Visum - ægteskab
Visum - ægteskab
Vi tænker lidt i, at søge visum til kæresten til April. Han har været her i December, og han spørger nu, om den danske ambassade vil finde det mystisk, at han allerede søger igen, og hvis de spørger, som de gjorde sidst, om formålet er, at blive gift; skal han så svare ja eller nej, eller gør det ingen forskel? Formålet er, at blive gift, og søge familiesammenføring.
Da han var til samtale sidst, svarede han blot, at vi ikke vidste, hvornår vi ville giftes endnu...
Så altså, gør det nogen forskel for muligheden for, at få visum, om vi vil giftes eller ej?
Mvh.
Karina
Da han var til samtale sidst, svarede han blot, at vi ikke vidste, hvornår vi ville giftes endnu...
Så altså, gør det nogen forskel for muligheden for, at få visum, om vi vil giftes eller ej?
Mvh.
Karina
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum - ægteskab
Det gør det næppe - det er jo en helt lovlig handling. Men når han allerede en gang har haft visum og er vendt pænt hjem indenfor dets gyldighedsperiode, så gætter jeg på at han undgår 'forhør' denne gang.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mariamajken
Puha jeg er lige ved at gå til kan simpelthen ikke finde nogen ro, min mand fra kenya har søgt om visum så han kan besøge mig 14 dage,efter bare 3 dage har de ringet og sagt han han komme til den danske ambasade og hente sit pas, jeg tænker at det er rigtig dårlige tegn at det er gået så hurtig ?? hvad mener i kan jeg slappe af eller er mine tænker begrundet.
jeg sendte en indvitation tror den hed vu2 og forsikring samt 3 lønsedler og et bank udskrift skrev jeg ville tage mig af økonomi osv,alt virkede rigtig, dog var hende på ambasaden ikke helt tryk ved hans pas der mest var for at rejse rundt i afrika,og han starter i nyt job første marts i oman,han havde kontrakten med men start datoen var ikke på det spurgte hun også til,men ellers var alt fint.
vil meget meget gerne høre hvad i tror vi får af svar
jeg sendte en indvitation tror den hed vu2 og forsikring samt 3 lønsedler og et bank udskrift skrev jeg ville tage mig af økonomi osv,alt virkede rigtig, dog var hende på ambasaden ikke helt tryk ved hans pas der mest var for at rejse rundt i afrika,og han starter i nyt job første marts i oman,han havde kontrakten med men start datoen var ikke på det spurgte hun også til,men ellers var alt fint.
vil meget meget gerne høre hvad i tror vi får af svar
Tja det er der ingen der kan, altså give dig et svar, der er ikke andet end at vente. Hvis vi var synske herinde ville det hele være meget lettere men det er vi ikke.
Det eneste jeg kan tilføje er at ambassader ikke må give afslag, det er kun US der må det. Hvis en ambassade ikke udmiddelbart kan udstede et visum, skal sagen sendes videre til US der så vudere og hvorvidt visum kan udstedes eller ej, de sender så svaret retur til ambassaden der videregiver... Så ved ikke om det hjælper, hvis jeres sag aldrig har været forbi US så er der da en lille posetiv vinkel på håbet der
Jeg ved det er svært at vente, men du må bare bide i puden og holde ud lidt endnu, og tænk på du er ikke den første der gennemgår det her... Vi er mange der har prøvet at sidde og vente i spænding
Det eneste jeg kan tilføje er at ambassader ikke må give afslag, det er kun US der må det. Hvis en ambassade ikke udmiddelbart kan udstede et visum, skal sagen sendes videre til US der så vudere og hvorvidt visum kan udstedes eller ej, de sender så svaret retur til ambassaden der videregiver... Så ved ikke om det hjælper, hvis jeres sag aldrig har været forbi US så er der da en lille posetiv vinkel på håbet der
Jeg ved det er svært at vente, men du må bare bide i puden og holde ud lidt endnu, og tænk på du er ikke den første der gennemgår det her... Vi er mange der har prøvet at sidde og vente i spænding
-
mariamajken
Weee han fik det og jeg kan slet ikke få armene ned er super glad. jeg tænkte bare at 3 dage var vild hurtig at få svar på,det selvfølgelig dejligt,men frygte det ville være dårligt pga den hurtige afgørelse.
tak for et super godt forum man var jo helt på herens mark uden dette sted
tak for et super godt forum man var jo helt på herens mark uden dette sted
Jeg vil da mene at en behandlignstid på 3 dage er en god ting.... hvis sagen ryger videre til us Tager det længere end de 15 dage ambassaden har til at behandle...
