Sprogskole Kalundborg / Holbæk

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Thomas77
Geografisk sted: Vestegnen

Sprogskole Kalundborg / Holbæk

Indlæg af Thomas77 » 05.12.2011 14:40:21

Er der nogle der har erfaringer med sprogskolen i Kalundborg og/eller Holbæk ?

resser
Geografisk sted: København

Re: Sprogskole Kalundborg / Holbæk

Indlæg af resser » 05.12.2011 16:32:07

Hej Thomas.
Vi har meget gode erfaringer med Holbæk sprogcenter.
Det er en særlig god skole.
alle lærerne er dygtige, høflige og i godt humør.
De lærer meget om både sprog og kultur.
de tager tit på ture til museer og besøger andre skoler og virksomheder.
det er ca. 350 elever som kan vælge mellem at gå i skole om dagen, om aftenen
eller om lørdagen.
Alle elever virker glade for at gå i skolen.
og vi kan sagtens anbefale denne skole. :D

Thomas77

Indlæg af Thomas77 » 06.12.2011 08:38:40

ok.. tak for svar...

Min kone går i Holbæk, og vi har lidt blandede erfaringer, men jeg mangler noget at sammenligne med.

Jeg synes det går langsomt med at få lært sproget, og jeg har kendskab til flere elever der har færdiggjort uddannelsen, uden at jeg synes de kan snakke dansk.

Hun har næsten aldrig lektier for. Lærerne har vist opgivet det fordi fremmødet i klassen er meget lavt, og kursisterne ikke laver lektierne. Min kone er en af de eneste der møder op næsten hver gang, ellers kommer kun halvdelen, og enkelte elever gider ikke deltage i undervisningen hvilket holder de kursister tilbage der gerne vil lære sproget.

Men det er rigtigt, de er ind imellem på ekskursioner til museer og andre ting, og jeg tror som sådan lærerne er gode nok på skolen.

Derfor overvejer vi lidt om der er alternativer.

resser

Indlæg af resser » 06.12.2011 16:59:41

Jeg tror at du må se det fra klasse til klasse og om det er Dansk 1 eller 2 eller 3.
og der er meget foreskel på sammensætningen af eleverne, hvis der er for mange
i en klasse som kommunerne har bestemt at skulle gå i skole, så falder der mange fra i undervisningen og de er ikke trofaste, problemet ses mest i dansk 1.
Min hustru spørger hvornår hun er startet på sprogskolen ? hun er selv startet på sprogskolen i maj 2010 og hun kunne intet dansk før, hun siger at hun har lært meget på sprogskolen og haft lektier hver dag og hun har taget dansk kørekort uden tolk og hun er allerede startet på en pædagog uddannelse og hun taler meget godt dansk, siger alle til hende, og hun siger at der mere hjemmearbejde på dansk 2 og endnu mere på dansk 3, end på dansk 1.

Thomas77

Indlæg af Thomas77 » 07.12.2011 20:10:54

Min kone startede i første omgang i marts 2010, men stoppede så i maj pga graviditet.

Startede så igen heri marts 2011, og skulle efter planen være færdig til sommer. Hun går på dansk 2.

Din kone må så være færdig på sprogskolen, men de har nok gået der en periode samtidigt så.

Men jeg tror pt. hun er uheldig med dårlig klassesammensætning. Tidligere gik hun i en lidt bedre klasse med bedre fremmøde.

resser

Indlæg af resser » 07.12.2011 21:00:13

Hej Thomas
Ja, jeg tror at min hustru måske kender din hustru, hvis det er hende som havde fødselsdag i sidste måned,og som taler spansk, min hustru siger at modulklasserne er meget forskellige, på Dansk 2 , hvor din hustru vist går på dansk 2 modul 4, og så kan det være helt anderledes i klassen med modul 5. med både andre lærerer og andre elever, Min hustru som er kineser går lige nu både i skolen og i en praktik som direkte er i direkte forbindelse med pædagog uddannelsen, og hun afslutter Dansk 2 her i december.

Thomas77

Indlæg af Thomas77 » 08.12.2011 21:58:58

Det er præcis min hustru med fødselsdag sidste måned.

Min hustru ved også godt hvem din hustru er nu. :-)

Flot gået at din hustru har fået kørekort uden tolk. Det er ikke helt let selv for folk der har talt dansk hele livet.

Besvar