spørgeskema
spørgeskema
Jeg har hørt nogen herinde tale om et spørgeskema man får tilsendt når man vil invitere sin ægtefælle/ven herop.
Er det de samme spørgeskemaer alle får eller er de individuelle og hvilke spørgsmål stiller de.
Tak
Er det de samme spørgeskemaer alle får eller er de individuelle og hvilke spørgsmål stiller de.
Tak
-
matildeudenh
Jeg ved ikke, om de er individuelle, det tror jeg ikke, men jeg tror spørgeskemaet afhænger af, om I er gift eller ej, og hvor partneren kommer fra.
Min kæreste er fra Kenya, i immigrantlandegruppen, og det skema jeg fik tilsendt lyder sådan her:
Venter du besøg af ansøgeren?
Hvor mange dage?
Har ansøgeren tidligere besøgt dig i Danmark?
Hvis ja, hvornår?
Hvilken relation har du til ansøgeren (her sættes x i forskellige bokse)
Hvor længe har du kendt ansøgeren?
Så beder de omdukomentation for forholdet, fx. fællesbilleder, kopi af ind og udrejsestempler fra pas, telefonregninger, breve.
Hvornår har du senest mødt ansøgeren?
Har du tidligere boet på fælles bopæl med ansøgeren?
Hvis ja, skal man uddybe
Hvis du har anden familiemæssig relation til ansøgeren, uddyb venligst.
Hvis der ikke er tale om et familiebesøg, angiv nærmere hvad besøget handler om.
Hvor skal ansøgeren bo under opholdet?
Skal ansøgeren selv betale ophold og hjemrejse?
Hvis nej, hvem betaler?
Har du tidligere haft besøg af samme eller andre visumsøgere?
Hvis ja, skal der uddybes.
Er du dansk statsborger?
Herunder uddybes også med CPR eller udlændingenummer.
Er din ægtefælle dansk statsborger?
Og til sidst: supplerende oplysninger, hvis du har, underskrift og dato.
Håber du kan bruge det.
Mvh
Matilde
Min kæreste er fra Kenya, i immigrantlandegruppen, og det skema jeg fik tilsendt lyder sådan her:
Venter du besøg af ansøgeren?
Hvor mange dage?
Har ansøgeren tidligere besøgt dig i Danmark?
Hvis ja, hvornår?
Hvilken relation har du til ansøgeren (her sættes x i forskellige bokse)
Hvor længe har du kendt ansøgeren?
Så beder de omdukomentation for forholdet, fx. fællesbilleder, kopi af ind og udrejsestempler fra pas, telefonregninger, breve.
Hvornår har du senest mødt ansøgeren?
Har du tidligere boet på fælles bopæl med ansøgeren?
Hvis ja, skal man uddybe
Hvis du har anden familiemæssig relation til ansøgeren, uddyb venligst.
Hvis der ikke er tale om et familiebesøg, angiv nærmere hvad besøget handler om.
Hvor skal ansøgeren bo under opholdet?
Skal ansøgeren selv betale ophold og hjemrejse?
Hvis nej, hvem betaler?
Har du tidligere haft besøg af samme eller andre visumsøgere?
Hvis ja, skal der uddybes.
Er du dansk statsborger?
Herunder uddybes også med CPR eller udlændingenummer.
Er din ægtefælle dansk statsborger?
Og til sidst: supplerende oplysninger, hvis du har, underskrift og dato.
Håber du kan bruge det.
Mvh
Matilde
Tak Matilde
Lige hvad jeg ønskede at vide fordi min kone er også fra et immigrationsland ..
Jeg har undret mig lidt over hvordan jeg skal faxe billeder til ambassaden,men med dette spørgeskema kan jeg måske få lejlighed til at vise billeder. Det er jo heller ikke et krav fra ambassadens side at jeg viser billeder sammen med invitationsbrevet.
Spørgeskemaet kan også give mig en ide om hvad jeg skal skrive i invitationsbrevet.
Tak for det Matilde.
Lige hvad jeg ønskede at vide fordi min kone er også fra et immigrationsland ..
Jeg har undret mig lidt over hvordan jeg skal faxe billeder til ambassaden,men med dette spørgeskema kan jeg måske få lejlighed til at vise billeder. Det er jo heller ikke et krav fra ambassadens side at jeg viser billeder sammen med invitationsbrevet.
Spørgeskemaet kan også give mig en ide om hvad jeg skal skrive i invitationsbrevet.
Tak for det Matilde.
-
matildeudenh
-
ABJ78
Hej med jer.
Uden at vide alt for meget om det - men skal spørgeskema og tilhørende dokumentation (billeder mm.) ikke sendes til US? Det er jo dem der behandler ansøgningen, ikke ambassaden! De virker blot som mellemmand og sender din kone/kærestes visumansøgning videre til US i DK. Så er du ude over hvordan billederne skal faxes til ambassaden.
