Min mand kommer lige fra den svenske ambassade i Tanzania, de har en aftale med Danmark og derfor skal visumansoegninger indleveres der. Han forsoegte at soege om visum til at komme og besoege mig i 3 maaneder fra 4. marts 2012. Vi afleverede alt hvad der er noedvendigt, efter hvad jeg kan laese paa nyidanmark.dk i hvertfald..
Men,men, men, de sendte ham hjem igen og sagde at vi skal koebe flybilletter foer vi kan ansoge.
Han har tidligere faaet et visum til at besoege mig og paa det tidspunkt tog behandlingtiden lidt laengere end forventet og jeg var nervoes for at de ikke kunne naa det inden tidspunktet for hans afrejse. Hende jeg talte med hos US (i Danmark) spurgte mig hvorfor vi dog allerede havde koebt flybilletterne foer vi fik svar og sagde at det ikke er et krav.
Nu er jeg saa lidt forvirret, for var ret sikker paa vi godt kunne vente med at koebe flybilletterne til efter de har godkendt visumet. Synes endda jeg har laest det her paa siden ogsaa at de ikke maa stille det krav men kan desvaerre ikke finde emnet hvor i det var skrevet. Mit spoergsmaal er derfor blot, kan de godt kraeve at vi koeber flybilletter foerst eller har den svenske ambassade (som set foer) bare ikke styr paa de danske regler?
Grunden til vi gerne vil vente lidt med at koebe dem er at vi ikke er sikre paa hvilken dato min mands uddannelse slutter og han kan selvfoelgelig ikke rejse foer.
Paa forhaand tak for hjaelpen