Visum til Danmark fra Kina
Visum til Danmark fra Kina
Hej alle,
Jeg har en kinesisk kæreste som gerne vil besøge mig i Danmark. Jeg er som udgangspunkt bekendt med de regler som hun og jeg skal opfylde for at kunne søge visum til DK, eksempelvis turistforsikring, penge på konto osv. Som udgangspunkt betaler hun selv for rejsen, og jeg står naturligvis for invitationen osv. Vi har mødt hinanden i Kina flere gange i løbet af sidste 8 måneder, dog har jeg et problem mht. at vi skal kunne dokumentere at vi er kærester, da vi kom til at slette alle billeder som vi havde sammen. (lang historie...) Hvad skal man gøre i denne situation? Ville det være nok at vise mine flybilletter osv.? Jeg er ikke sikker på at jeg kan besøge hende inden sommer pga. mit arbejde.
Håber at nogle herinde har haft erfaring mht. dette.
Venlig hilsen
Jeg har en kinesisk kæreste som gerne vil besøge mig i Danmark. Jeg er som udgangspunkt bekendt med de regler som hun og jeg skal opfylde for at kunne søge visum til DK, eksempelvis turistforsikring, penge på konto osv. Som udgangspunkt betaler hun selv for rejsen, og jeg står naturligvis for invitationen osv. Vi har mødt hinanden i Kina flere gange i løbet af sidste 8 måneder, dog har jeg et problem mht. at vi skal kunne dokumentere at vi er kærester, da vi kom til at slette alle billeder som vi havde sammen. (lang historie...) Hvad skal man gøre i denne situation? Ville det være nok at vise mine flybilletter osv.? Jeg er ikke sikker på at jeg kan besøge hende inden sommer pga. mit arbejde.
Håber at nogle herinde har haft erfaring mht. dette.
Venlig hilsen
Re: Visum til Danmark fra Kina
Nå,
Hvordan du kan dokumenterer at I er kæreste hvis du har ingen billeder?
Stempel på dit flybillet er ikk nok.
Måske du har besøget anden person end din kæreste.
Undskyld , jeg kan ikk forklare meget hehehe.... men håber du forstår hvad er på min tanke..
Hvordan du kan dokumenterer at I er kæreste hvis du har ingen billeder?
Stempel på dit flybillet er ikk nok.
Måske du har besøget anden person end din kæreste.
Undskyld , jeg kan ikk forklare meget hehehe.... men håber du forstår hvad er på min tanke..
Kære iddk,
Jeg vil bare sige, at min kæreste har fået godkendt sit visum, selvom vi ikke vedlagde nogle billeder - men vi vedlagde dog kopier fra tidligere visum. Det kan måske være forskelligt fra ambassade til ambassade, hvilket informationer de ligger vægt på.
Jeg vil bare sige, at min kæreste har fået godkendt sit visum, selvom vi ikke vedlagde nogle billeder - men vi vedlagde dog kopier fra tidligere visum. Det kan måske være forskelligt fra ambassade til ambassade, hvilket informationer de ligger vægt på.
Maria2010: Ja, jeg ved godt hvad du mener... Men i princippet kan jeg jo tage et billede med enhver dernede også få hende til at søge visum og sige hun er min kæreste osv, da man jo kan lære hinandens personlige info udenad, såsom arbejde, uddannelse osv...?
Men ja, tak for svaret ellers. Jeg tror at det er bedst at jeg lige smutter ned i Kina nogle dage i påske...
Men ja, tak for svaret ellers. Jeg tror at det er bedst at jeg lige smutter ned i Kina nogle dage i påske...
lddk skrev:Maria2010: Ja, jeg ved godt hvad du mener... Men i princippet kan jeg jo tage et billede med enhver dernede også få hende til at søge visum og sige hun er min kæreste osv, da man jo kan lære hinandens personlige info udenad, såsom arbejde, uddannelse osv...?![]()
Ja, det er en god ide, og tag masser billeder jeres 2
Og har sendte pm til dig,, tjek din inboks
Pøj pøj
-
fundiver199
Stempler i passet og historier i invitation og ansøgning, som "passer sammen", burde efter min vurdering være nok til, at man tror på, at I er kærester. Som du selv er inde på, er det jo alligevel ikke noget, man for alvor kan kontrollere. Så udgangspunktet må helt klart være, at man tror på jeres egen forklaring, medmindre der er grund til det modsatte. Hvis du hver 3. måned har en ny "kæreste" fra Kina, som du inviterer på besøg, vil man f.eks. nok hurtigt begynde at mene, at der må være ugler i mosen.
Ja, problemet er bare, at det er første gang jeg inviterer hende til Danmark... Ellers må vi bare holde ud i nogle måneder, da jeg alligevel skal udstationeres i Kina fra oktober. Bare ærligt at man ikke kan "nyde" Europa sammen før jeg flytter dernede...
Maria2010:
Har for resten ikke modtaget nogen PM fra dig?
Har for resten ikke modtaget nogen PM fra dig?
-
fundiver199
Det er altså ret sjældent, at vi i ÆUG hører om afslag på ansøgninger om visum med det formål at besøge en kæreste, så jeg vil mene, at du gør dig bekymringer helt uden grund. Det er fint nok at være forberedt og sætte sig ind i reglerne, så man undgår skuffelser og nederlag, men der er en balance mellem det hensyn og den gode gamle leveregel, at man ikke skal tage sorgerne på forskud. For gør man det, kan man bruge hele sit liv på at bekymre sig om alle mulige ulykker, der for det meste slet ikke indtræffer 
Ja det kan godt være at jeg tænker for meget.. hehe, er bare træt af de mærkelige regler der nu er for at komme til DK. De er dog forstårlige nok..
Men ellers mange tak for inputtet!