-
mariamajken
helt bestemt,jeg fik bare nøjer på,syntes ikke man høre om at det går SÅ hurtig,men det utrolig dejligt.
-
sussi bylow jedal
Hej
Jeg er gift med en indisk mand og har været det i 3 år. Jeg bor i Goa, Candolim og har et 5 års visum. Dette er mit 3. visum efter vi blev gift.
Mit visum udløber i 2015, men mit pas udløber i 2014.
kan jeg forny mit pas i Indien??
Hvis ikke kan jeg så bruge mit visum - som jo først udløber i 2015 fra mit "gamle pas" når jeg har fået et nyt pas i 2014.
Og hvordan får jeg permanent opholdstilladelse i Indien. Jeg har forespurgt på den indiske ambassade i Hellerup, men synes ikke jeg får ordentlig besked på mit spørgsmål. Ambassaden siger jeg skal have det i Indien og på udlændingekontoret i Indien siger de jeg skal have det i DK.
Hvis nogen har et godt råd om hvordan jeg skal bære mig ad, vil jeg være taknemlig.
MVH
Sussi
Jeg er gift med en indisk mand og har været det i 3 år. Jeg bor i Goa, Candolim og har et 5 års visum. Dette er mit 3. visum efter vi blev gift.
Mit visum udløber i 2015, men mit pas udløber i 2014.
kan jeg forny mit pas i Indien??
Hvis ikke kan jeg så bruge mit visum - som jo først udløber i 2015 fra mit "gamle pas" når jeg har fået et nyt pas i 2014.
Og hvordan får jeg permanent opholdstilladelse i Indien. Jeg har forespurgt på den indiske ambassade i Hellerup, men synes ikke jeg får ordentlig besked på mit spørgsmål. Ambassaden siger jeg skal have det i Indien og på udlændingekontoret i Indien siger de jeg skal have det i DK.
Hvis nogen har et godt råd om hvordan jeg skal bære mig ad, vil jeg være taknemlig.
MVH
Sussi
-
mh1
- Kontakt:
Du kan forny dit pas på ambassaden i New Delhi:
http://indien.um.dk/da.aspx
Du kan (formodentlig) få overført dit visum:
http://www.indianembassy.nl/page181000.htm
"Transfer of long-term visa
For transferring a long term visa from an old passport to a new passport, applicants are required to submit the old passport which holds the valid Indian Visa and the current valid passport. To transfer a long term visa, it should have a remaining validity of at least six month (180 days), on the day you submit your application.
Transfer Fee : Euro 6"
Når jeg siger formodentlig er det fordi der jo lige for tiden er iskold luft mellem DK og Indien.
http://indien.um.dk/da.aspx
Du kan (formodentlig) få overført dit visum:
http://www.indianembassy.nl/page181000.htm
"Transfer of long-term visa
For transferring a long term visa from an old passport to a new passport, applicants are required to submit the old passport which holds the valid Indian Visa and the current valid passport. To transfer a long term visa, it should have a remaining validity of at least six month (180 days), on the day you submit your application.
Transfer Fee : Euro 6"
Når jeg siger formodentlig er det fordi der jo lige for tiden er iskold luft mellem DK og Indien.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mariamajken
hej
min mand fra kenya er her på visum for første gang, vi søgte for 14 dage,men han har fået stemplet visa til en måned,kan kan blive her 14 ekstra dage ?? vi vil meget gerne have han bliver 14 dage mere kan vi og skal vi søge om det eller er det i orden når han har stempel for en måned.
hvordan griber vi det an ?????
mange hilsner os.
min mand fra kenya er her på visum for første gang, vi søgte for 14 dage,men han har fået stemplet visa til en måned,kan kan blive her 14 ekstra dage ?? vi vil meget gerne have han bliver 14 dage mere kan vi og skal vi søge om det eller er det i orden når han har stempel for en måned.
hvordan griber vi det an ?????
mange hilsner os.
