udlændingeSERVICE
udlændingeSERVICE
Hejsa,
Vi har nu ventet 3 uger på at få min kones opholdstilladelse siden vi stillede sikkerhed til kommunen.
Vi opfyldte ALLE (og det var mange) krav fra US da vi søgte om FS i august, så da vi havde stillet
100K i sikkerhed og kontaktede US, for at høre hvornår vi ville modtage hendes opholdstilladelse
sagde de 1 til 2 uger, hvis de godkendte papirene???? til trods for de har selv sagt hvad vi skulle udfylde og sende!
Jeg har kontaktet dem hver uge siden og de giver mig stadig det samme svar: 1 til 2 uger endnu, kan det være rigtig? hvor længe ventede I? og er det hvad man kalder SERVICE?
Skulle det ikke være nemmere for vores kære at komme til DK nu med ny regering og nye bløde regler?
Med venlig hilsen,
Lange.
Vi har nu ventet 3 uger på at få min kones opholdstilladelse siden vi stillede sikkerhed til kommunen.
Vi opfyldte ALLE (og det var mange) krav fra US da vi søgte om FS i august, så da vi havde stillet
100K i sikkerhed og kontaktede US, for at høre hvornår vi ville modtage hendes opholdstilladelse
sagde de 1 til 2 uger, hvis de godkendte papirene???? til trods for de har selv sagt hvad vi skulle udfylde og sende!
Jeg har kontaktet dem hver uge siden og de giver mig stadig det samme svar: 1 til 2 uger endnu, kan det være rigtig? hvor længe ventede I? og er det hvad man kalder SERVICE?
Skulle det ikke være nemmere for vores kære at komme til DK nu med ny regering og nye bløde regler?
Med venlig hilsen,
Lange.
-
fundiver199
Re: udlændingeSERVICE
Vi har samme problem. Vi venter også bare på kommunen får sendt deres del ind og så håber vi på et par uger og ventetiden er over.
Jeg talte med US i går og de fortalte at der ikke er så lang vente tid lige nu, så når de modtager bekræftelse fra kommunen går det hurtigt. Så denne gang er det ikke US vi venter på men på vores egen kommune, og vi kan ikke engang få at vide hvem vi kan spørge dernede om hvornår de har tænkt sig at sende det videre, det er bare at vente, ÆV. Vi har nu ventet to uger på kommunen så de skal svare inden en uge nu.
Jeg talte med US i går og de fortalte at der ikke er så lang vente tid lige nu, så når de modtager bekræftelse fra kommunen går det hurtigt. Så denne gang er det ikke US vi venter på men på vores egen kommune, og vi kan ikke engang få at vide hvem vi kan spørge dernede om hvornår de har tænkt sig at sende det videre, det er bare at vente, ÆV. Vi har nu ventet to uger på kommunen så de skal svare inden en uge nu.
Det er US vi venter på nu, hos kommunen tog det ikke engang 1 uge, så havde de opfyldt deres del. Og det er sjovt du siger at de ikke har travlt hos US, for da jeg spurgte dem igår sagde de at der var meget travlt!!! Hvad er det der går galt derinde?
Mvh. Lange.
Mvh. Lange.
Ja de har slet ikke travlt med noget ,derfor tager det så lang tid

-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Nu ved jeg godt, at min kones sag er af lidt ældre dato (januar 2007), men jeg gjorde det, at da jeg havde stillet bankgarantien og havde været på kommunen, så sendte jeg papirerne fra både bank og kommune som kopi til US. Og Vupti - havde hun sin opholdstilladelse. Måske en overvejelse værd for jer andre også.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hvor meget har du stillet som bank granti, eftersom du har søgt fra 2007
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Dengang var det ca. 53.000 kroner. Jeg lavede det som en deponeringsgaranti, hvilket betyder at jeg stod med alle pengene i hånden og satte ind på en spærret konto. I dag står der på den sjove side af 60.000 kroner på kontoen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hejsa,
Vi har stadig ikke modtaget min kone's opholdstilladelse, og bliver stadig holdt hen med snak hvis vi kontakter US!
Jeg har set at US har fået læst lektien af ombudsmanden, vil dette hjælpe eller hvor skal jeg klage?
Min kone kan ikke gå i skole, ikke arbejde da hun ingen cpr# har, og en fuldt oplyst sag som vores skulle ikke tage mere end 3 måneder, nu er vi snart på 6 måneder til trods for at vi har overholdt ALLE vores datoer, og virkeligt skyndt os for at sagen netop skulle blive afsluttet hurtigt!!! men nej!!!
Hvad gør vi?
Mvh. Lange.
Vi har stadig ikke modtaget min kone's opholdstilladelse, og bliver stadig holdt hen med snak hvis vi kontakter US!
Jeg har set at US har fået læst lektien af ombudsmanden, vil dette hjælpe eller hvor skal jeg klage?
Min kone kan ikke gå i skole, ikke arbejde da hun ingen cpr# har, og en fuldt oplyst sag som vores skulle ikke tage mere end 3 måneder, nu er vi snart på 6 måneder til trods for at vi har overholdt ALLE vores datoer, og virkeligt skyndt os for at sagen netop skulle blive afsluttet hurtigt!!! men nej!!!
Hvad gør vi?
Mvh. Lange.
-
fundiver199
Ombudsmanden er cirka ½ år om at behandle en klage. Så inden han når til at kigge på jeres, har din kone vel fået sin opholdstilladelse for længe siden, og så er sagen jo kun af rent akademisk interesse. Servicemålet på de 3 måneder er mig bekendt kun indtil det tidspunkt, hvor Udlændingestyrelsen har taget stilling til alle andre betingelser end indvandringsprøven og bankgarantien. Så umiddelbart lyder jeres sag ikke voldsomt speciel eller usædvanlig. Og derfor er mit råd til jer også, at I ikke skal gøre noget andet end at vente.