Dispensation børnetilknytnings kravet
Dispensation børnetilknytnings kravet
Hejsa, Jeg har et spg vedr. tilknytningskravet.
Jeg har en søn, 6 år gammel, som har boet her i dk siden han blev født.
Nu vil jeg gerne have min kæreste fra tanzania til dk.
Mit spørgsmål er: Hvordan søger jeg om dispensation fra kravene når jeg søger om familie sammenførelse?
Han opfylder ikke rigtig kravene, og hvis i søgte om fs bare sådan, ville det blive afvist.
Er der nogen der kan hjælpe mig med fremgangsmåden af ansøgning?
På forhånd tak
Jeg har en søn, 6 år gammel, som har boet her i dk siden han blev født.
Nu vil jeg gerne have min kæreste fra tanzania til dk.
Mit spørgsmål er: Hvordan søger jeg om dispensation fra kravene når jeg søger om familie sammenførelse?
Han opfylder ikke rigtig kravene, og hvis i søgte om fs bare sådan, ville det blive afvist.
Er der nogen der kan hjælpe mig med fremgangsmåden af ansøgning?
På forhånd tak
Re: Dispensation børnetilknytnings kravet
Så længe i ikke er gift, og ikke har boet sammen i vist 2 år, så er der ikke så meget at gøre. Det/de krav dispenseres der ikke for.
Til gengæld kan i få dispensation for næsten alt andet pga dit særbarn i det øjeblik i er gift. Der er ikke nogen speciel fremgangsmåde. I ansøgningsskemaet kan man angive om den herboende ægtefælle har nogle særbørn. Dem skriver i ind i skemaet, og lader VÆRE med at hakke af i feltet at US ikke skal tage børnene i betragtning når jeres sag bliver bedømt.
Det kræver selvfølglig at du også har fælles forældremyndighed over sønnen, og at du ser ham minimum hver 2. weekend, og ferietid osv (almindelige delebørns ting).
Til gengæld kan i få dispensation for næsten alt andet pga dit særbarn i det øjeblik i er gift. Der er ikke nogen speciel fremgangsmåde. I ansøgningsskemaet kan man angive om den herboende ægtefælle har nogle særbørn. Dem skriver i ind i skemaet, og lader VÆRE med at hakke af i feltet at US ikke skal tage børnene i betragtning når jeres sag bliver bedømt.
Det kræver selvfølglig at du også har fælles forældremyndighed over sønnen, og at du ser ham minimum hver 2. weekend, og ferietid osv (almindelige delebørns ting).
Jeg vil tage til tanzania og blive gift med min kæreste inden vi søger og jeg har fuld forældremyndighed over min søn, han bor med mig.
Skønner du/i at vi har gode chancer for at få dispensation fra alle krav?
Skønner du/i at vi har gode chancer for at få dispensation fra alle krav?
Så har i rigtig gode chancer for at få dispensation. Han er lige på den magiske "grænse" rent aldersmæssigt, hvor US mener at han har opnået selvstændig tilknytning til Danmark.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... -boern.htm
Det øger den samlede tilknytning som du/din søn og på det tidspunkt din kone har til at være relativt større til danmark end til Tanzania.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... -boern.htm
Det øger den samlede tilknytning som du/din søn og på det tidspunkt din kone har til at være relativt større til danmark end til Tanzania.
Okay, mange tak for hjælpen.. Så er der håb 
Bestemt.
sørg nu for at få oversat og stemplet jeres papirer fra Tanzania efter alle kunstens regler, af både de relevante myndigheder i Tanzania, og af den dansk repræsentation i landet...Det er så meget lettere at få det gjort når i er der, end at få at vide at der mangler et stempel eller lign når i kommer hjem.
I kender sikkert siden, men under alle omstændigheder så læs og genlæs (og læs den så lige en sidste gang) denne side.
http://www.ambdaressalaam.um.dk/en/menu ... ngMarried/
Og så held og lykke med det.
sørg nu for at få oversat og stemplet jeres papirer fra Tanzania efter alle kunstens regler, af både de relevante myndigheder i Tanzania, og af den dansk repræsentation i landet...Det er så meget lettere at få det gjort når i er der, end at få at vide at der mangler et stempel eller lign når i kommer hjem.
I kender sikkert siden, men under alle omstændigheder så læs og genlæs (og læs den så lige en sidste gang) denne side.
http://www.ambdaressalaam.um.dk/en/menu ... ngMarried/
Og så held og lykke med det.
Tak, tak tak den information var jo livsnødvendig.
1 spgørgsmål til? Verificering går igennem flere gange, hvem går man til for at få papirerne verificeret?
