Blive gift i kina

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
danishguy

Blive gift i kina

Indlæg af danishguy » 23.02.2012 13:10:55

Hej forummedlemer.

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg har tænkt mig at tage til kina og gifte mig med min kæreste.

Hvordan forgår proceduren?

Jeg regner med at ansøge om familiesamføring efter de nye regler træder engang i 2012maj,
men forinden da skal jeg lige forhøre mig om hvordan vielsen sker i kina?
Er der nogen som har erfarring med dette?

Jeg påtænker mig kun at rejse til kina i ca. 14-17 dage her til slutningen af marts mdr, og vil høre om jeg kan nå at indgå et ægteskab derover?
Jeg har hørt noget med at der er mange dokumenter som skal legaliseres og oversættelse osv..

Samt hvilken dokumenter skal jeg have med derover?
Jeg er´indforstået med at jeg skal bruge en civilerklærlings attest fra komunnen, men den skal oversættese og legaliseres?
hvordan gøres dette?

samt, jeg er fraskilt fra mit tidligere ægteskab tilbage engang i år 2003, der skal de vel bruge skilsmissepapir, skal disse også oversættes og legaliseres?

jeg er dansk statsborger, født i danmark årgang 1982, så mht tilknytningskravet er jeg vel frataget fra dette ifølge de nye regler.

de vigtigste for mig ligenu, er at få fuldt overblik over visse dokumenter jeg skal medtaget mig til kina, og hvilken af disse som skal legaliseres samt oversættes.

og derefter er det også vigtigt for mig, at få kendskab til produceren ved at indgå et ægteskab i kina, for at gøre det gyldigt i danmark, med henblik på familiesamføring i Danmark.

håber nogen kære forummedlemer kan hjælpe mig..

tak.

closed1

Re: Blive gift i kina

Indlæg af closed1 » 23.02.2012 17:02:28

Det bedste ville være at du skriver til en kinesisk ambassade og spørger , der får man garanteret det bedste svar :D

huage85

Indlæg af huage85 » 23.02.2012 22:17:33

hej.
jeg har gøre på følgende måde:

1. tage hen til borgerservice og bede om en civilattest, tage evt. din skillemisse bevilling med, civilattest koster 52 kr. ( i min tilfalde)

2. tage civilattest hen til udenrigsministeriet får den legaliseret, adresse er
Asiatisk Plads 2
1448 KBH K
legalisering kontor åbningstider er : man-fre: 9-12
pr. legalisering koster 185 kr.

3. tage hen til kinesiske ambassade i Hellerup, åbningstider er man-fre: 9-12. huske medbring:
pas og paskopi, original legalisering og kopi af legalisering både forside og bagside. ( huske kopi af legalisering både forside og bagside)
legalisering hos den kinesiske ambassade koster 150 kr, det tage 4 arbejdsdage, hvis det haster, kan du også får den til samme dagen til 400 kr.

håber det hjælper.

Hilsen Hua

huage85

Indlæg af huage85 » 23.02.2012 22:19:45

hej igen.

huske spørge lige i kinesiske ambassade om der skal anden til også, man ved aldrig!

held og lykke.
Hilsen Hua.

danishguy

Indlæg af danishguy » 24.02.2012 11:33:19

Hej hua.
Tak for dit svar.

Hvad skal jeg have legaliseret hos den kinesisk ambassade?

Jeg må lige undersøge om man ikke kan sende det med posten, da jeg bor i århus, så der er langt vej til københavn og svært at få det til at passe mht min arbejdstid.

Ved du noget om hvordan man indgår et ægteskab i kina så?

og er det langt tid siden du blev gift i kina?

tak.

soreng

Indlæg af soreng » 24.02.2012 12:25:56

Den kinesiske ambasade er altså nu engang de bedste til at svare på det spørgsmål. De kan fortælle dig præcis hvilke papirer du skal have med, om de skal være oversat, og hvilke sprog der i så fald accepteres. Om de skal være legaliseret, om eventuelle underskrifter på enkelte papirer skal være notariseret osv osv.

resser
Geografisk sted: København

Indlæg af resser » 24.02.2012 22:27:13

Hej

Jeg kender til det, jeg er gift i Kina i jan 2010

som beskrevet, Så først bestille og hente en international ægteskabs(civilstands)attest på dansk/engelsk fra kommunen på at du er skilt,
den kan du sende til Udenrigsministeriet og den koster lidt, det kan betales over nettet.
Udenrigsministeriet stempler og godkender ægteskabs(civilstands)attesten (legaliseres) og når attesten kommer retur til dig med med posten så skal den videre til Den kinesiske ambassade og stemples og godkendes (legaliseres) du kan muligvis også sende den med posten frem og tilbage og det koster også lidt og så skal attesten med til Kina, og i Kina skal den oversættes til kinesisk af en godkendt oversætter, og så gives til Gifte kontoret. Ud over det så selvfølge dit pas med visa til giftekontoret.

danishguy

Indlæg af danishguy » 28.02.2012 22:59:30

Er det nok jeg har en civilattest og får den legaliseret og oversat til kinesisk?

for jeg kan desværre ikke finde mine skilsmissepapir fra mit tidligere ægteskab mere..
Men der står jo i civilattesten at jeg efter dansk ret opfylder betingelserne for at indgå ægteskab med XXXXX

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.02.2012 08:10:29

Mon ikke du kan få en ny udgave af skilsmissebevillingen fra Statsforvaltningen? Den må jo alligevel ikke være mere end 3 mdr. gammel, når den skal legaliseres.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar