I Regeringsgrundlaget (side 52) var det ellers klart at "De nye gebyrer for ansøgning om opholdstilladelse fjernes". Jeg synes jeg mange gange hørte/læste at de ville blive afskaffet fra årsskiftet 2011/2012. Intet havde været nemmere, fordi formuleringen af §4 i bekendtgørelsen om ansøgningsgebyrer (BEK nr 1670 af 22/12/2010) gjorde at gebyrene kun havde virkning for 2011: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=134857
Det eneste regeringen/justistsministeren havde behøvet at gøre var at sørge for hans embedsmænd udarbejdede en kort ophævelsesbekendgørelse ... og måske kunne han have nøjes med at gøre ingen ting, men det vil jeg lade jurister vurderer ...
MEN i stedet har vores nye justitsminister den 13. december 2011 underskrevet en ny bekendtgørelse om ansøgningsgebyrer (BEK nr 1192 af 13/12/2011), der fastsætter gebyrerne for 2012 - vel og mærke med virkning for hele 2012
Undskyld mig, men hvad sker der for ham/regeringen? Hvis der var politisk vilje til at ophæve gebyrerne så kunne det gøres på ganske få dage.
Øv, jeg er bare irriteret, sur og en smule bitter over at jeg snart skal betale flere penge for at få lov til at leve med min elskede i det land hvor jeg er født og opvokset.