Kære læsere,
Håber at I kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål. Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvad der er "bedst" hvis man gerne vil søge om familiesammenføring.
Jeg er dansk statsborger og har en kæreste bosiddende i tyrkiet.
Vi overvejer at vies snart, men skal man søge om fs i tyrkiet mens jeg er dernede eller skal vi søge hver for sig når jeg vender tilbage til dk?
Vielse i Tyrkiet
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vielse i Tyrkiet
Så snart I er viet, kan I søge om fs, og det er ligemeget om ansøgningen sendes fra udlandet eller fra DK.
Det vil jo dog betyde, at enten skal I undvære hinanden indtil tilladelse gives, eller du skal blive i Tyrkiet indtil da. Der kan jo gå mange måneder.
Der kommer nye regler snart, men formodentlig vil de ikke ændre ved at den mest brugte metode, der betyder mindst muligt fravær fra hinanden efter vielse, er:
- vielse
- søge turistvisum til den udenlandske part (90 dage)
- rejs til DK (evt. sammen)
- vent sammen i DK indtil fs bevilges.
Det vil jo dog betyde, at enten skal I undvære hinanden indtil tilladelse gives, eller du skal blive i Tyrkiet indtil da. Der kan jo gå mange måneder.
Der kommer nye regler snart, men formodentlig vil de ikke ændre ved at den mest brugte metode, der betyder mindst muligt fravær fra hinanden efter vielse, er:
- vielse
- søge turistvisum til den udenlandske part (90 dage)
- rejs til DK (evt. sammen)
- vent sammen i DK indtil fs bevilges.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok tak for svaret. Hvornår træder de nye regler til?
Og hvor stor er sandsynligheden for at få turistvisum efter vielsen?
Og hvor stor er sandsynligheden for at få turistvisum efter vielsen?
Der er ikke nogle der kan sige med sikkerhed hvornår de nye regler træder i kraft. Først skal lovforslaget fremlægges i folketinget, og så skal det vedtages. Ved fremlæggelsen ved vi hvornår regeringen ønsker at det træder i kraft, men først efter vedtagelsen ved vi med 100% sikkerhed om det kommer til at ske.
Men engang i første halvdel af 2012 vil nok være et meget godt bud.
Men engang i første halvdel af 2012 vil nok være et meget godt bud.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når I er blevet gift, er der meget stor sandsynlighed for at din mand kan få visum. Du kan læse her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
rul ned på siden og se under "Immigrationslandegruppen".
De nye regler vil efter al sandsynlighed betyde, at det bliver lettere for dig og din mand at få fs, end det ville være efter de regler, der gælder lige nu.
Hvis I bliver gift i december og din mand kommer til DK i januar på et 90-dages visum, så vil de nye regler forhåbentlig være blevet vedtaget, inden de 90 dage udløber. Det er i hvert fald blevet lovet, at de skulle ændres 'snarest'.
rul ned på siden og se under "Immigrationslandegruppen".
De nye regler vil efter al sandsynlighed betyde, at det bliver lettere for dig og din mand at få fs, end det ville være efter de regler, der gælder lige nu.
Hvis I bliver gift i december og din mand kommer til DK i januar på et 90-dages visum, så vil de nye regler forhåbentlig være blevet vedtaget, inden de 90 dage udløber. Det er i hvert fald blevet lovet, at de skulle ændres 'snarest'.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG