Jeg har været rundt og kigge, og det virker til at dette er fremgangsmåden.
Vi forestiller os den klassiske rejse Danmark/Brasilien, med mellemlanding i Amsterdam
Ved check in i danmark vises lillepigens brasilianske pas, da det er det pas som hun skal rejse ind i Brasilien med, men ved paskontrol senere vises lillepigens danske pas, da man skal benytte det danske pas ved ud og indrejse af Danmark.
Ved gatechecks i DK og Amsterdam benyttes det Brasilianske pas.
Ved ankomst til Brasilien benyttes det brailianske pas til at opnå adgang til Brasilien.
Ved afgang fra Brasilien benyttes det danske pas ved check in, og det Brasilianske pas benyttes ved paskontrol.
Ved gatecheck i Brasilien benyttes det danske pas.
Ved andkomst til Amsterdam benyttes det danske pas for at opnå adgang til Schengen, og det danske pas anvendes ved gatecheck.
Slutteligt anvendes det danske pas hvis man af en eller anden grund bliver afkrævet et pas i lufthavnen i Danmark.
På den måde opnår man at man udrejser og indrejser Danmark/Schengen på ens danske nationalpas, og indrejser og udrejser Brasilien på ens brasilianske nationalpas, og der er ikke nogle problemer ved check in tjekket for om man må indrejse ens bestemmelsesdestination, og ens pas og boardingcard bliver korrekt matchet.
Det er ihvertifald hvad jeg syntes at jeg har kunne finde ud af. Men det bliver spændende at høre hvad din fætter og hans kone har af erfaringer mh.
Men under alle omstændigheder skal man holde tungen lige i munden kan jeg godt se.