1 spgørgsmål til? Verificering går igennem flere gange, hvem går man til for at få papirerne verificeret?
Det der står punkt for punkt.
Du/I skal huske at medbringe følgende til Tanzania:
Legaliseret civilstandsattest på dig.
Du kan få din civilstandsattest på dit lokale borgerservice kontor (jeg tror også at de har en engelsk version). Hvis de ikke har det så skal skidtet oversættes og oversættelsen skal også legaliseres.
Udenrigsministeriet kan legalisere din civilstandsattest.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... g-hvordan/
Nu er i i Tanzania, og i skal til at være praktiske. I skal ansøge om en ægteskabstilladelse, så du skal have en kopi af dit pas med, din engelske civilstandsattest, nogle billeder og dit originale pas (så ægteskabskontoret kan verificere kopien af passet).
Så gifter i jer, fester, og når tømmermændende har lagt sig, skal i forbi det tanzanianske udenrigsministerium for at få jeres viesesattest legaliseret og verificeret. Derefter tager i forbi den danske ambasade med jeres nu legaliseret og verificeret papirer og får dem dem verificeret der.
Nu skulle i have alle de stempler og papirer som i senere skal bruge for at søge om familiesammenføring her i danmark.
Det er ihvertifald sådan som jeg læser siden...
Du/I skal huske at medbringe følgende til Tanzania:
Legaliseret civilstandsattest på dig.
Du kan få din civilstandsattest på dit lokale borgerservice kontor (jeg tror også at de har en engelsk version). Hvis de ikke har det så skal skidtet oversættes og oversættelsen skal også legaliseres.
Udenrigsministeriet kan legalisere din civilstandsattest.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... g-hvordan/
Nu er i i Tanzania, og i skal til at være praktiske. I skal ansøge om en ægteskabstilladelse, så du skal have en kopi af dit pas med, din engelske civilstandsattest, nogle billeder og dit originale pas (så ægteskabskontoret kan verificere kopien af passet).
Så gifter i jer, fester, og når tømmermændende har lagt sig, skal i forbi det tanzanianske udenrigsministerium for at få jeres viesesattest legaliseret og verificeret. Derefter tager i forbi den danske ambasade med jeres nu legaliseret og verificeret papirer og får dem dem verificeret der.
Nu skulle i have alle de stempler og papirer som i senere skal bruge for at søge om familiesammenføring her i danmark.
Det er ihvertifald sådan som jeg læser siden...
Okay, det giver mening.
Du er en engel i hverdagen, er meget taknemmelig for din hjælp.
Tak
Du er en engel i hverdagen, er meget taknemmelig for din hjælp.
Tak
Og så bare et sidste spørgsmål:
Hvor lang tid skønner du alle de ting vil tage i tanzania, er det noget man kan gøre på en uge eller skal der sættes længere tid af til det?
Hvor lang tid skønner du alle de ting vil tage i tanzania, er det noget man kan gøre på en uge eller skal der sættes længere tid af til det?
Well...Det er et rigtigt godt spørgsmål, som din kæreste egentlig nok har en bedre chance for at besvare end nogen anden. Det kommer jo lidt an på kultur, og hvordan ting "foregår" i Tanzania...Misforstå mig ikke, jeg har ikke nogle specielle forudindtagelser om Tanzania er specielt dovent eller korrupt, men når jeg bare tænker over hvor svært det var at få de korrekte stempler og gå igennem skrankerne i den rigtige rækkefølge, da min kone skulle have hendes papirer fra Brasilien, så lærer man at tage sine forbehold.
Den danske ambasade burde være klaret på en ½ time. Men hvor mange stationer papirerne skal igennem på et statskontor i Tanzania, det vil jeg simpelt hen ikke turde gætte på. Hvis alt er effektivt så er det at legalisere papirerne jo en ren formsag, som kan klares på alt fra en ½ time til et par timer.
Den danske ambasade burde være klaret på en ½ time. Men hvor mange stationer papirerne skal igennem på et statskontor i Tanzania, det vil jeg simpelt hen ikke turde gætte på. Hvis alt er effektivt så er det at legalisere papirerne jo en ren formsag, som kan klares på alt fra en ½ time til et par timer.
Ja det er nok lidt svært at bedømme hvor hurtigt tingene går dernede.
Men han kan vel ringe til de forskellige instanser og spørge dem hvor lang behandlings tid de har dernede.
Mange tak for hjælpen
Men han kan vel ringe til de forskellige instanser og spørge dem hvor lang behandlings tid de har dernede.
Mange tak for hjælpen