Jeg har søgt på nettet, men har svært ved, at finde et rigtigt svar, så måske nogle herinde kender noget til det...Når min kæreste og jeg bliver gift, og han flytter til Dk, hvordan vil kan vi så sørge for, at han er dækket ind mht. lægehjælp?
Kan man købe en sundhedsforsikring til ham, som dækker indtil han har fået opholdstilladelse? Kan den købes i Dk, og vil nogen dække, når han ikke er dansk statsborger? Prisen er af mindre betydning...det skal bare være sådan, at vi er dækket ind for det tilfælde, at han bliver syg og har brug for lægehjælp/ indlæggelse.
~Karina
Sundhedsforsikring
-
fundiver199
Re: Sundhedsforsikring
Rejsesygeforsikringer er en "hyldevare" på linie med f.eks. bilforsikringer eller livsforsikringer og kan tegnes hos et utal af selskaber Verden over. I Danmark er det primært Europæiske og Gouda. På det internationale marked (for engelsktalende) f.eks.:
www.mnui.com
Der findes givetvis også forsikringsselskaber i din kærestes hjemland, hvis I foretrækker at handle med dem.
www.mnui.com
Der findes givetvis også forsikringsselskaber i din kærestes hjemland, hvis I foretrækker at handle med dem.
Ok, jeg vidste ikke, om det var i orden bare, at købe en rejsesygeforsikring. Så er det jo bare om, at købe en, som dækker længe nok; eksempelvis for et år....
Tusind tak for svar
Tusind tak for svar
-
fundiver199
Ja. Husk bare at dækningen skal være på mindst 30.000 EUR.