Gravid under processuelt ophold
Gravid under processuelt ophold
God dag.
Situationen:
Min malaysiske kone og jeg, søgte familiesammenføring lige før jul. Min kone er gravid i 4 måned, og da hun er muslim, kan vi ikke bosætte os i Malaysia, da jeg er kristen. Alt det har jeg anført på vores ansøgning, og bedt om dispensation.
I dag har jeg så snakket med Udlændingestyrelsen, de siger jeg kan prøve at sende min kones vandrejournal, så vil de måske ekspresbehandle sagen.
Spørgsmål:
Har Danmark nogen forpligtelser i henhold til EU eller FN, når det drejer sig om en gravid ansøger, som kan bruges som reference?
Situationen:
Min malaysiske kone og jeg, søgte familiesammenføring lige før jul. Min kone er gravid i 4 måned, og da hun er muslim, kan vi ikke bosætte os i Malaysia, da jeg er kristen. Alt det har jeg anført på vores ansøgning, og bedt om dispensation.
I dag har jeg så snakket med Udlændingestyrelsen, de siger jeg kan prøve at sende min kones vandrejournal, så vil de måske ekspresbehandle sagen.
Spørgsmål:
Har Danmark nogen forpligtelser i henhold til EU eller FN, når det drejer sig om en gravid ansøger, som kan bruges som reference?
Re: Gravid under processuelt ophold
Hvis det du mener er, om det faktum at din kone er gravid i fjerde måned, i sig selv kan udløse nogle former for dispensation, så vil jeg mene at svaret umiddelbart er nej.
At US så måske vil expressbehandle sagen på baggrund af det, er nok mere et tegn på god vilje hos medarbejderen i fik fat på, så din kone kan komme ind i det danske system med læge og jordemoder besøg, skanninger osv.
Så send det da ind. Det skader ikke jeres sag.
At US så måske vil expressbehandle sagen på baggrund af det, er nok mere et tegn på god vilje hos medarbejderen i fik fat på, så din kone kan komme ind i det danske system med læge og jordemoder besøg, skanninger osv.
Så send det da ind. Det skader ikke jeres sag.
Hvilken slags bryllup holdt i så? Et muslimsk, et kristent eller et 'rådhus-bryllup'?
-
fundiver199
Hvis du mener forpligtelser til at lade jer slippe for at betale for de sundhedsydelser, som din kone får brug for ifm. sin graviditet, så er svaret desværre et meget klart nej. Mange lande har jo slet ikke nogen skattefinansieret sygeforsikring, så det er i international sammenhæng helt normalt, at man selv må betale for den slags. Det er derfor et rent politisk spørgsmål, om man engang i fremtiden ønsker at behandle folk bedre på det område i Danmark. Og du kan da selv gå i gang med at lave lidt lobbyisme overfor politikerne ved at skrive til de forskellige partiers sundheds- og udlændingeordførere og forklare om jeres situation.
Som en tilføjelse kan man sige, at hvis I får dispensation, så får I refunderet de 8.000 kroner, I har betalt i ansøgningsgebyr, og det rækker da trods alt nok til en scanning eller to.
Som en tilføjelse kan man sige, at hvis I får dispensation, så får I refunderet de 8.000 kroner, I har betalt i ansøgningsgebyr, og det rækker da trods alt nok til en scanning eller to.
-
claus_frederiksborg
Kan du ikke bare konvertere til muslim så? det gjorde Jens Harder Højbjerg jo, da han skulle gifte sig med Rushy Rashid.
Claus
Claus
-
fundiver199
Remlos har nok ikke ret meget glæde af råd om, at han kan konvertere til en anden religion, hvilket jo under alle omstændigheder må være noget, man kun gør, hvis man har lyst til det og oprigtigt ønsker at bekende sig til den pågældende religion. Desuden var emnet for denne tråd, om en dansk statsborgers gravide kone har krav på gratis sundhedsydelser i Danmark under et "processuelt ophold". Og helt generelt skal vi forsøge at holde os til det, der er emnet for en tråd. Ellers kører debatten let af sporet.
Jeg takker for svarene. Jeg prøver at sende vandre journalen ind og ser hvad der sker.
Vi blev gift på rådhuset, da jeg ikke ønsker at konvertere til islam.
