Jeg er på skideren, jeg har tævet min eks- kone.
Jeg er på skideren, jeg har tævet min eks- kone.
Goddag
Umiddelbart vil man sikkert tage afstand fra min person, når jeg siger, jeg har tævet min eks-kone. Men, jeg vil gerne have lov, at forklare mig, inden jeg beder om hjælp, som jeg håber nogle kan.
Jeg var i et ægteskab for 4år siden, hvor min eks udsatte mig for 7 mdr. psykisk tortur, hvor hun lovede, at at vi nok skulle finde ud af det, hvis lige det og det gik i orden. Hvor hun sagde jeg kunne få samvær med min datter, hvor hun brød sit løfte, og jeg ser heller ikke min datter idag, selv om der er lavet en samværsresolution. Er hun udeblevet de sidste fem gange og det bliver bare ved og ved., og bad om penge og tjenester. Det lyder ikke af så meget, men der er også mere.
Buttom line er, at jeg brød sammen, og tæskede hende. Det første og eneste gang, jeg har tæsket en kvinde, og jeg har fortrudt lige siden. Jeg røg ind i en celle få timer efter, hvor jeg sad 2mdr. og er i kriminalforsorgens varetægt, hvilket betyder jeg skal møde, hver månede.
Jeg vil ikke komme ind på det her, emne igen. Det er ikke det, jeg håber, at få hjælp til, eller har lyst, at tale om.
Men, det er således, at jeg d. 17marts opdagede, at man ikke kan blive familiesammenført med en kvinde fra udlandet, hvis man har været voldelig over for en ægtefælle inden for 10år.
Og, det stiller mig i en umulig situation fordi jeg er forelsket i en Brasilansk kvinde.
Jeg er dybt nede over det her.
Hvad kan jeg gøre? Nu er det sådan, at vi ønsker børn, vi vil gerne have tre børn. Er det muligt, at man kan give en dispensation fra kravet om, at man ikke skal have været voldelig over for en ægtefælle, hvis vi har et barn sammen?
Fordi barnet har dansk statsborgerskab. Er der nogle der kan hjælpe mig?
Well..
Umiddelbart vil man sikkert tage afstand fra min person, når jeg siger, jeg har tævet min eks-kone. Men, jeg vil gerne have lov, at forklare mig, inden jeg beder om hjælp, som jeg håber nogle kan.
Jeg var i et ægteskab for 4år siden, hvor min eks udsatte mig for 7 mdr. psykisk tortur, hvor hun lovede, at at vi nok skulle finde ud af det, hvis lige det og det gik i orden. Hvor hun sagde jeg kunne få samvær med min datter, hvor hun brød sit løfte, og jeg ser heller ikke min datter idag, selv om der er lavet en samværsresolution. Er hun udeblevet de sidste fem gange og det bliver bare ved og ved., og bad om penge og tjenester. Det lyder ikke af så meget, men der er også mere.
Buttom line er, at jeg brød sammen, og tæskede hende. Det første og eneste gang, jeg har tæsket en kvinde, og jeg har fortrudt lige siden. Jeg røg ind i en celle få timer efter, hvor jeg sad 2mdr. og er i kriminalforsorgens varetægt, hvilket betyder jeg skal møde, hver månede.
Jeg vil ikke komme ind på det her, emne igen. Det er ikke det, jeg håber, at få hjælp til, eller har lyst, at tale om.
Men, det er således, at jeg d. 17marts opdagede, at man ikke kan blive familiesammenført med en kvinde fra udlandet, hvis man har været voldelig over for en ægtefælle inden for 10år.
Og, det stiller mig i en umulig situation fordi jeg er forelsket i en Brasilansk kvinde.
Jeg er dybt nede over det her.
Hvad kan jeg gøre? Nu er det sådan, at vi ønsker børn, vi vil gerne have tre børn. Er det muligt, at man kan give en dispensation fra kravet om, at man ikke skal have været voldelig over for en ægtefælle, hvis vi har et barn sammen?
