Lovforslag om nye familiesammenføringsregler
-
fundiver199
Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler sendt i hør
Prøv at kig i lovforslaget, som der er et link til i det oprindelige indlæg. Der er den slags detaljer sikkert beskrevet.
:/ Har talt med Camilla nu, blir formentlig denne uge, vi laver interviewFinnDK skrev:Har kontaktet hende og skrevet vi vil gerne deltage, men hun har ikke meldt tilbage, så jeg ved ikke hvor seriøst det er.Helate skrev:@Finn: Altså under et andet forum herinde søger Camilla Stampe fra Information par der bliver hjulpet af de nye regler. Jeg ringede til hende og fortalte om min situation og gjorde især opmærksom på problematikken med at søge før 1. juli. Hun ville gerne have et par til at stå frem, men jeg og min kæreste føler os ikke helt klar til at stå frem. Så tænkte jeg at du/din kæreste måske gjorde og du kan da prøve at ringe til Camille.
Teksten fra det andet forum:
"Jeg er journalist for Dagbladet Information og vil gerne i kontakt med en eller flere personer, som ikke tidligere har haft mulighed for at blive familiesammenført eller få ophold i Danmark, men som får mulighed for det, når de nye regler træder i kraft.
Send gerne en mail til: cast@information.dk eller ring på 40 29 50 80.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Camilla Stampe"
Super godt...jeg håber selvfølgelig at det kan hjælpe til at I kan få afklaring før din kæreste må hjem en tur.
Tak, kunne forstå på Camilla at hun havde talt med Justitsministeriet, som gav udtryk for at sager ville blive sat i bero.Helate skrev:Super godt...jeg håber selvfølgelig at det kan hjælpe til at I kan få afklaring før din kæreste må hjem en tur.
Så er det lige med fra hvornår !!!
Ok - ja altså jeg har jo sideløbende fået samme info af Zenia Stampe (som også spurgte UM) og ifølge hende havde UM sagt at det MÅSKE ville blive fra lovens vedtagelse - som jo så er om 6-8 uger. Og det ville jo desværre ikke hjælpe jer.
Men jeg vil da stadig ikke mene det kan være umuligt at partierne i loven indskriver at alle ansøgninger indleveret efter XX dato...kunne feks være 1 januar ...skulle kunne behandles efter de nye regler. Og det er jo det et interview med dig kan give en historie om.
Men jeg vil da stadig ikke mene det kan være umuligt at partierne i loven indskriver at alle ansøgninger indleveret efter XX dato...kunne feks være 1 januar ...skulle kunne behandles efter de nye regler. Og det er jo det et interview med dig kan give en historie om.
-
fundiver199
Hvis Finn og konen søger 5. februar, så kan de da godt være heldige at få glæde af, at ansøgninger sættes i bero f.eks. fra 1. april 2012, da det jo normalt tager US 3 måneder at behandle en ansøgning. Og der er da i hvert fald ingen, der tvinger US til at give afslag hurtigere end deres servicemål tilsiger.
Og så må jeg da sige, at hvis jeg som sagsbehandler sad med en ansøgning, som jeg havde 40 dage mere til at afgøre uden at overskride mit servicemål, så ville jeg altså ikke give afslag, hvis jeg kunne se, at det ville komme ansøger til gode, at jeg ventede med at træffe min afgørelse.
Og så må jeg da sige, at hvis jeg som sagsbehandler sad med en ansøgning, som jeg havde 40 dage mere til at afgøre uden at overskride mit servicemål, så ville jeg altså ikke give afslag, hvis jeg kunne se, at det ville komme ansøger til gode, at jeg ventede med at træffe min afgørelse.
Kan man håbe på at bankgarantien sættes ned med tilbagevirkende kraft?
Vi har nu fået svar på vores FS og indvandringsprøven er bestået, kun en fejl. Nu skal vi bare stille bankgarantien på 100.000kr og så er det hele i orden.
Det kunne da være dejligt at få frigivet halvdelen, så vi har lidt mere at gøre godt med.
Vi har nu fået svar på vores FS og indvandringsprøven er bestået, kun en fejl. Nu skal vi bare stille bankgarantien på 100.000kr og så er det hele i orden.
Det kunne da være dejligt at få frigivet halvdelen, så vi har lidt mere at gøre godt med.
@fundiver: ja man kan jo håbe på lidt god vilje fra sagsbehandlerne, men min fornemmelse efter at have deltaget i dette forum i lang tid er, at nogen sagsbehandlere forsøger at UNDGÅ indvandring og dermed behandler så meget som muligt IMOD ansøger...men måske er jeg for pessimistisk.
