Jeg er nu godt i gang med planlægningen til at flytte til sverige med min forlovede. Hvilket jeg må sige føles rart efter alt det bøvl med Danmark
Da det var allermest besværligt og han var allermest nede over hele situation lovede jeg ham dog en ting, som jeg gerne vil holde til trods for at alting ser lysere ud nu
Jeg lovede ham nemlig sidste jul at den næste skulle vi tilbringe sammen. Her kommer den tricky del så...
Jeg regner med at flytte til sverige i september /oktober. Jeg ved at familiesammenføring godt kan tage op til 6 måneder om at gå igennem i sverige (hint hint lidt for langtid efter jul)
på migrationsverkets hjemmeside skriver de jo man ikke skal søge om visum hvis man planlægger at blive i sverige, men om man kan gøre det alligevel og så søge om familiesammenføring når han er kommet til sverige for så ved jeg jo at han kan få lov til at blive i sverige under behandlingstiden.
Men om dette kan give et dårlig indtryk og skade vores familiesammenføring? ( søger under svenske national regler)
om man evt. kunne søge om visumet i dk i stedet for at undgå det? men om der så gælder de samme regler med hensyn at han må blive under behandlings tiden?
håber nogen kan hjælpe
Mvh Astrid