-
mh1
- Kontakt:
Man får ikke visum til længere tid end man har søgt om. Han har ganske sikkert et visum, hvor der står 14 dage eller 2 uger.
At der står datoer for gyldigheden, som giver 4 uger i stedet for 2 skyldes at man får en margin til begge sider, så det er lettere at få rejsen planlagt.
Så nej, han kan ikke blive længere end 14 dage, og visum forlænges KUN under meget særlige omstændigheder, såsom pludselig opstået sygdom eller naturkatastrofer i personens nærområde i hjemlandet, som gør det farligt og måske umuligt for vedkommende at vende hjem.
I skal tælle de 14 dage fra og med den dag, han ankom i Schengen, og han skal rejse ud på den 14. dag.
At der står datoer for gyldigheden, som giver 4 uger i stedet for 2 skyldes at man får en margin til begge sider, så det er lettere at få rejsen planlagt.
Så nej, han kan ikke blive længere end 14 dage, og visum forlænges KUN under meget særlige omstændigheder, såsom pludselig opstået sygdom eller naturkatastrofer i personens nærområde i hjemlandet, som gør det farligt og måske umuligt for vedkommende at vende hjem.
I skal tælle de 14 dage fra og med den dag, han ankom i Schengen, og han skal rejse ud på den 14. dag.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Den danske ambassade i Moskva vejleder sådan her:
http://rusland.um.dk/en/~/media/Rusland ... icker.ashx
(Hvilket er det samme som mh skriver)
og der er også et link, om hvad der sker hvis man ikke følger reglerne, og det tror jeg ikke man har lyst til....
mvh DBS
http://rusland.um.dk/en/~/media/Rusland ... icker.ashx
(Hvilket er det samme som mh skriver)
og der er også et link, om hvad der sker hvis man ikke følger reglerne, og det tror jeg ikke man har lyst til....
mvh DBS
-
fundiver199
Ja hvis man ønsker visum til 4 uger, så skal man søge om det og ikke 2. Der er ingen "fortrydelsesret", så derfor er det generelt bedre at søge om lidt flere dage, end man forventer at bruge, end det modsatte. Dog naturligvis aldrig mere end 90, som jo er maksimum.
-
mariamajken
hej 
min mand er lige rejst hjem efter 14 dage i danmark. vi ønsker at søge om 3 mdr visum til ham allerede nu med håb om han så kan komme tilbage i april.
da vi søgte om visum vedlage jeg 3 lønsedler,(kontanthjælp) skal man bare gøre det igen, jeg er i tvivl om om det er nok når vi søger om 3 mdr,men jeg får jo samme beløb hver måned, og vil selvfølgelig også får det hver måned i de 3 mdr han er her. er der noget jeg skal være obs på ?
tak
min mand er lige rejst hjem efter 14 dage i danmark. vi ønsker at søge om 3 mdr visum til ham allerede nu med håb om han så kan komme tilbage i april.
da vi søgte om visum vedlage jeg 3 lønsedler,(kontanthjælp) skal man bare gøre det igen, jeg er i tvivl om om det er nok når vi søger om 3 mdr,men jeg får jo samme beløb hver måned, og vil selvfølgelig også får det hver måned i de 3 mdr han er her. er der noget jeg skal være obs på ?
tak
-
mariamajken
har lige et spørgsmål mere, kan vi søge familie sammenføring mens han er her på visum i de 3 måneder ? når jeg har delebarn kan jeg så få dispensation, her tænker jeg meget på at jeg jo ikke har job og er på kontanthjælp det bekymre mig en del om det vil blive et afslag pga det,man skal jo kunne forsørge sin ægtefælle.