Altså til Finn kan man vel sige at han bør søge og se hvad der sker - er der afslag skal hans kone godt nok hjem omkring, men det skal hun jo alligevel - er der ikke afslag er alt jo godt. Argument imod er vel dels ansøgningsgebyret, dels det at hvis Finn som alternativ ser en flytning til sverige, vil det være smart at gøre FØR hendes nuværende opholdstilladelse udløber (selvom man som jeg forstår det godt kan snige sig til sverige efter den er udløbet)
Altså til Finn kan man vel sige at han bør søge og se hvad der sker - er der afslag skal hans kone godt nok hjem omkring, men det skal hun jo alligevel - er der ikke afslag er alt jo godt. Argument imod er vel dels ansøgningsgebyret, dels det at hvis Finn som alternativ ser en flytning til sverige, vil det være smart at gøre FØR hendes nuværende opholdstilladelse udløber (selvom man som jeg forstår det godt kan snige sig til sverige efter den er udløbet)
-
fundiver199
@Vejlefrø
Det er der ikke lagt op til, men ÆUG vil da foreslå det i vores høringssvar. Det virker jo noget urimeligt, at lige netop dem, som har søgt indenfor en periode på cirka 6 måneder, skal stille 100.000 i garanti og blive ved med at gøre det i mange år, når alle andre kan nøjes med et lavere beløb. Men generelt synes Socialdemokraterne at være meget utilbøjelige til at lempe lovgivningen ud over lige netop de ting, der er lovet i regeringsgrundlaget, så man skal nok ikke nære for store forventninger.
Personligt mener jeg, at bankgarantien burde afskaffes helt, og at alle de deponerede beløb herefter burde frigives. Kommunerne trækker næsten aldrig på garantierne, og derfor er der jo primært tale om en forhindring for, at danskere kan komme til at bo i Danmark med deres ægtefæller, og om en unødvendig økonomisk belastning. Det koster således penge til banken for hver eneste måned eller år, at denne garanti skal stilles.
@Helate
Sagsbehandlerne i US er jo dem, der sidder i "første række", og derfor får de ofte skylden for alle de negative oplevelser, folk har med den danske udlændingelovgivning. Men jeg har ikke indtryk af, at sagsbehandlerne generelt har nogen bestemt politisk bias. Derimod har de naturligvis fået udstukket nogle instrukser om, hvordan de skal behandle sager, og her er der givetvis tale om en vis grad af politisk prægning.
Det er der ikke lagt op til, men ÆUG vil da foreslå det i vores høringssvar. Det virker jo noget urimeligt, at lige netop dem, som har søgt indenfor en periode på cirka 6 måneder, skal stille 100.000 i garanti og blive ved med at gøre det i mange år, når alle andre kan nøjes med et lavere beløb. Men generelt synes Socialdemokraterne at være meget utilbøjelige til at lempe lovgivningen ud over lige netop de ting, der er lovet i regeringsgrundlaget, så man skal nok ikke nære for store forventninger.
Personligt mener jeg, at bankgarantien burde afskaffes helt, og at alle de deponerede beløb herefter burde frigives. Kommunerne trækker næsten aldrig på garantierne, og derfor er der jo primært tale om en forhindring for, at danskere kan komme til at bo i Danmark med deres ægtefæller, og om en unødvendig økonomisk belastning. Det koster således penge til banken for hver eneste måned eller år, at denne garanti skal stilles.
@Helate
Sagsbehandlerne i US er jo dem, der sidder i "første række", og derfor får de ofte skylden for alle de negative oplevelser, folk har med den danske udlændingelovgivning. Men jeg har ikke indtryk af, at sagsbehandlerne generelt har nogen bestemt politisk bias. Derimod har de naturligvis fået udstukket nogle instrukser om, hvordan de skal behandle sager, og her er der givetvis tale om en vis grad af politisk prægning.
Ok Fundiver - er mere rolig så hehe.
Please! kæmp også for os hvis sag ikke var afgjort da aftalen blev indgået.
På forhånd tak
Yanna & Arne
På forhånd tak
Yanna & Arne
-
hunny.bunny26
Wahhhhh.. I thought that they wll abolish the immigration test 
As the law looks now they remove some of it - they remove the test about knowledge of danish affairs. But they keep a danish test. However the level is not THAT high and you get a total of 9 month to pass. Also as i read the law, the first time someone need to take the test is middle of 2013, as the test need to be ready first.
-
Kasper Jørgensen
Hvad med ansøgningsgebyret? Min kone og hendes 2 børn skal have forlænget deres OT først i midten af juli, og da vi skal ansøge en måned før, slipper vi så for gebyret hvis de nye regler først træder i kraft 1. Juli
-
fundiver199
Det vil givetvis være den dato, man søger, der afgør, om man skal betale gebyr eller ej. Så som lovforslaget ser ud, vil man skulle betale gebyr, hvis man søger til og med 30. juni 2012. Hvad mener du med, at I skal søge en måned før? Så vidt jeg ved, er fristen for at søge, dagen før opholdstilladelsen udløber. Og det ville jeg da vælge at benytte mig af, hvis jeg kunne spare 3 x 1.775 kroner. Det er da også en slags penge for en børnefamilie.