Til ÆUG,
Jeg blev gift med min brasilianske kone i efteråret 2010, og vi bor i øjeblikket på Malta, hvor vi for nogle måneder siden fik opholdstilladelse til min kone. Jeg vil gerne starte noget uddannelse i Danmark, så vil gerne senere på året søge om ophold efter EU-reglerne, men er der nogle ting vi skal være opmærksomme på. Hvad for en dokumentation kræver de, hvornår skal vi søge osv.
Mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Mads Soares da Cunha Vestergaard
Spørgsmål om familiesammenføring efter EU reglerne
-
fundiver199
Re: Spørgsmål om familiesammenføring efter EU reglerne
Der kræves dokumentation for, at I reelt har været bosat på Malta, om du har været arbejdstager eller person med tilstrækkelige midler etc. Læs indlæg her i forum og læs "jeg vil..... flytte tilbage til Danmark". Det er ikke for at være uforskammet, men netop det spørgsmål om dokumentation har været stillet cirka 1 million gange før. Så prøv f.eks. at brug forums søgefunktion for at finde nogle af de 1.000-vis af indlæg, der allerede er skrevet om emnet. Eller læs de indlæg, der står øverst under "bekendtgørelser".
Det er helt op til jer, hvornår I søger. Men I bør naturligvis senest søge umiddelbart efter, at I er flyttet til Danmark. Og det er vigtigt, at din kone følger med dig og ikke bliver alene tilbage på Malta i alt for lang tid.
Det er helt op til jer, hvornår I søger. Men I bør naturligvis senest søge umiddelbart efter, at I er flyttet til Danmark. Og det er vigtigt, at din kone følger med dig og ikke bliver alene tilbage på Malta i alt for lang tid.
Re: Spørgsmål om familiesammenføring efter EU reglerne
Ok jeg prøver at søge mig lidt frem.
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen