Kvittering for indlevering af ansøgning

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Danskeren

Kvittering for indlevering af ansøgning

Indlæg af Danskeren » 30.11.2011 15:52:15

Hej

Mandag i sidste uge indleverede vi en ansøgning om uppehållstillstand ved migrationsverket i Malmö. Vi fik en kuvert med papirer fredagen før og indleverede kuverten om mandagen på migrationsverket.
Vi undrer os dog lidt over at det endnu ikke har sendt en kvittering med sagsnummer til os endnu, er der nogen der ved hvor lang tid noget sådan tager?

Jeg spørger udelukkende fordi at min kones visum udløber om 14 dage og vi er lidt nervøse for at man kan finde på at sende hende hjem hvis vi ikke har bevis for at vores sag er under behandling.

MSH

Re: Kvittering for indlevering af ansøgning

Indlæg af MSH » 30.11.2011 17:46:13

Hvis I er nervøse, så tag ind på Migrationsverket og forklar dem, at I gerne vil bede om en skriftlig kvittering for indlevering af ansøgning.

ELLER sørg for, at din hustru altid har en kopi af dit pas og jeres vielsesattest på sig. Hvis hun af en eller anden grund skulle være nødt til at forklare sig overfor politiet, så vil disse to dokumenter sammen med hendes eget gyldige pas (som hun altid skal bære) være nok til at hun kan sandsynliggøre, at hun har opholdsret i Sverige efter EU-retten.

MVH,

MSH.

Danskeren

Indlæg af Danskeren » 01.12.2011 19:28:21

Tak for dit svar.

Jeg tror vi forsøger at lokke en kvittering ud af dem.

simtex

Indlæg af simtex » 01.12.2011 21:25:46

Vi har ikke fået nogen kvittering, efter mere en måned. Men vi har modtaget et brev om at min kone er berettiget til opholdskort. Så tja, måske de bare ikke gør i kviteringer.

guzelim

Indlæg af guzelim » 02.12.2011 10:41:28

Jeg har også søgt uppehållskort til min mand vi havde ikke hørt fra dem i 2 mdr, vi tog til migrationsverket og fik en kvittering på at de har modtaget vores ansøgning samt fik vi oplyst, at det tager i øjeblikket op 6 mdr før man får opholdskort.

Simtek hvor langt efter fik i det brev at din kone er berettiget til opholdskort??

Besvar