Vi blev gift på rådhuset, da jeg ikke ønsker at konvertere til islam.
Det, der er vigtigt at gøre sig klart i Remlos situation, er at han IKKE kan forsikre sig ud af problemet, hvis hans hustru allerede ER gravid nu. Ingen forsikringsselskaber vil tegne en sygeforsikring, som også dækker graviditet, når ansøgeren allerede er svanger.
Dette betyder i praksis, at Remlos og hans hustru, hvis de vælger at føde barnet i Danmark, vil blive opkrævet det fulde beløb for fødslen af Regionen. Dette beløb kan vise sig at blive så meget som 100.000 kr. Dog er prisen for en 'almindelig' fødsel uden tilstødende komplikationer normalt ca. 20.000-30.000 kr.
Hvis Remlos ikke har lyst eller råd til at risikere at stå med en gæld på op til 100.000 kr. til det offentlige som nybagt forælder, så er hans eneste mulighed at flyttte til Sverige, håbe og bede til at myndighederne dér er hurtige nok til at udstede et opholdskort INDEN barnet ankommer, da Remlos ellers ligeledes vil blive afkrævet fuld egenbetaling af de svenske myndigheder.
@Remlos: Grunden til at jeg spurgte om jeres bryllup var mere af personlig interesse, da jeg ved, at din hustru som troende muslim må have gennemgået ganske svære personlige valg inden jeres ægteskabs indgåelse, og jeg formoder også, at hun så i kraft af din uvilje mod at konvertere har mistet kontakten til hele sin egen familie. Det er en hård situation, som jeg sagtens selv kan sætte mig i, ligesom jeg selv også for nylig har gennemgået hele det helvede, det er at stå med en gravid hustru uden adgang til gratis sundhedspleje...
Jeg ønsker jer alt det bedste og held og lykke fremover!
MVH,
MSH.
Dette betyder i praksis, at Remlos og hans hustru, hvis de vælger at føde barnet i Danmark, vil blive opkrævet det fulde beløb for fødslen af Regionen. Dette beløb kan vise sig at blive så meget som 100.000 kr. Dog er prisen for en 'almindelig' fødsel uden tilstødende komplikationer normalt ca. 20.000-30.000 kr.
Hvis Remlos ikke har lyst eller råd til at risikere at stå med en gæld på op til 100.000 kr. til det offentlige som nybagt forælder, så er hans eneste mulighed at flyttte til Sverige, håbe og bede til at myndighederne dér er hurtige nok til at udstede et opholdskort INDEN barnet ankommer, da Remlos ellers ligeledes vil blive afkrævet fuld egenbetaling af de svenske myndigheder.
@Remlos: Grunden til at jeg spurgte om jeres bryllup var mere af personlig interesse, da jeg ved, at din hustru som troende muslim må have gennemgået ganske svære personlige valg inden jeres ægteskabs indgåelse, og jeg formoder også, at hun så i kraft af din uvilje mod at konvertere har mistet kontakten til hele sin egen familie. Det er en hård situation, som jeg sagtens selv kan sætte mig i, ligesom jeg selv også for nylig har gennemgået hele det helvede, det er at stå med en gravid hustru uden adgang til gratis sundhedspleje...
Jeg ønsker jer alt det bedste og held og lykke fremover!
MVH,
MSH.
Hej derude
Bare et hurtigt information.
Ikke alle sygehuse der tage penge for fødsel for ens ægtefælle som ikke har et ophold her i DK.
Enhver sygehuse skal tage imod akutte fødsels og det må ikke nægte dette.
Kender nogle stykker der fødte uden betaling. I følgende regioner (midt jylland & syddansk)
Du kan den brev hvor i har sendt ansøgning afsted.
Ikke alle sygehuse der tage penge for fødsel for ens ægtefælle som ikke har et ophold her i DK.