Fordi barnet har dansk statsborgerskab. Er der nogle der kan hjælpe mig?
Well..
Er du dum eller?Barros skrev:Ja, hvad kan du gøre?
Med det temperament kunne du f.eks. tage til Brasilien og se om det accepteres der. Det skal ikke opfattes, som en opfordring til også at banke din brasilianskke kæreste
Vold er den aller dårligste løsning og giver kun endnu større problemer.
Mvh Barros
Er det her et forum om vold, eller?
Nej, her spørger jeg om råd, ikke en selvgod mands ord.
Find en anden, at moralisere over for tough guy.
Det ser ikke ud til at nogen ved hvad du skal gøre. Alle tager selvfølgelig også afstand fra det du har gjort. Men de fleste mennesker kan vel blive så presset, at de gør noget de senere fortryder bittert. Det skal ikke opfattes som om jeg synes det er ok at bruge vold, men jeg synes da at du skal ha råd ligesom alle vi andre får, så jeg håber nogen vil svare dig.
Desværre ved jeg heller ikke om det er muligt for dig at få FS. Ved heller ikke om den regel om hustruvold gælder i alle EU-lande. Hvis ikke - kunne i måske overveje at flytte. Jeg kan ikke hjælpe dig, men synes lige jeg blev nødt til at reagere.
Monies
Desværre ved jeg heller ikke om det er muligt for dig at få FS. Ved heller ikke om den regel om hustruvold gælder i alle EU-lande. Hvis ikke - kunne i måske overveje at flytte. Jeg kan ikke hjælpe dig, men synes lige jeg blev nødt til at reagere.
Monies
Hej Choppy.
Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig.
Det er en kedelig position du har sat dig i.
Min kammerat blev igennem 8 år, gennembanket af sin kone med gryder, pander og alle andre ting hun kunne finde. I al den tid fortalte han os aldrig noget. Men kom alting med en latterlig undskyldning som at han var meget klodset og at han nok var faldet i en brandert. Sjovt nok. For jeg har aldrig drukket een øl eller andet sammen med ham.
Men een dag slog det klik. Efter 8 år. Og han slog igen! Det kom til at koste nogle plettede papirer og et ophold i brummen... Alt hendes vold har han aldrig meldt til politiet. Hun kunne jo ikke gøre for det!? At være jalous er helt okay, åbenbart. Specielt overfor en mand, som altid kom lige hjem efter arbejde, til klokkeslet. Og samtidig forgudede sin kone.
Well det var min historie.
Livet er uretfærdigt mange gange. Det vil jeg give dig ret i.
Ikke at jeg synes at vold er okay. Det er det langt fra.
Jeg håber bare at i finder en løsning på det hele.
Med venlig hilsen,
JensLyn.
Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig.
Det er en kedelig position du har sat dig i.
Min kammerat blev igennem 8 år, gennembanket af sin kone med gryder, pander og alle andre ting hun kunne finde. I al den tid fortalte han os aldrig noget. Men kom alting med en latterlig undskyldning som at han var meget klodset og at han nok var faldet i en brandert. Sjovt nok. For jeg har aldrig drukket een øl eller andet sammen med ham.
Men een dag slog det klik. Efter 8 år. Og han slog igen! Det kom til at koste nogle plettede papirer og et ophold i brummen... Alt hendes vold har han aldrig meldt til politiet. Hun kunne jo ikke gøre for det!? At være jalous er helt okay, åbenbart. Specielt overfor en mand, som altid kom lige hjem efter arbejde, til klokkeslet. Og samtidig forgudede sin kone.
Well det var min historie.
Livet er uretfærdigt mange gange. Det vil jeg give dig ret i.
Ikke at jeg synes at vold er okay. Det er det langt fra.
Jeg håber bare at i finder en løsning på det hele.
Med venlig hilsen,
JensLyn.
-
matildeudenh
Umiddelbart trorjeg ikke, at der er så mange der har været i dinsituation, så det er nok svært at svare på.
