Jeg er kommet her til siden mange gange for at finde information, men nu er jeg ved at nå til et sted hvor alt bare er forvirrende. Jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe.
Min kone og jeg vil gerne flytte til Sverige til februar da vi begge er under 24 og hun ikke kan komme til Danmark.
Først vil jeg lige fortælle lidt om vores situation, da jeg går ud fra det har betydning.
Min kone er amerikaner og er lige blevet færdig med en bachelor til summer. Jeg er selv dansk statsborger og er færdig med min uddannelse til januar. Vi blev gift i sommers (i Danmark) hvorefter jeg var 3 måneder i praktik i USA og vi boede sammen. Nu venter vi bare på at jeg er færdig så vi kan flytte sammen igen.
Jeg vil være på dagpenge efter uddannelse til jeg finder job. Vi tænker at vi kan bo i Malmø og jeg kan søge job i København.
Hvis vi finder jobs vil vi måske gerne bo i Sverige i længere tid.
Nu til mine spørgsmål.
- Kan vi godt vente med at søge opholdstilladelse i Sverige til efter vi er flyttet dertil eller skal hun søge noget inden hun tager fra USA?
- Hvilke krav bliver der stillet for at vi kan få godkendt et ophold? (Forsørger krav eller lignende?)
- Vi planlægger at flytte til Malmø da det er tæt på Danmark og København, men er der fordele ved at flytte til et andet land i stedet?
- Er der ellers problemer i forhold til vores situation som vi ikke har tænkt på?