fornyelse af opholdstilladelse
-
sandmonkey
fornyelse af opholdstilladelse
Kære alle
Min mands opholdstilladelse udløber i starten af September, hvilket vil sige at vi kan søge om forlængelse fra starten af Juli. Sagen er at vi planlægger at rejse ud og rejse flere lande rundt i hele juli måned. Er det bedst at vente med at søge om fornyelse til vi kommer hjem, eller skal vi søge og bede om en tilbagerejsetilladelse?
Sandmonkey
Min mands opholdstilladelse udløber i starten af September, hvilket vil sige at vi kan søge om forlængelse fra starten af Juli. Sagen er at vi planlægger at rejse ud og rejse flere lande rundt i hele juli måned. Er det bedst at vente med at søge om fornyelse til vi kommer hjem, eller skal vi søge og bede om en tilbagerejsetilladelse?
Sandmonkey
-
fundiver199
Re: fornyelse af opholdstilladelse
Så længe opholdstilladelsen er gyldig, er den gyldig, og så skal din mand selvfølgelig ikke bruge nogen tilbagerejsetilladelse. Så det er kun aktuelt, hvis han vil rejse senere end starten af september, og han ikke har fået svar på sin ansøgning om forlængelse endnu. Jo før, han søger, jo før får han svar. Så hvis det kan passes ind i planerne, så søg dog endelig inden ferierejsen.
Jeg kan se på US hjemmeside, at de nu kun vil forlænge en opholdstilladelse indtil 3 månder før passets udløbsdato.
Min mand har en sticker i sit pas, når han skal have forlænget sin opholdstilladelse til sommer, vil vi rende ind i problmet med at hans pas kun er gyldig til marts 2014, dvs at han kun kan få forlænget sin opholdstilladelse til december 2013, 1 år og 4 måneder. Hvis han istedet vælger at forny sit pas inden ansøgning om forlængelse, så vil han i en periode være indehaver at et nyt pas, samt et gammelt annuleret, hvori opholdstilladelsen er placeret.
Er der nogen som ved hvordan man takler det?
Min mand har en sticker i sit pas, når han skal have forlænget sin opholdstilladelse til sommer, vil vi rende ind i problmet med at hans pas kun er gyldig til marts 2014, dvs at han kun kan få forlænget sin opholdstilladelse til december 2013, 1 år og 4 måneder. Hvis han istedet vælger at forny sit pas inden ansøgning om forlængelse, så vil han i en periode være indehaver at et nyt pas, samt et gammelt annuleret, hvori opholdstilladelsen er placeret.
Er der nogen som ved hvordan man takler det?
Min mand har næsten lige fornyet sit pas (nov 11). Han fik udleverede det gamle pas med stickeren i. Stickeren er jo stadig gyldig så vi har ikke gjort yderligt. Hans pas skal først fornyes til senest juli.
Så længe i får udleverede det gamle pas, og det gør man vist de fleste stede, ( tit skal det jo bruges som documentation ved evt. visum ansøgninger og deslige) så er der ingen ko på isen der.
ellers er det bare at hendvende sig hos US og bestile/købe et nyt....
Så længe i får udleverede det gamle pas, og det gør man vist de fleste stede, ( tit skal det jo bruges som documentation ved evt. visum ansøgninger og deslige) så er der ingen ko på isen der.
ellers er det bare at hendvende sig hos US og bestile/købe et nyt....
-
fundiver199
Problemet skulle gerne være under udfasning, idet alle opholdstilladelser i dag udstedes i form af et plastikkort. Dvs. ligesom f.eks. det sygesikringsbevis, vi kender i forvejen. Men det gælder stadig, at man kun kan få forlænget, indtil 3 måneder før ens pas udløber, så det er en skidt ide at søge om forlængelse med et pas, der udløber om f.eks. 12 eller 15 måneder. I den situation bør man sørge for at få et nyt pas først.
Hej, jeg er en dreng på 18 år der er født og opvokset i Danmark - dog med tyrkisk pas. 2 måneder før jeg fyldte atten fik jeg er brev, om, at jeg skulle søge om en opholdstilladelse, og det gjorde jeg så. Min sag er stadigvæk under behandling, så mit spørgsmål er.. Jeg skal ud og rejse til Tyrkiet, til sommer? Kan jeg godt det? Jeg har fået afvide, at man skal tage op til udlændingeservice, og de vil give en form for dokumentation om, ar jeg bor lovligt i Danmark, hvilket jeg skal tage med mig på rejsen.
På forhånd
Tak
På forhånd
Tak
du skal søge om en tilbage rejse tilladelse ...
https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sid ... 5&direct=1
https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sid ... 5&direct=1