Mit bedste råd ville være, at slå den afdeling der har med familiesammenføring at gøre op på www.nyidanmark.dk og så ringe til dem og høre ad. Du kan bare spørge anonymt, men det ivl nok være en god ide, hvis du forsøger at formulere spørgsmålet først, så du får sagt det du skal uden at kludre i det, og får nævnt at du har særbarn i Danmark.
Mit gæt vil dog være, at der ikke dispenseres, jeg tror den paragraf med vold er der for at forhindre kone-import, men prøv at høre dem ad.
Mit bedste råd ville være, at slå den afdeling der har med familiesammenføring at gøre op på www.nyidanmark.dk og så ringe til dem og høre ad. Du kan bare spørge anonymt, men det ivl nok være en god ide, hvis du forsøger at formulere spørgsmålet først, så du får sagt det du skal uden at kludre i det, og får nævnt at du har særbarn i Danmark.
Mit gæt vil dog være, at der ikke dispenseres, jeg tror den paragraf med vold er der for at forhindre kone-import, men prøv at høre dem ad.
Yep, ingen hjælp.
Jeg har været forbi det der Nyidanmark.
Og, lige med det der, med kvababelserne og de gode hensigtserklæringer om, at vold er fy fy..
Behøver det ikke tak, gå red en anden stakkel.
Det jeg godt kunne tænke mit var, hvilke rettigheder mit barn har, hvis moren ikke har statsborgerskab. Jeg regner med, at mit barn bliver født her. Jeg vil mene det er i barnets tarv, at moren er tilstede i Danmark. Og, at mit barn ikke kan udvises, fordi jeg er vis på, at mit barn er dansk statsborger, eller?
Og, lige med det der, med kvababelserne og de gode hensigtserklæringer om, at vold er fy fy..
Behøver det ikke tak, gå red en anden stakkel.
Det jeg godt kunne tænke mit var, hvilke rettigheder mit barn har, hvis moren ikke har statsborgerskab. Jeg regner med, at mit barn bliver født her. Jeg vil mene det er i barnets tarv, at moren er tilstede i Danmark. Og, at mit barn ikke kan udvises, fordi jeg er vis på, at mit barn er dansk statsborger, eller?
matildeudenh skrev:Umiddelbart trorjeg ikke, at der er så mange der har været i dinsituation, så det er nok svært at svare på.
Den sidste i verden, jeg vil spørge om hjælp, er de myndigheder der vil forhindre mig i, at være sammen med min kæreste.
Det sku sjovt, jeg må godt tæve en dansker, men ikke en Brazilaner, sikke noget pis. Jeg skal sku da ikke henvende mig til myndighederne og spørge, hvordan jeg kan bøje lovgivningen?
Det er da derfor jeg er her, anonymt. Hvis i ikke vil hjælpe, så lad være med, at skriv.
Du kan da lige kigge lidt på dette link. Og så læse hvad der ellers står om Sverigeløsningen i dette forum.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
Og så vil jeg lige tilføje at du har en utrolig negativ attitude.
Monies
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
Og så vil jeg lige tilføje at du har en utrolig negativ attitude.
Monies
Hi Choppy
Du har en meget svær situation. Lovgivningen forhindrer dig i at blive sammenført i Danmark. Lovgivningen har ingen dispensations-muligheder når det det gælder vold. Men du er nødt til at spørge Udlændingeservice til råds før du bliver gravid med din kæreste.
Så vidt jeg forstår, har dit kommende barn dansk statsborgerskab, men din kone har ikke mulighed for at komme til Danmark. Så et barn gør kun din situation værre.
Spørg udlændingeservice om råd før du gør din kæreste gravid, eller beslut dig for at at forlade Danmark for at være en familiefar i et andet land (Brasilien) som vil modtage dig og din familie. (Dette er ikke skrevet for at gøre dig sur, men det er dine muligheder som jeg ser det)
Du har en meget svær situation. Lovgivningen forhindrer dig i at blive sammenført i Danmark. Lovgivningen har ingen dispensations-muligheder når det det gælder vold. Men du er nødt til at spørge Udlændingeservice til råds før du bliver gravid med din kæreste.
