Først og fremmest et stort tillykke

Ventetiden kan være lang og selv om sagsbehandligstiderne er for nedadgående så er ventetiden det værste.
Det er korrekt at i skal ned til det lokale politi og have sat et sticker i din mands pas. Det er det der fungerer som bevis på hans opholdstilladelse.
Derefter kan i gå på kommunen (jeg antager hermed at det hele foregår på rådhuset i din kommune.. det gør det i min) og blive tilmeldt CPR registret. Efterfølgende vil i automatisk modtage din mands personnummer bevis samt sygesikringskort med posten.
Skattekortet får i hos SKAT. I skal selv henvende jer... mig bekendt kommer det ikke automatisk, hvis man ikke foretager sig noget. Husk at få overført din mands ubrugte personfradrag, hvis han ikke har arbejde endnu.
Kommunen bør selv kontakte jer angående sprogundervisning, integrationskontrakt etc, men vi tog selv fat i dem da min kone egentlig ikke havde til sinds at gå hjemme og vente til de skrev til os. Hun ville gerne igang hurtigs muligt
Håber det var svar nok på dine spørgsmål. Jeg vil dog sige... se at komme igang. o før i tager fat på de relevante myndigheder jo før kan din mand komme igang med at skabe sig en "normal" hverdag. Og så selvflg, al mulig held og lykke med det