Vh herfra.
Uden at vide alt for meget om det - men skal spørgeskema og tilhørende dokumentation (billeder mm.) ikke sendes til US? Det er jo dem der behandler ansøgningen, ikke ambassaden! De virker blot som mellemmand og sender din kone/kærestes visumansøgning videre til US i DK. Så er du ude over hvordan billederne skal faxes til ambassaden.
Vh herfra.
-
matildeudenh
Jo, dokumentation skal sendes til US, det skriver de også i skemaet når man får det.
Men man kan godt komme lidt i tvivl, eftersom der nogle steder står, at ansøgningen kun sendes til US hvis der er tvivl om hvorvidt der skal gives visum- men det er der altid, stort set, når det er immigrationslandegruppen, og kærester.
Men man kan godt komme lidt i tvivl, eftersom der nogle steder står, at ansøgningen kun sendes til US hvis der er tvivl om hvorvidt der skal gives visum- men det er der altid, stort set, når det er immigrationslandegruppen, og kærester.
Billeder
Hej!
Tak! Lige hvad jeg havde brug for..
Ved i om man høre mere svar fra US.. efter man har sendt det spørgeskema ? ...
Skal jeg vente på noget svar eller kan jeg roligt rejse til libanon hvor så min kone får besked fra ambassaden ?
Tror i at det vil hjælpe mere på det, hvis jeg som billede insender et par billeder fra vores bryllup... ?
Tak! Lige hvad jeg havde brug for..
Ved i om man høre mere svar fra US.. efter man har sendt det spørgeskema ? ...
Skal jeg vente på noget svar eller kan jeg roligt rejse til libanon hvor så min kone får besked fra ambassaden ?
Tror i at det vil hjælpe mere på det, hvis jeg som billede insender et par billeder fra vores bryllup... ?
-
matildeudenh
Efter du har indsendt spørgeskema og dokumentation ved jeg ikke hvad der sker, jeg er ikke nået længere. Jeg ved, at jeg vil skulle stille en bankgaranti, så hvis de vil give visum, får jeg at vide, at jeg skal det. Ellers tror jeg måske bare, at de kontakter ambassaden i Libanon, og så kan de så kontakte din kone.
Men når du har indsendt skemaet, så ring og spørg dem, også om du kan tage ned til din kone, hvis ikke nogen herinde ved det.
Ang. det med billeder fra bryllup, så skal du ikke sende dem, før du har fået skemaet, men så vil det være en god ting at sende kopier, sammen med anden dokumentation,men det står altsammen i skemaet. Det kan være en god ide,at få en ven til at kigge det igennem, og tjekke at alt er rigtigt før du sender det afsted.
Men når du har indsendt skemaet, så ring og spørg dem, også om du kan tage ned til din kone, hvis ikke nogen herinde ved det.
Ang. det med billeder fra bryllup, så skal du ikke sende dem, før du har fået skemaet, men så vil det være en god ting at sende kopier, sammen med anden dokumentation,men det står altsammen i skemaet. Det kan være en god ide,at få en ven til at kigge det igennem, og tjekke at alt er rigtigt før du sender det afsted.
spørgeskema
Hej!
Takker det vil eg gøre..
det med bryllups billedet var bare ment om det var for personligt at sende sådan et.. man kunne jo også bare sende et billede at et taget på stranden.
Takker det vil eg gøre..
det med bryllups billedet var bare ment om det var for personligt at sende sådan et.. man kunne jo også bare sende et billede at et taget på stranden.
Spørgeskema
Hej!
Jeg har ringet til US, angående det spørgeskema som man nu får sendt... jeg fortalte dem at jeg jeg nok er i libanon på det tidspunkt de sender det spørgeskema ud.. de sagde at jeg kunne vælge at får det sendt til min mail... skulle bare skrive det..
Hva jeg så ikke fik spurt om men det må blive i morgen eller en anden gang.. er om de ting som skal sende med som doumentation for vores forhold , også kan sende med mail.. men det vil jeg nu mene man nok kunne.. man kunne jo vedhæfte dem i mailen..
Mathilde hvor langt er du noget med din sag ? noget svar ?
Jeg har ringet til US, angående det spørgeskema som man nu får sendt... jeg fortalte dem at jeg jeg nok er i libanon på det tidspunkt de sender det spørgeskema ud.. de sagde at jeg kunne vælge at får det sendt til min mail... skulle bare skrive det..
Hva jeg så ikke fik spurt om men det må blive i morgen eller en anden gang.. er om de ting som skal sende med som doumentation for vores forhold , også kan sende med mail.. men det vil jeg nu mene man nok kunne.. man kunne jo vedhæfte dem i mailen..
Mathilde hvor langt er du noget med din sag ? noget svar ?
-
matildeudenh