Kender nogle stykker der fødte uden betaling. I følgende regioner (midt jylland & syddansk)
Vil du være sød enten at underbygge din påstand om at der er sygehuse i danmark der behandler personer uden nogen form for sygeforsikring, og efterfølgende ikke opkræver patienten for behandlingen? For min umiddelbare tanke da jeg læste dit indlæg er at det da var den største omgang sludder som jeg nogensinde havde hørt. At man ikke nægter at udføre behandling af akutte syge, betyder ikke at det er gratis.kumar skrev:Hej derude
Det er ikke anderledes end at hvis du som turist fra f.eks USA er i danmark uden sygeforsikring, og du brækker armen, så bliver du da behandlet, men du får så sandelig også et girokort med når du går. OGSÅ i region midtjylland og syddansk. Men en fødsel er det endda meget lettere. betaler kvinden ikke, og er faderen kendt, så sendes regningen videre til ham hvis kvinden ikke betaler...Og eftersom faderen er dansk, så vil den beløb blive trukket over skatten hvis han ikke betaler ved kasse 1.
-
fundiver199
Der er folk, som har fået lov at føde uden beregning, hvis de senere fik opholdstilladelse og dermed blot ventede på denne på tidspunktet for fødslen. Men problemet er, at det vist nærmest er pr. kulance og dermed ikke noget, man kan regne med. Og hvis ansøgningen afslåes, så er jeg ret sikker på, at man skal forvente at få en regning, som soreng skriver.
Jeg har født i Dk,tilbage i 2006 og efter 1 år fik je nagativ svar fra Udl.styrelse og blev udvist til min hjemeland.vi har aldrig betalt noget i forbinelse med fødsel.jeg fik ophold først i 2010...
det måske ikke så meget selve fødslen vi skal fokuser på lige nu, der er immervæk c. 6 mdr tilbage af graviditeten. Så det kan nå at løse sig og i kna få svar på jeres FS inden, især hvis us taler om en kort behandlingstid. det er mere de obstretiske udersøgelser under gravidteten i går glip af. Disse er jo med til at følge med i gravidteten og evt. forudse evt. komplikationer.
Disse kan jo evt tages på privat hosp. så selv her er en løsning.
Hvis gravidteten er helt normal og man forventer en hel normal gravidtet er der jo heller ikke noget der hindre at hun kan føde hjemme. Her kan man jo også alliere sig med en privat betalt jordmord der kan bistå en... I det tilfælde der selvfølgelig går noget galt ( hvilket jo er sjældent) skal i selvfølgelig på hosp...Hvis det kun er det nyfødte barn som jo egentlig ville være dansk startsborger så er jeg i tvivl om hvorvidt der skal betales for det..
Men i bund og grund skal ikke bekrymre jer om det, der er stadig mellem 20-24 uger til din kone skal føde ( gætter på at hvis hun er 4 mdr hende må hun være omkring uge 16)
Disse kan jo evt tages på privat hosp. så selv her er en løsning.
Hvis gravidteten er helt normal og man forventer en hel normal gravidtet er der jo heller ikke noget der hindre at hun kan føde hjemme. Her kan man jo også alliere sig med en privat betalt jordmord der kan bistå en... I det tilfælde der selvfølgelig går noget galt ( hvilket jo er sjældent) skal i selvfølgelig på hosp...Hvis det kun er det nyfødte barn som jo egentlig ville være dansk startsborger så er jeg i tvivl om hvorvidt der skal betales for det..
Men i bund og grund skal ikke bekrymre jer om det, der er stadig mellem 20-24 uger til din kone skal føde ( gætter på at hvis hun er 4 mdr hende må hun være omkring uge 16)
Hvilket slags tilladelse var du på i det år du ventede på svar fra udlændingestyrelsen i 2006, for et års behandlingstid lyder som en ualmindelig kompliceret familiesammenføring.alden skrev:Jeg har født i Dk,tilbage i 2006 og efter 1 år fik je nagativ svar fra Udl.styrelse og blev udvist til min hjemeland.vi har aldrig betalt noget i forbinelse med fødsel.jeg fik ophold først i 2010...
jeg har haft procesuel ophold.jeg kune ikke få ophold fordi jeg var 22år og opfulde ikke 24 år regel...soreng skrev:Hvilket slags tilladelse var du på i det år du ventede på svar fra udlændingestyrelsen i 2006, for et års behandlingstid lyder som en ualmindelig kompliceret familiesammenføring.alden skrev:Jeg har født i Dk,tilbage i 2006 og efter 1 år fik je nagativ svar fra Udl.styrelse og blev udvist til min hjemeland.vi har aldrig betalt noget i forbinelse med fødsel.jeg fik ophold først i 2010...