På forhånd tak
Konsekvenser ved børnetilskud?
Konsekvenser ved børnetilskud?
Er der nogen, der ved, om det vil få konsekvenser at få min amerikanske mand til DK efter de (nye) danske regler, hvis jeg har modtaget ekstra og ordinært børnetilskud fra kommunen? Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg står og er gravid og skal føde i marts, og så vil jeg bare lige være helt på det rene med, om offentlige tilskud kan få nogen betydning.
På forhånd tak
På forhånd tak
Re: Konsekvenser ved børnetilskud?
Hej Stine
I det øjeblik du bliver registreret i Danmark som gift, mister du retten til ordinært og ekstraordinært tilskud til familieydelsen. Jeg ved ikke om du har fået registreret jeres ægteskab endnu, men ellers kan du jo overveje hvornår du vil gøre det.
I det øjeblik du bliver registreret i Danmark som gift, mister du retten til ordinært og ekstraordinært tilskud til familieydelsen. Jeg ved ikke om du har fået registreret jeres ægteskab endnu, men ellers kan du jo overveje hvornår du vil gøre det.
Ja vi er ikke gift endnu, så det er jeg opmærksom på
Men jeg tænker mere, om det kan have konsekvenser, at jeg får ydelser fra det offentlige, hvis min kæreste skal ind i landet?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
FØRST og meget vigtigt, Sternkopf: da det har betydning for, hvor meget og hvilke tilskud man er berettiget til, er det bedrageri, hvis man ikke oplyser til myndighederne at man er (blevet) gift i udlandet.
@ Stine0930, NEJ det har ingen som helst betydning. Børneydelse er jo ikke kontanthjælp, men en ydelse som selv milliardærer får.
@ Stine0930, NEJ det har ingen som helst betydning. Børneydelse er jo ikke kontanthjælp, men en ydelse som selv milliardærer får.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok, det troede jeg heller ikke, men ville lige være 100 % sikker. Mange tak for svar