erfaringer med Indvandringsprøven ved særbarn
-
fundiver199
Re: erfaringer med Indvandringsprøven ved særbarn
Ja tillykke med det. Og hvis man får dispensaion, er de danske regler jo ikke "hårde", hvorfor det for folk med særbørn generelt ikke er relevant at anvende EU-løsningen. Det er også den rådgivning, der normalt gives af de faste skribenter i forum.
Også tillykke fra mig.
Ja de har oppet sig i år, sidste år sagde de næsten altid 7 måneder med særbørn,
da de skulle have mere tid til at tjekke alt om forholdene.
Ja de har oppet sig i år, sidste år sagde de næsten altid 7 måneder med særbørn,
da de skulle have mere tid til at tjekke alt om forholdene.
-
fundiver199
Ja der er virkelig sket ting og sager med sagsbehandlingstiderne i FS-sager, og måske er det også en del af årsagen til, at US i 2010 behandlede en del flere sager end i de foregående år. De har simpelthen fået nedbragt deres "backlog", hvilket man jo kun kan rose og glæde sig over.
Tja jeg troede hvertfald de tog pis på os... for 31 dage det er sgu hurtigt for us...Nu søgte vi jo samtidlig med et andet par og de venter så stadigvæk, hvem ved måske har vi været heldigt... kan så se at vores sagsbh. er tyrkisk ( udfra navnet) måske har det hjulpet
Men måske det også forpligter, nu de kræver gebyr for deres sagsbehandling, så bliver de jo nød til at oppe sig og få fingeren ud af r**** og komme igang
Men måske det også forpligter, nu de kræver gebyr for deres sagsbehandling, så bliver de jo nød til at oppe sig og få fingeren ud af r**** og komme igang
"Tilgengæld fik vi et brev fra dem i gårhvor de skriver at da jeg har oplyst jeg har et særbarn med selvstændig tilknytning til danmark, har de besluttet at vi IKKE skal betale de 6000 kr i gebyr."
Hej Durmaz, ved du om man også bliver fritaget for gebyr ved ansøgningen om forlængelsen ifm særbørn ? Der burde jo egenlig gælde samme regler ? Sjovt US ikk har skrevet et kuk om det på deres site omkring "fritagelse af gebyrer" ... ?
Hej Durmaz, ved du om man også bliver fritaget for gebyr ved ansøgningen om forlængelsen ifm særbørn ? Der burde jo egenlig gælde samme regler ? Sjovt US ikk har skrevet et kuk om det på deres site omkring "fritagelse af gebyrer" ... ?
Der står på US hjemmeside at flere krav kan fraviges gebyret er et krav og derfor fraviges dette også... Vi fik også pengene tilbage. Vi vidste det allerede inden vi søgte, meeeeeeen vi valgte alligevel at betale, for hvis US ligepludeselig mener at barnet ikke har opnået særbarn status afvises hele sagen alene pga manglende gebyr, og det ville vi ikke have
Ja du får også disp ved alle krav ved forlængelse pga særbarn hvis man stadig lever op til disp... Vi skal søge forlængelse til inden juni næste år, vi vælger nu at indbetale gebyret alligevel, vi får det jo tilbage efter endt sagsbehandling, o gså er vi på den helt sikre side uanset hvad der sker
.... men nu bliver det vist afskaffet heri starten af det nye år så måske bliver det slet ikke noget man skal bekrymre sig om
Ja du får også disp ved alle krav ved forlængelse pga særbarn hvis man stadig lever op til disp... Vi skal søge forlængelse til inden juni næste år, vi vælger nu at indbetale gebyret alligevel, vi får det jo tilbage efter endt sagsbehandling, o gså er vi på den helt sikre side uanset hvad der sker
Hej,
Det lyder jo ok...
Hvad med når særbarnet fylder 18, hvad sker der så ved fornyelsen, for så er særbarnet jo ikke mere mindreårigt ?
Vil børn sammen med udlændingen også tælle som særbørn tilknyttet til Danmark når de har boet her en del år ?
Det lyder jo ok...
Hvad med når særbarnet fylder 18, hvad sker der så ved fornyelsen, for så er særbarnet jo ikke mere mindreårigt ?
Vil børn sammen med udlændingen også tælle som særbørn tilknyttet til Danmark når de har boet her en del år ?
-
fundiver199
I princippet ja. Men den udenlandske ægtefælle skulle jo gerne have fået permanent opholdstilladelse, inden evt. fællesbørn har nået at bo 6-7 år i Danmark, eller omtrent samtidig hermed. Så et eller andet sted er det et ret teoretisk og vel i grunden også uvæsentligt spørgsmål. Jeg mener: Vi taler trods alt om mindre end 2.000 DKK, og det kan man jo let bruge på en tandlægeregning eller en trafikbøde eller whatever.
Hele princippet er jo, at man ikke må forhindre en kernefamilie i at leve sammen. Men hvis man som udgangspunkt godt kan henvise en "indfødt" dansk statsborger til at flytte til Uganda eller Guinea-Bissau eller Månen - steder hvor han/hun realistisk set ikke har nogen jordisk chance for at skabe sig en bare nogenlunde tålelig tilværelse - så kan man vel også bede dem med særbørn om at betale 1.775 kroner for at få forlænget en opholdstilladelse.
