Et absurd brev fra US

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
solskinsglad

Et absurd brev fra US

Indlæg af solskinsglad » 14.02.2012 18:24:27

Denne tråd hører vist ikke rigtig til nogen steder, så den ryger i Øvrigt... Egentlig tjener den heller ikke andet formål, end at jeg hovedrystende og med et smil på læben blot syntes jeg ville dele dagens post med jer.

Vi søgte om dispensation fra bortfald af opholdstilladelse, da vi d. 7. september 2012 flyttede til Spanien. Da vi kom tilbage til Danmark i slutningen af januar henvendte vi os til US for at høre, men sagen var ikke behandlet endnu. Han ville lægge en besked til sagsbehandleren, som ville kigge på det med samme og ringe mig op dagen efter, så jeg kunne afhente afgørelsen i servicecenteret. Folkeregisteret registrerede ham uden problemer på vores nye adresse her i DK, og jeg ringede i fredags for at meddele, at vi nu igen kunne modtage post og spurgte, om der var afsendt nogen breve til os inden for de sidste 14 dage. Det var der ikke, men hun ville lægge en besked til sagsbehandleren.

I dag kom svaret med posten, dateret d. 10.02.12:
- Min mand har fået dispensation fra bortfald og skal senest d. 7 februar (2012) tilmelde sig Folkeregisteret, ellers vil hans opholdstilladelse bortfalde.
- Dispensationen er givet under forudsætning af, at hans hustru (mig) fortsat er studerende ved universitetet i Madrid, og at vi opholder os sammen.
- Brevet er sendt til hans danske Folkeregisteradresse.

:lol: :roll: :roll:

fundiver199

Re: Et absurd brev fra US

Indlæg af fundiver199 » 14.02.2012 18:40:24

solskinsglad skrev:Vi søgte om dispensation fra bortfald af opholdstilladelse, da vi d. 7. september 2012 flyttede til Spanien.
Så man man da sige, at I var ude i rigtig god tid. Og det er da flot, at Udlændingestyrelsen kan tage stilling til nogle hypotetiske planer, der ligger så langt ud i fremtiden :lol: :lol: :lol:

solskinsglad

Indlæg af solskinsglad » 14.02.2012 20:01:02

fundiver199 skrev:
solskinsglad skrev:Vi søgte om dispensation fra bortfald af opholdstilladelse, da vi d. 7. september 2012 flyttede til Spanien.
Så man man da sige, at I var ude i rigtig god tid. Og det er da flot, at Udlændingestyrelsen kan tage stilling til nogle hypotetiske planer, der ligger så langt ud i fremtiden :lol: :lol: :lol:
Hovsa, der blev forvirringen da total...

soreng

Indlæg af soreng » 15.02.2012 09:47:38

Ja man kan få nogle sjove breve hvis ens situation ikke er helt efter den normale behandlingslinie som US har.

Da vi fik brevet om at vores ansøgning om familiesammenføring var modtaget, skrev US at min kone nu havde fået processuelt ophold, og at hun ikke måtte arbejde under den slags opholdstilladelse og ej heller var berettiget til gratis lægehjælp (jeg kan ikke lige 100% huske ordlyden).

Min kone have dog på det tidspunkt været i danmark i 1½ år på en 2 årige arbejdstilladelse, og gik troskyldigt på arbejde hver dag under behandlingen, og havde selvfølgelig sygesikring og gik til læge gratis ligesom alle andre. :lol: Så det var vist bare et eksempel på at vi havde fået tilsendt et standard brev, med en processuelt opholdstilladelse som slet ikke var nødvendig for hende at få tildelt (og som ville have væsentligt værre betingelser end hendes arbejdstilladelse). 8)

Besvar