Fra Canada

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lone.nettleton

Fra Canada

Indlæg af lone.nettleton » 01.02.2012 17:15:32

Jeg er interesseret i at vide, om min mand og jeg kan besøge Dk, inden vi rejser videre til Sverige, hvor vi håber at bosætte os.

Min mand er amerikaner og jeg er dansker. Vi har boet i Canada de sidste 2 år og er nu klar til at slå os ned i Sverige. Vi ønsker dog at opholde os i en kortere periode i Dk først, da vi gerne vil se min familie, have lidt mere tid til at finde en ordenlig bolig i Sverige og søge jobs.

Vi forventer at mellemlande i London og så videre til København. Vi vil blot sikre os, at min mand ikke bliver afvist ved grænserne, at vi har alle de rigtige dokumeter og hvor længe, han kan opholde sig i Dk. Skal han havre et besøgsvisum?

Er det bedre vi skipper Dk og flyver til Sverige fra Canada istedet?
Vi regner med at tage jobannoncer, jobansøgninger med, som er rettet mod Sverige, så vi kan bevise at vi ikke vil blive i Dk. Vi kan også sørge for at have returbilletter, som viser at vi har planlagt at forlade Dk igen.
Vi ved slet ikke, om det er nødvendigt, da der nu findes de åbne grænser , men vi vil blot sikre os, at vi ikke gør noget forkert, og min mand bliver fanget i "Ingen-mands-land".

Vi har 3 uger, til vi skal være ude af Canada, så vi er temmelig tidspresset!

Vi håber der er nogen, der kan hjælpe!

Tusind tak!

fundiver199

Re: Fra Canada

Indlæg af fundiver199 » 01.02.2012 17:25:06

Amerikanske statsborgere kan opholde sig visumfrit i Schengenområdet i op til 90 dage pr. 6 måneder. Informationer om visumregler kan man normalt altid finde på ambassadernes hjemmesider. Altså i dette tilfælde den hjemmeside, som den danske ambassade i Canada eller USA har. Og ellers er der også generel information at finde på de danske udlændingemyndigheders hjemmeside:

http://www.nyidanmark.dk

lone.nettleton

Indlæg af lone.nettleton » 08.02.2012 20:37:53

Tak fordi I skrev tilbage! Skal han have en returbillet, saå han derved beviser, at han ikke vil blive indenfor Danmark i mere end 3 måneder?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 09.02.2012 06:54:59

Ja. Og en rejsesygeforsikring med en dækning på mindst 30.000 EUR samt økonomiske midler til sit ophold f.eks. i form af et eller flere internationale kreditkort.

Besvar