Forlængelse af opholdstilladelse
Forlængelse af opholdstilladelse
Hej,
Min mand sendte i juli 2011 papirene ind om forlængelse af hans OT,men vi har endnu intet hørt og hans OT er nu udløbet.
Hvad gør vi nu?Skal vi bare vente på at vi hører fra Udlændingestyrrelsen eller hvad gør vi?
På forhånd tak for hjælpen
Min mand sendte i juli 2011 papirene ind om forlængelse af hans OT,men vi har endnu intet hørt og hans OT er nu udløbet.
Hvad gør vi nu?Skal vi bare vente på at vi hører fra Udlændingestyrrelsen eller hvad gør vi?
På forhånd tak for hjælpen
-
Re: Forlængelse af opholdstilladelse
Hvis I ikke engang har fået en kvittering for, at ansøgningen er modtaget, så ville jeg kontakte US for at sikre mig, at de har modtaget ansøgningen, og at dette er registreret i deres system.
Vi har snakket med dem for nogle mdr siden og de har modtaget ansøgningen,men vi har ikke fået noget svar på forlængelse af OT endnu og det er det som bekymrer os lidt,for når OT er udløbet kan han så godt være her,selvom de er ved at behandle ansøgningen?fundiver199 skrev:Hvis I ikke engang har fået en kvittering for, at ansøgningen er modtaget, så ville jeg kontakte US for at sikre mig, at de har modtaget ansøgningen, og at dette er registreret i deres system.
-
Ja naturligvis. Det er jo ikke jeres fejl, at US er bagud med behandlingen af den slags sager. Det eneste problem er, at din mand skal bruge en tilbagerejsetilladelse for at komme ind i Schengen igen, hvis han f.eks. ønsker at besøge sit hjemland. Og der er vel også problemer ved rejser til andre schengenlande, hvor han så ikke længere er fritaget fra de normale visumkrav.
Men de kan ikke sende ham ud af DK imens de behandler sagen nu det er dem der er bagud med behandlingen?fundiver199 skrev:Ja naturligvis. Det er jo ikke jeres fejl, at US er bagud med behandlingen af den slags sager. Det eneste problem er, at din mand skal bruge en tilbagerejsetilladelse for at komme ind i Schengen igen, hvis han f.eks. ønsker at besøge sit hjemland. Og der er vel også problemer ved rejser til andre schengenlande, hvor han så ikke længere er fritaget fra de normale visumkrav.
Og kan han feks.rejse over grænsen til Tyskland uden problemer på feks.en shoppetur?
Nej, så længe de ikke har givet tilladelsen eller sendt et afslag, er han her lovligt. Jeg har samme overvejelse med en shoppetur til tyskland og jeg tror jeg vil vælge at få en tilbagerejsetilladelse hvis min kæreste og jeg vælger at tage selv få timer over grænsen, HVIS nu....
Men jeg har bonus spørgsmål:
Hvis man venter på forlængelse af opholdstilladelse, og planlægger at blive gift for at søge familiesammenføring, kan man så rent faktisk komme i en situation hvor US er så langt bagud at man ikke kan nå at blive gift inden forlængelsen udløber, da man jo skal bruge et gyldigt opholdskort for at lave ægteskabs erklæringen.
Jeg vil tro det er en teoretisk mulighed, men for mig lyder det som en krænkelse af mit retskrav af Kafka'ske dimensioner, hvis en sådan situation rent faktisk vil kunne opstå? Altså at een offentlig myndigheds snøleri kan betyde at en anden offentlig myndighed ikke kan få de relevante papirer?
Hvis man venter på forlængelse af opholdstilladelse, og planlægger at blive gift for at søge familiesammenføring, kan man så rent faktisk komme i en situation hvor US er så langt bagud at man ikke kan nå at blive gift inden forlængelsen udløber, da man jo skal bruge et gyldigt opholdskort for at lave ægteskabs erklæringen.
Jeg vil tro det er en teoretisk mulighed, men for mig lyder det som en krænkelse af mit retskrav af Kafka'ske dimensioner, hvis en sådan situation rent faktisk vil kunne opstå? Altså at een offentlig myndigheds snøleri kan betyde at en anden offentlig myndighed ikke kan få de relevante papirer?
-
@Helate
Ja sådan vil det givetvis være, hvis du gerne vil gifte dig med en udlænding, der er i Danmark på f.eks. en studieopholdstilladelse. I så fald må man vente med at gifte sig, til forlængelsen er bevilget. Eller rejse til et andet land, f.eks. kærestens hjemland, og gifte sig der.
Ja sådan vil det givetvis være, hvis du gerne vil gifte dig med en udlænding, der er i Danmark på f.eks. en studieopholdstilladelse. I så fald må man vente med at gifte sig, til forlængelsen er bevilget. Eller rejse til et andet land, f.eks. kærestens hjemland, og gifte sig der.
Ha ha. Ja Det Er jo ren gøg og gokke
Tak for hjælpenHelate skrev:Nej, så længe de ikke har givet tilladelsen eller sendt et afslag, er han her lovligt. Jeg har samme overvejelse med en shoppetur til tyskland og jeg tror jeg vil vælge at få en tilbagerejsetilladelse hvis min kæreste og jeg vælger at tage selv få timer over grænsen, HVIS nu....
Er der forøvrigt andre af jer der også venter på svar hvor US er bagud med at svare?