Klinikken er en privat klinik som lever af private tilskud og andet godt folk der syntes de vil hjælpe mindre bemidlet eller andet godtfolk der opholder sig ulovligt i landet.
Denne klinik er jo ikke ment som et tilbud alene til folk der er på procusseutl ophold. men til de ca 5000 der lever illigalt i dk af den ene eller den anden grund....
Som jeg husker det var det en gravid kvinde der skulle bruge klinnikken til en af de svangerskabs undersøgelser, dette er mig bekendt ikke en del af de forskellige forsikringer man kan tegne. Hvis man søger fs og ryger i den bunke der skal vente på svar i 7 mdr. ( eller længere fordi US er bagefter) så er det jo rart at man kan benytte sig af denne mulighed. Det giver jo lidt ro i sjælen at ens graviditet forløber uden problemer, samtidlig er det en hjælp mod en forstående fødsel at man ved hvordan graviditeten er forløbet.
For nogen kan en dollar om dagen være mange penge for andre ikke, tænker at vi herinde måske burde have en hvis forståelse at ikke alle har samme grundvilkår her i livet.
Personlig mener jeg klinikken er et godt tiltag, og afhjælper sygehuspersonalet for at stå i det dilemma at skulle leve op til ens forpligtelser om at rede/hjælper mennersker der er syge, men at bryde loven. Her kan man henvise dem til klinnikken, hvor personalet allerede har taget stilling til det dilemma....
PS den omtalte forsikring bliver eks ikke godkendt på den tyrkiske ambassade

vores blev hvertfald afvist