Hvad skal jeg gør?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Suza

Hvad skal jeg gør?

Indlæg af Suza » 01.02.2008 21:24:01

Hejsa..

Jeg håber I kan hjælpe mig..

Jeg har allerede skrevet herinde.. Sidste gang jeg skrev, var fordi min forlovede skulle have visum, men desværre fik han afslag.

Jeg vil prøve at skrive hele vores historie og håber at I vil kunne hjælpe med at guide os videre..

Min forlovede og jeg har været sammen i 7½ år. Sidste år i november måned blev han 24 år, jeg bliver selv 24 år i juni i år. Sidste sommer søgte vi så om visum, hvilket han fik afslag på. Begrundelsen var at han ikke kunne dokumenterer at han havde et job, hvilket også passede. Bagefter sendte jeg en klage, men den fik vi også afslag på.

I oktober sidste år døde desværre min forlovedes far. Derfor arvede han deres hus. Han er også blevet ansat, dog han stadig ikke fået en kontrakt. Vi havde tænkt os at søge visumet igen, når han kan dokumentere at han har ejendom og job. Problemet er nu, at jeg ikke kan finde job, jeg har de sidste 6 måneder fået dagpenge, jeg blev færdig uddannet til multimedie designer i juni sidste år.

Vores plan er hvis han fik visumet til DK at vi bliver gift, så vi har tilknytningen til DK. ( Jeg er selv født i Bosnien, kom til DK da jeg var 8 år) Min forlovede er fra Serbien.

Mit spørgsmål er : Hvad synes I vi skal gør? Skal vi gifte os i Serbien og søge familiesammenføring derefter eller om vi skal søge visum og hvis han får den blive gift i DK?

Håber I kan hjælpe..

Venlig hilsen Suza

ZB

Indlæg af ZB » 05.02.2008 00:37:00

Som din kæreste kan han ikke få visum - I skal være gift da Serbien er i asyllandegruppen! I er nødt til at gifte jer dernede og derefter søge visum. Jeg ville ikke starte med at søge FS- Først søge om visum for problemet for jer er , som jeg ser det stadig tilknytningskravet da du ikke har været dansk statsborger i 28 år.

Tager din forlovede danske sprog eksamener her mens han er her på visum har I mere, der siger, at I vil dette land kunne man jo påpege ...

har I evt. prøvet jeres "prøv min situation" her på siden om I opfylder alle kravene til FS generelt?

Hvis du er uddannet her og arbejder her og din familie er her kan du benytte dig af det der hedder " 12 års reglen" til at bestå tilknytningskravet.

Jeg linker lige en lignende sag, der kan give jer inspiration til hvordan I klarer kravet:
viewtopic.php?t=1035&highlight=%E5rs+reglen

Suza

Indlæg af Suza » 20.02.2008 20:21:19

Tak for dit svar!

Jeg vil have skrevet før, men jeg var syg og havde en masser ting jeg skulle tage mig af.

For nogle dage siden ringede jeg til udlændingestyrelsen og spurgte dem om det gør en forskel at min forlovede og jeg ikke kommer fra samme land. Hun sagde at, det jeg ikke skal regne med at det gør en forskel for de 2 lande ligger tæt på hinanden. Så nu er jeg sikker på det.
Vedr. visummet er det også planen at han skal prøve at komme herhen først. Her kommer så mit første spørgsmål. Når han kommer til DK for første gang, kan vi gifte os uden at vi søger om familiesammenføring så når han kommer næste gang har han større tilknytning og vi kan søge familiesammenføring?

Vedr. 12-års reglen, jeg kom til DK da jeg var 8 år, om 4 måneder fylder 24 år. Jeg har gået i skole i DK, jeg har gået på handelsskole, taget HHX. Efter det er jeg blevet uddannet til multimedie designer. Jeg fik mit diplom i juni sidste år. Lige nu er jeg ledig, kan ikke finde et job. Jeg stresser helt vildt over det, og ved ikke hvad jeg skal gør. Det er problemet lige nu.

Mange tak for jeres hjælp. Hvis I kan hjælpe så vil det være helt fantastisk! :D

aida

Indlæg af aida » 21.02.2008 12:04:00

ma bice to sve ok bona nedaj se :) a ja ti preporucujem da se uzmete ovdje, ako mogne on uopste da dobije vizu.
ADMAN & AIDA

Besvar