikke ønsker om afslag.

Vi skal giftes her til sommer og har haft savn i lang tid, og vil helst have hende op efter vores bryllup i tyrkiet.

Ex. ruplik 21. Hvor man skal skrive hvad formålet med rejsen er
her har jeg skrevet visiting familly og friends,

Er det bedst og søge om tourism eller ?

ex. ruplik 22 member state(s) of destination
har jeg skrevet sverige fordi jeg skal bo der med konen, og
som member state og first entry, har jeg skrevet danmark, da vi skal flyve til københavn, og derefter færgen over til sverige. , er det rigtigt ?

ex ruplik 20, hvor man skal skrive arbejdesgiver og adresse telefon,
hvad skal jeg srkive nå hun er husmor, og ikke arbejder,
skal jeg lade den være tom

mvh
firat

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.04.2012 14:18:54

21: Når formålet med rejsen er at besøge dig, skal man selvfølgelig ikke skrive turisme. Så det er rigtigt udfyldt.

22: Hvis du bor i Danmark, når der søges, kan det kun skabe unødig forvirring at skrive andet end Danmark som rejsens mål. Ambassaden har ikke behov for at vide, at du overvejer at flytte til Sverige.

20: Ja så du jo lade den være tom eller sætte en - eller skrive N/A (not available). Den hænger jo naturligt sammen med 19, hvor I må skrive "house wife" eller "none" eller "unemployed" alt efter, hvad I nu synes lyder pænest og passer bedst med virkeligheden. Og så giver det jo sig selv, at der ikke er noget at angive i rubrik 20.

firat

Indlæg af firat » 17.04.2012 15:52:16

Tusind tak for hjælpen

Men har lige et par ting til.

min kone's visum skal søges på en svensk ambassade da jeg allerede er flyttet til sverige.
men vi skal flyve til købehavn og defter færgen over til sverige.

Er det så rigtig sådan som det er nu :.?

Member state(s) of destionation : Sweden
Member state of first entry: Denmark

Eller skal jeg skrive sweden i begge ?

28. Entry permit for the final country of destination, where applicable
Issued by ….……………………….…….. ...Valid from ……………….……Until…….…………………….

Hvad skal man skrive her, eller skal den være tom ?

Og , Number of travel document or ID card : skal jeg også angive min idkort fra sverige, eller 1 tal fordi jeg kun har en pas (dansk)

mvh
firat

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.04.2012 17:06:50

Om flyet lander i Kastrup eller Stockholm er underordnet, da rubrikken ikke handler om, at man har brug for at kende din kones rejserute. Rubrikken handler kun om, at man har brug for at vide, hvilket land der skal behandle ansøgningen om visum. Hvis din kone skulle på en rundrejse til 5 forskellige lande og være omtrent lige længe i hvert land, skulle ansøgningen behandles af det land, som hun angav i denne rubrik. I Jeres tilfælde skal ansøgningen naturligvis behandles af Sverige, så I skal skrive Sverige i rubrikken.

Rubrik 28 skal udfyldes, hvis din kone rejser i transit via Schengen på vej fra sit hjemland til f.eks. Guatemala eller Cambodia. Så skal hun gøre rede for, at hun har de papirer, som hun skal bruge for at fortsætte sin rejse til Guatemala eller Cambodia, så man ikke risikerer, at hun strander her i Schengen. Dette er således (heller) ikke relevant for jer.

Besvar