Så vidt jeg forstår, har dit kommende barn dansk statsborgerskab, men din kone har ikke mulighed for at komme til Danmark. Så et barn gør kun din situation værre.
Spørg udlændingeservice om råd før du gør din kæreste gravid, eller beslut dig for at at forlade Danmark for at være en familiefar i et andet land (Brasilien) som vil modtage dig og din familie. (Dette er ikke skrevet for at gøre dig sur, men det er dine muligheder som jeg ser det)
Hejsa !
Hmmm Ja Choppy efter jeg har læst alle indlæg så tænker jeg ved mig
selv ja sådan som du svare folk her inde med din agresivitet så tror jeg
lige stille du skal lade dette emne ligge og droppe dine planer for det
ses jo tydeligt der er kun vold og atter vold inde i dit hovede . Jeg tror
det du skal fortage dig aller først er at søge hjælp for din agresivitet
for disse rare mennesker her inde forsøger jo bare at hjælpe dig uden du
selv kan se det. Du skriver du har fortrudt din handling men til lige med
overfuser du folk som entlig bare svare dig pænt og høfligt og at kalde
folk for dumme jamen det får du jo helt sikkert en del hjælp ud af men
nu skal jeg hjælpe dig og her er svaret NEJ DU KAN IKKE FÅ FS når du
har en voldsag på nakken og du får heller ingen dispentation GLEM DET !
Så desværre mester løbet er kørt det skulle du have tænkt over den
gang uanset om hvor meget dine tidligere kone har kørt på dig. Har selv
haft en af slagsen så kender det udemærket godt og har selv modtaget
en omgang tæsk fra min tidligere kone men jeg slog ALDRIG IGEN .
IGEN MAND ER BERTTIGET TIL AT SLÅ LIGE MEGET HVORDAN !
Jeg syntes bestemt du burde unskyld til de folk her inde for dine opførsel.
Og et barn med en udenlandsk kone jo jo barnet er automatisk dansk
statsboger men giver ikke moren ret til opholdstilladelse så den kan du
ikke bruge heller så du må nok se i øjene at toget er kørt for dig.
Mvh. Astra16V
Hmmm Ja Choppy efter jeg har læst alle indlæg så tænker jeg ved mig
selv ja sådan som du svare folk her inde med din agresivitet så tror jeg
lige stille du skal lade dette emne ligge og droppe dine planer for det
ses jo tydeligt der er kun vold og atter vold inde i dit hovede . Jeg tror
det du skal fortage dig aller først er at søge hjælp for din agresivitet
for disse rare mennesker her inde forsøger jo bare at hjælpe dig uden du
selv kan se det. Du skriver du har fortrudt din handling men til lige med
overfuser du folk som entlig bare svare dig pænt og høfligt og at kalde
folk for dumme jamen det får du jo helt sikkert en del hjælp ud af men
nu skal jeg hjælpe dig og her er svaret NEJ DU KAN IKKE FÅ FS når du
har en voldsag på nakken og du får heller ingen dispentation GLEM DET !
Så desværre mester løbet er kørt det skulle du have tænkt over den
gang uanset om hvor meget dine tidligere kone har kørt på dig. Har selv
haft en af slagsen så kender det udemærket godt og har selv modtaget
en omgang tæsk fra min tidligere kone men jeg slog ALDRIG IGEN .
IGEN MAND ER BERTTIGET TIL AT SLÅ LIGE MEGET HVORDAN !
Jeg syntes bestemt du burde unskyld til de folk her inde for dine opførsel.
Og et barn med en udenlandsk kone jo jo barnet er automatisk dansk
statsboger men giver ikke moren ret til opholdstilladelse så den kan du
ikke bruge heller så du må nok se i øjene at toget er kørt for dig.
Mvh. Astra16V