Men det mener juristerne i Justitsministeriet så ikke, at man kan, og her må jeg altså sige, at så er kæden for mig at se hoppet fuldstændig af, og enhver form for sans for proportioner gået tabt.
Misforstå mig ikke: Jeg har da ikke ondt af, at nogen slipper for at betale de 1.775 kroner for en forlængelse. Men i forhold til den øvrige administration af området, så mener jeg ærlig talt, at det er komplet hul i hovedet. Så nogen brude snart sætte sig med en telefonpæl og banket lidt fornuft ind i hovedet på statens jurister, så de fandt ud af, hvad der reelt forhindrer folk i at leve et familieliv, og hvad der ikke gør.
Hele princippet er jo, at man ikke må forhindre en kernefamilie i at leve sammen. Men hvis man som udgangspunkt godt kan henvise en "indfødt" dansk statsborger til at flytte til Uganda eller Guinea-Bissau eller Månen - steder hvor han/hun realistisk set ikke har nogen jordisk chance for at skabe sig en bare nogenlunde tålelig tilværelse - så kan man vel også bede dem med særbørn om at betale 1.775 kroner for at få forlænget en opholdstilladelse.
Men det mener juristerne i Justitsministeriet så ikke, at man kan, og her må jeg altså sige, at så er kæden for mig at se hoppet fuldstændig af, og enhver form for sans for proportioner gået tabt.
Misforstå mig ikke: Jeg har da ikke ondt af, at nogen slipper for at betale de 1.775 kroner for en forlængelse. Men i forhold til den øvrige administration af området, så mener jeg ærlig talt, at det er komplet hul i hovedet. Så nogen brude snart sætte sig med en telefonpæl og banket lidt fornuft ind i hovedet på statens jurister, så de fandt ud af, hvad der reelt forhindrer folk i at leve et familieliv, og hvad der ikke gør.
Mit spørgsmål var ik så meget omkring de 1775 kr, men fravigelsen generelt fra 24 års regel osv når særbarnet var fyldt 18 ... skal man så her ved forlængelse regne med at skulle betale depositum osv ?
Og vil børn sammen tælle som særbørn, idet de er født her i riget ?
Og vil børn sammen tælle som særbørn, idet de er født her i riget ?
-
fundiver199
Der stilles aldrig krav ved forlængelser, som ikke er stillet oprindeligt. Det ville jo også være helt dybt godnat, at man først gav folk opholdstilladelse og så efter f.eks. 6 år udviste dem, fordi deres papsøn eller papdatter er fyldt 18 år. Og så åndssvagt er "systemet" altså heller ikke 
OK, så er jeg mere rolig 
Men der er så confirmation 100% på at man ikke betaler gebyr ved særbørn regelen ?
Men der er så confirmation 100% på at man ikke betaler gebyr ved særbørn regelen ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Rimini, børn, der er fælles med den udenlandske ægtefælle er ALDRIG særbørn, uanset hvor i verden, de er født. Men er en af forældrene dansk, er børnene det jo også, og har børnene boet 5-6-7 år i DK og har gået i institution mv, eller er begyndt i skole, har de fået en selvstændig tilknytning til DK, som betyder at familien ikke bør henvise til at flytte ud af DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
@rimini
Du skriver, at det ikke så meget er gebyret på 1.775 kroner, du er bekymret for, men alligevel bliver du ved med at spørge om netop det. Det er ærlig talt meget forvirrende for os andre. I skal bare indbetale det gebyr, når I søger om forlængelse, og hvis US så mener, at I ikke skal betale, så får I pengene tilbage. End of story.
Du skriver, at det ikke så meget er gebyret på 1.775 kroner, du er bekymret for, men alligevel bliver du ved med at spørge om netop det. Det er ærlig talt meget forvirrende for os andre. I skal bare indbetale det gebyr, når I søger om forlængelse, og hvis US så mener, at I ikke skal betale, så får I pengene tilbage. End of story.
Ved du det ikke med 100% SIKKERHED så vær rar at lade være med at svare, 1775 er mange penge for mig da det er gange 3 (2 børn er også med), derfor er det interessant for mig at vide.
Og så skal du vel ikke blande dig i, om jeg får en 100% bekræftelse på at det er tilfældet (det fremgår ikke direkte af US materiale).
Og så skal du vel ikke blande dig i, om jeg får en 100% bekræftelse på at det er tilfældet (det fremgår ikke direkte af US materiale).
@ rimini
Det er da forståeligt at penge er en mangelvare . Det er det bestemt også for mig , men derfor er det alligevel en god ide at bevare "salon tonen " her i forummet.
Alle der skriver svar her, gør det på deres bedste måde og i bedste mening . At tingene er besværlige og tit er trælse, gør jo personerne bag denne forening og dem der i øvrigt svare på spørgsmål uundværlige . Og husk det er jo omkostnings frit at få svar her

Det er da forståeligt at penge er en mangelvare . Det er det bestemt også for mig , men derfor er det alligevel en god ide at bevare "salon tonen " her i forummet.
Alle der skriver svar her, gør det på deres bedste måde og i bedste mening . At tingene er besværlige og tit er trælse, gør jo personerne bag denne forening og dem der i øvrigt svare på spørgsmål uundværlige . Og husk det er jo omkostnings frit at få svar her